شناسهٔ خبر: 55966961 - سرویس اقتصادی
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

بیش از ۴ هزار نفر از طریق کاریابی‌های استان قزوین به کارگماری شدند

معاون اشتغال و کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین گفت: در یکسال گذشته چهار هزار و ۱۳۳ نفر از طریق کاریابی‌های داخل استان به کارگماری شدند.

صاحب‌خبر -

محمدمهدی رحیمی نیارکی معاون اشتغال و کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گفت: ایجاد اشتغال و فرصت‌های جدید شغلی برای جوانان و افراد جویای کار در دستور کار قرار دارد و برنامه ریزی‌های لازم در این زمینه انجام شده است.

وی اضافه کرد: در این راستا سامانه جستجوی شغل بر بستر فضای مجازی راه اندازی شده که کاهش هزینه‌های جستجوی شغلی، بهبود عملکرد دفاتر کاریابی و افزایش رضایت مندی استفاده کنندگان از خدمات کاریابی را در پی داشته است.

رحیمی نیارکی افزود: در یکسال گذشته چهار هزار و ۱۱۲ نفر در استان در این سامانه برای جستجوی شغل مورد نظر اقدام کرده و همچنین ۳۶۹ کارفرما برای جذب نیروی کار در این سامانه ثبت نام نموده اند.

وی گفت: در این سامانه ۱۴ هزار و ۳۰۱ فرصت شغلی ثبت شده و طی یکسال گذشته، سه هزار و ۱۲۳ نفر از طریق جستجو در این سامانه به کارگماری شده اند.

معاون اشتغال و کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین با اشاره به جلوگیری از فعالیت اتباع خارجی غیرمجاز در استان، افزود: طی یکسال گذشته سه هزار و ۴۳۶ فقره بازرسی از کارگاه‌های دارای نیروی کار خارجی در استان انجام شده و هزار و ۸۲ شاغل خارجی غیرمجاز در استان شناسایی گردید.

وی با بیان اینکه به کارگیری اتباع غیرمجاز جرم است و با متخلفان برخورد می‌شود، افزود: با بازرسی‌های انجام شده ۲۷۰ کارفرمای متخلف در استان شناسایی و برای جایگزینی ۴۹۱ نیروی کار ایرانی با خارجی اقدام شد.

رحیمی نیارکی با اشاره به فعالیت اتباع خارجی مجاز در استان گفت: در یکسال گذشته ۴۴ پروانه کار اتباع خارجی در استان صادر شده و ۴۱ فقره پروانه کار اتباع خارجی تمدید گردیده است.