شناسهٔ خبر: 55870855 - سرویس اجتماعی
منبع: جوان | لینک خبر

بسیج سازندگی هزار قرارگاه ایجاد می‌کند

روزنامه جوان

بسیج سازندگی کشور قرار است در یک بازه زمانی پنج ساله، هزار قرارگاه ایجاد کند. کاری که از سال گذشته آغاز و تاکنون ۱۶۵ قرارگاه فعال شده و حالا در شهرستان بابل نیز قرارگاه جهادی سجادیه کار خود را شروع کرده است. این قرارگاه‌ها مسئول خدمات‌رسانی در زمینه‌های معیشتی، پزشکی، محرومیت‌زدایی و مسائل دیگر هستند و البته این‌ها غیر از ساخت مسکن برای محرومان است. پروژه‌ای که بسیج سازندگی در تفاهمنامه‌ای با کمیته امداد تعهد ساخت ۴۰ هزار واحد را بر عهده گرفته است.

صاحب‌خبر -
این یک حقیقت است که برای نهادینه کردن تفکر علوی در جامعه باید ابتدا این طرز تفکر در مجامع و شورا‌ها و کارگروه‌های تخصصی جای خود را پیدا کند. کاری که بسیج سازندگی با جهادگرانش به دنبال آن است و سعی می‌کند هر اقدامی را برای رضای خدا و رفع یک نیاز و مشکل هموطنی کم برخوردار انجام دهد. رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور با بیان اینکه بسیج در گام دوم انقلاب بسیج برای همه مردم است، گفت: هزار قرارگاه عملیات جهادی منطقه‌ای و پهنه‌ای راه‌اندازی می‌شود. سردار محمد زهرایی با بیان اینکه انقلاب اسلامی از تفکر اسلامی علوی و نهضت حسینی نشئت گرفته است، افزود: این مؤلفه‌ها در دوران دفاع مقدس و جهاد سازندگی حکمفرما بود و در دفاع از حرم نیز نقش داشت. بسیج گام دوم بر اساس فرمان مقام عظمای ولایت، بسیج برای همه مردم است و بسیج سازندگی یکی از زمینه‌سازان و بسترسازان و ویترین خدمت بسیج و سپاه به مردم و منعکس‌کننده مطالبات و نیاز‌های مردم به دولت، سپاه و بسیج است. وی با اظهار اینکه از گذر خدمت رضایتمندی رخ می‌دهد، تأکید کرد: برای اینکه این تفکر علوی در بسیج سازندگی برای خدمت‌رسانی به مردم محقق شود، تفکر علوی در مجامع، شورا‌ها و کارگروه‌های تخصصی نهادینه شد. به گفته سردار زهرایی، این کارگروه برای حل نظام مسائل راهکار ارائه می‌دهند و پیوندی بین دولتمردان و جهادگران است و نهضت حسینی را در قرارگاه‌های عملیاتی تعریف کردیم. این مسئول گفت: در آینده نه چندان دور درپی آن هستیم با شبکه مردمی و خیران، هزار قرارگاه عملیات جهادی در کشور راه‌اندازی کنیم و تاکنون ۱۶۵ قرارگاه عملیاتی شده است.
طرح جامع محرومیت‌زدایی تهیه شد
رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور با بیان اینکه طبق تفاهمنامه با کمیته امداد ۴۰ هزار واحد مسکن محرومان در کشور از سوی این سازمان احداث می‌شود، به افتتاح قرارگاه جهادی سجادیه اشاره کرد و گفت: راه‌اندازی قرارگاه‌های عملیات جهادی در کشور شروع شد و بخشی از آن به عنوان قرارگاه‌های مذهبی و جهادی فعال بود و بسیج سازندگی برای هدایت و ساماندهی گروه‌های جهادی، طرح راه‌اندازی قرارگاه‌های عملیات جهادی پهنه‌ای و منطقه‌ای را تهیه کرده است. وی با اعلام اینکه در سراسر کشور در بازه زمانی پنج ساله هزار قرارگاه ایجاد می‌شود، افزود: از سال قبل تاکنون ۱۶۵ قرارگاه فعال شد و در شهرستان بابل نیز قرارگاه جهادی سجادیه راه‌اندازی شده است.
این مسئول تصریح کرد: در هر استان سه قرارگاه پهنه‌ای راه‌اندازی می‌کنیم و قرارگاه سجادیه مازندران هشت شهرستان را پوشش می‌دهد و این قرارگاه خدمات معیشتی، پزشکی، محرومیت‌زدایی و ... را انجام می‌دهد. سردار زهرایی یادآور شد: طبق تفاهمنامه با کمیته امداد ۴۰هزار مسکن محرومان در کشور احداث می‌شود و در هر قرارگاه ایجاد هزار شغل هدفگذاری شده و در بحران نیز قرارگاه‌ها نوک پیکان عملیات بسیج سازندگی هستند. مسئول سازمان بسیج سازندگی کشور با تقدیر از همراهی و همدلی مسئولان با بسیج و سپاه به طرح‌های محرومیت‌زدایی اشاره کرد و از تهیه طرح جامع محرومیت‌زدایی مردم پایه خبر داد و گفت: در این طرح روستا‌ها و مناطق حاشیه شهر‌ها جزو اولویت هستند و در روستا‌ها آب شرب روستایی مدنظر است و تاکنون ۷ هزار و ۱۳۸ روستا را با وزارت نیرو قرارداد بستیم. سردار زهرایی یادآور شد: تاکنون ۳ هزار و ۵۰۰ روستا توسط بسیج سازندگی در دست عملیات آبرسانی است و در حوزه جهاد کشاورزی نیز طرح آبخیز تا جالیز تهیه شد. وی با اشاره به وجود ۸۵۰ آب‌بندان در مازندران لایروبی آن را ضروری دانست و گفت: در استان مازندران اجرای ۱۲۰ کیلومتر راه روستایی از سوی بسیج سازندگی در دست اقدام است و ۶۰ کیلومتر جاده بین مزارع نیز در حال ساخت است. به گفته این مسئول هزار و ۷۰۰ واحد مسکن محرومان در مازندران تحویل شد و ۸۰۰ واحد مسکن نیز توسط بسیج سازندگی در دست ساخت است.