شناسهٔ خبر: 56563361 - سرویس استانی
منبع: ایلنا | لینک خبر

اجرای طرح همیار مادر و کودک در چهارمحال و بختیاری

مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری از اجرایی شدن طرح همیار مادر و کودک در راستای پیشگیری از آسیب‌ های اجتماعی کودکان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، علی نصیری اظهار داشت: بهزیستی در راستای حمایت از کودکان و تقویت شور و نشاط طرح همیار مادران و کودکان را با همکاری انجمن‌های مردم‌نهاد از جمله جمعیت همیاران سلامت استان اجرا می کند.

وی افزود: این طرح توسط معاونت پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی بهزیستی استان در حال پیگیری است و برای مادران در دو سطح دوران بارداری و پس از تولد فرزند تا سه سالگی برگزار می‌شود.

نصیری خاطرنشان کرد: آموزش در دوران بارداری و پس از آن به مادران با مداخلات روانشناختی سبب آگاهی مادر و رفتار صحیح‌تر او با فرزند و خانواده می‌شود.

مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری عنوان کرد: طرح همیاران مادران و کودکان از سال ۹۸ در سه شهرستان استان در حال پیگیری بوده و تسهیلگران و همیاران آموزش‌دهنده اجرای آن را به عهده دارند و امسال ۱۵۰ نفر از مادران در هشت شهرستان تحت پوشش این طرح قرار گرفتند.

وی ادامه داد: آموزش دلبستگی ایمن یکی از موضوعات مهم در این طرح است که به مادر آموزش داده می‌شود به صورت متناسب نه افراطی و نه بی‌تفاوت با فرزند خود رفتار کند، همچنین برخی والدین نیاز به تغییر یا اصلاح الگوی ذهنی برای پرورش فرزند هستند که این امر از طریق این طرح انجام می‌شود.