شناسهٔ خبر: 55851398 - سرویس سیاسی
منبع: برنا | لینک خبر

شهیدی که امام خمینی در تشییع جنازه‌اش شرکت کرد

بخشی از پرونده ترور شهید مهدی عراقی به مناسبت سالروز شهادت این شهید، منتشر شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا، 4 شهریور 1358 مهدی عراقی به همراه فرزندش حسام و حسین مهدیان مدیر مسئول روزنامه کیهان در منطقه قلهک تهران توسط اعضای گروه فرقان ترور و همراه پسرش به شهادت رسیدند.

بر اساس اظهارات اکبر گودرزی (رهبر گروه فرقان) طرح ترور ‌مهدی عراقی از سوی وی و محمد متحدی مسئول شاخه­ نظامی گروه مطرح شد. مهدیان که صبح‌ها همراه مهدی عراقی به مؤسسه کیهان می‌رفت در طرح ترور قرار داشت و در تحلیل فرقانی‌ها هر دو جزئی از جبهه «زر» به شمار می‌آمدند و گودرزی آن­ها را به عنوان مرتبطین با سرمایه‌داران بزرگ معرفی می‌کرد.

تیم ترور فرقان متشکل از بهرام آذرتیموری، علیرضا یوسفی‌­نسب، علی نیکنام و علی اسدی صبح روز 4 شهریور 1358 در منطقه قلهک تهران، خیابان زمرد که خانه­ حسین مهدیان در آن قرار داشت با اسلحه یوزی اتومبیل پیکان حامل آن­ها را مورد هدف قرار داد؛ مهدی عراقی در اثر گلوله‌ای که به گردنش اصابت کرد، شهید شد و مردم دو مجروح دیگر یعنی حسام عراقی و حسین مهدیان را به بیمارستان ایران مهر قلهک انتقال دادند. حسام عراقی در بین راه شهید شد، اما حسین مهدیان تحت عمل جراحی قرار گرفت و ادامه­ حیات یافت. 

به دستور امام خمینی(ره) پیکر پدر و پسر شهید به قم منتقل شد. در تشییع جنازه آن­ها در قم نزدیک به نیم میلیون نفر شرکت کردند که حضرت امام از میدان سعیدی تا صحن مطهر در این تشییع حضور یافت.

انتهای پیام/

آیا این خبر مفید بود؟
0 0

نتیجه بر اساس 0 رای موافق و 0 رای مخالف