شناسهٔ خبر: 56530562 - سرویس اقتصادی
منبع: بورس پرس | لینک خبر

معاون نخست‌وزیر اعلام کرد:

توافق ایران و روسیه برای سوآپ ۵ میلیون تن نفت و ۱۰ میلیارد مترمکعب گاز

معاون نخست‌وزیر روسیه اعلام کرد: مسکو و تهران ممکن است در مورد سوآپ عرضه ۵ میلیون تن نفت و ۱۰ میلیارد مترمکعب گاز که تا پایان سال تکمیل شود، توافق کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از راشاتودی، الکساندر نواک با اشاره به بررسی مسیرها و تمهیدات فنی برای تبادل کالاهای روسی و ایرانی، گفت: مسکو و تهران در حال بررسی توافق معاوضه (سوآپ) 5 میلیون تن نفت و 10 میلیارد متر مکعب گاز هستند که تا پایان سال تکمیل خواهد شد. 

وی افزود: در حال حاضر تمرکز دو طرف بر روی حمل‌ و نقل، لجستیک و قیمت است تا در مرحله اول حدود 5 میلیون تن نفت در سال و 10 میلیارد مترمکعب گاز معاوضه شود.

براساس این گزارش ، نواک قبلا" هم اعلام کرده بود مسکو و تهران در حال مذاکره بر سر عرضه منابع انرژی به شمال ایران هستند و در مورد مسیرهای احتمالی از جمله حمل‌ و نقل دریایی، ریلی و خط لوله گفت و گو شده است. شرکت دولتی گازپروم روسیه و شرکت ملی نفت ایران هم قراردادی را برای همکاری در زمینه توسعه 2 میدان گازی و 6 میدان نفتی در ایران امضا کردند.

به گفته احمد اسدزاده معاون وزیر نفت، ایران انتظار دارد ظرف نیم سال آینده چندین قرارداد با روسیه در بخش نفت و گاز امضا کند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام