شناسهٔ خبر: 55496637 - سرویس بین‌الملل
منبع: صدا و سیما | لینک خبر

لحظه به لحظه با تحولات غزه

۳۲ شهید و بیش از ۳۰۰ مجروح در غزه

بر اساس آخرین آمار مراکز پزشکی در غزه شماره شهدای حملات رژیم صهیونیستی به ۳۲ تن رسید و شماره مجروحان بیش از ۳۰۰ نفر اعلام شد، ۶ نفر از شهدا کودک هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما، آخرین اخبار و تحولات در ارتباط با حمله رژیم صهیونیستی به نوار غزه به شرح زیر است:

در حال بروز رسانی...

 

19:30 جهاد اسلامی: آتش‌بس هنوز نهایی نشده است
شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر در خبر فوری گزارش داد: مصعب البریم یکی از مسئولان جنبش جهاد اسلامی در مصاحبه با این شبکه گفت: توافق با دشمن، جز بر اساس شروط مقاومت صورت نخواهد گرفت.
انور طه عضو دفتر سیاسی جنبش جهاد اسلامی هم به الجزیره گفت: از توافق در صورت برآورده شدن خواسته های ما و پایان محاصره غزه، استقبال می کنیم. هنوز توافق آتش بس نهایی نشده است و ما بر توقف ترورها و حل مسئله اسیران اصرار داریم.
 
18:30 شلیک همزمان ۱۰۰ فروند موشک از نوار غزه
شبکه تلویزیونی الجزیره در خبر فوری گزارش داد: منابع اسرائیلی از شلیک همزمان ۱۰۰ فروند موشک از داخل نوار غزه به طرف بئرالسبع، بلمحیم و سدیروت خبر دادند.

 

17:45 .. ۳۲ شهید و بیش از ۳۰۰ مجروح در غزه

بر اساس آخرین آمار مراکز پزشکی در غزه شماره شهدای حملات رژیم صهیونیستی به ۳۲ تن رسید و شماره مجروحان بیش از ۳۰۰ نفر اعلام شد، ۶ نفر از شهدا کودک هستند.

 

16:47موافقت وزیر جنگ رژیم صهیونیستی با احضار شمار بیشتری از نیروهای ذخیره
شبکه تلویزیونی الجزیره در خبر فوری گزارش داد: بنی گانتس وزیر دفاع (جنگ) اسرائیل با فراخوانده شدن شمار بیشتری از نیروهای ذخیره ارتش این رژیم موافقت کرد.

 

15:46زخمی شدن یک کودک در حمله رژیم صهیونیستی به یک زمین زراعی در بیت لاهیا
به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره: یک کودک فلسطینی در حمله اسرائیل به یک زمین زراعی در منطقه العطاطره در بیت لاهیا در شمال نوار غزه زخمی شد.

 

15:00 گردان‌های القدس: شهرک‌های اطراف غزه را به مناطق غیرقابل سکونت تبدیل می‌کنیم
شبکه تلویزیونی الجزیره در خبر فوری گزارش داد: گردان های القدس با صدور بیانیه ای از شلیک چند فروند موشک به طرف شهرک اسرائیلی عسقلان خبر داد و افزود: با خداوند و سپس ملت فلسطین پیمان می بندیم که شهرک های نزدیک نوار غزه را به مناطق غیرقابل سکونت تبدیل کنیم.

 

13:55 گفتگوی نماینده جهاد اسلامی در لبنان با سفیر ایران در خصوص تحولات غزه
احسان عطایا نماینده جنبش جهاد اسلامی با مجتبی امانی سفیر جمهوری اسلامی ایران در بیروت دیدار و درباره آخرین تحولات غزه گفتگو کرد.
دو طرف در این دیدار بر لزوم توقف تجاوزات رژیم صهیونیستی به غزه ، حق مقاومت فلسطین در پاسخ به جنایات صهیونیست ها و حمایت قاطع ایران از آرمان فلسطین، مقاومت و مردم در این کشور تاکید کردند.

سدیروت شهر ارواح در سرزمین های اشغالی

 

12:55 تصاویری از دستور گانتس برای ترور شهید خالد منصور
حساب توئیتری خبرگزاری یونیوز با انتشار تصاویری نوشت: ارتش اسرائیل تصاویری منتشر کرد که در آن بنی گانتس وزیر جنگ رژیم صهیونیستی دستور ترور خالد منصور فرمانده منطقه جنوبی گردان‌های قدس در غزه را صادر کرد.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_8364335"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3534559/8364335?width=600&height=350"></script></div>

 

12:55 حمایت نتانیاهو از حملات رژیم صهیونیستی به غزه
شبکه تلویزیونی الجزیره گزارش داد: بنیامین نتانیاهو رئیس حزب لیکود اسرائیل، پس از دیدار با یائیر لاپید نخست وزیر این رژیم، گفت: از دولت در این عملیات نظامی حمایت می‌کنم و بر اساس تجربه امنیتی خودم، توصیه‌هایی به نخست وزیر ارائه کردم.

 

12:42 بازداشت تصویربردار شبکه المیادین در قدس اشغالی
حساب توئیتری شبکه تلویزیونی المیادین تصاویری از لحظه بازداشت تصویربردار این شبکه در قدس اشغالی منتشر کرد.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_8364302"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3534559/8364302?width=600&height=350"></script></div>

 

12:30 سامی ابوزهری، کشتار رفح را جنایت جنگی توصیف کرد
سامی ابوزهری رئیس اداره سیاسی جنبش حماس در خارج در توئیتی نوشت: کشتار در رفح، جنایت جنگی و نشانه خونخواری اسرائیل است. پیام ما به سازشکاران عرب این است که عادی سازی روابط و همکاری خود را با اسرائیل متوقف کنید، در غیر این صورت ملت ما شما را شریک این جنایت خواهند دانست.

سدیروت شهر ارواح در سرزمین های اشغالی

 

12:29 نظامیان صهیونیست شماری از خبرنگاران فلسطینی را بازداشت کردند
خبرنگار العالم گزارش داد نظامیان صهیونیست شماری از خبرنگاران و فعالان فلسطینی را در اطراف مسجد الاقصی و بخش قدیمی شهر قدس بازداشت کردند.

به گزارش شبکه تلویزیونی العالم، خضر شاهین گفت اکنون رژیم اشغالگر اسرائیل در حالت آماده باش به سرمی برد. ارتش این رژیم حضورش را در شهر‌های اصلی مانند قدس، تل آویو، حیفا، رمله و مناطق مختلف اسرائیل تقویت کرده است. این اقدامات به سبب نگرانی از رویارویی فلسطینیان با نظامیان اشغالگر در اعتراض به جنایت‌های این رژیم در حمله به نوار غزه صورت گرفته است. در قدس گروه‌های شهرک نشینان و گروه‌های افراط گرای یهودی به یورش به مسجد الاقصی ادامه می‌دهند.

تاکنون بیش از هزار شهرک نشین با حمایت نظامیان اشغالگر اسرائیل از باب المغاربه مسجد الاقصی به این مسجد یورش آوردند. همچنین نظامیان اشغالگر شمار زیادی از خبرنگاران را که در مسجد الاقصی حضور یافتند، بازداشت کردند. مدیر مدرسه مسجد الاقصی نیز بازداشت شد. افزون بر آن، شمار زیادی از فعالان فلسطینی حاضر در منطقه قدیمی قدس و اطراف آن بازداشت شدند. فرماندهی پلیس با این تصمیم موافقت کرد که حضور نظامیان اشغالگر را در اطراف مسجد الاقصی و همچنین کوچه‌های منطقه قدیمی قدس تقویت کند.

 

12:26 گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور فلسطین تجاوزات صهیونیستی را محکوم کرد
حساب توئیتری مقاطعه (تحریم رژیم صهیونیستی) نوشت: فرانچسکا آلبانیز گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد در اراضی اشغالی فلسطین، حملات هوایی اسرائیل به غزه را محکوم و تاکید کرد این اقدام یک تجاوز آشکار، غیرقانونی، غیر اخلاقی و به دور از مسئولیت است.

سدیروت شهر ارواح در سرزمین های اشغالی

 

12:19 توصیه رئیس شاباک برای پایان عملیات نظامی در غزه
شبکه تلویزیونی الجزیره گزارش داد: رسانه‌های اسرائیلی فاش کردند رئیس شاباک به کابینه امنیتی این رژیم توصیه کرد تلاش برای پایان دادن به عملیات نظامی در غزه را آغاز کند.

 

12:15 انتقاد گزارشگر الجزایری از سکوت جهان عرب در برابر تجاوزگری صهیونیست‌ها
حفیظ دراجی خبرنگار و گزارشگر الجزایری با انتشار عکسی در حساب توئیتری خود نوشت: عکس خبری روز به دختران فلسطینی در غزه تعلق دارد که از ترس وحشیگری و تروریسم اسرائیل و افسوس خوردن از سکوت جهان عرب، گریه می‌کنند. اگر این دخترها، اسرائیلی یا اوکراینی بودند، چه اتفاقی می‌افتاد؟

سدیروت شهر ارواح در سرزمین های اشغالی

دراجی در توئیت دیگری نوشت: فرمانده ارشد اسرائیل که در سودان، بحرین، امارات و مغرب مورد استقبال قرار گرفت، حمله به غزه را اداره و بر قتل کودکان فلسطین در غزه نظارت می‌کند. از این رو رژیم‌های سازشکار حتی نمی‌توانند این تجاوز را محکوم کنند، زیرا آن‌ها بزدل، خائن و توطئه گر علیه مردم ما و علیه مردم خود و همه ملت‌های آزاد اسلامی هستند.

 

12:13وداع فرزندان شهید خالد سعید منصور با پدر
کانال تلگرامی فلسطین پست با انتشار ویدئویی نوشت: فرزندان خالد سعید منصور عضو شورای نظامی و فرمانده منطقه جنوبی گردان‌های قدس که شب گذشته در رفح هدف حمله رژیم صهیونیستی قرار گرفت و به شهادت رسید، با پدر وداع کردند.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_8364177"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3534559/8364177?width=600&height=350"></script></div>

 

12:08 نویسنده سعودی:زبان اسرائیل در تعامل با فلسطینیان، زبان کشتار و ویرانگری است
خالد الدخیل نویسنده و مقاله نویس عربستانی در توئیتی نوشت: تجاوز اسرائیل به غزه، موضوع جدیدی نیست. مسئله جدید و عجیب این است که هفت کشور عربی که برای صلح روابط خود را با اسرائیل عادی کردند، هیچ تاثیری روی سیاست اسرائیل و پافشاری آن برای از بین بردن گزینه صلح با فلسطین ندارند؟!

الدخیل در توئیت دیگری نوشت: اسرائیل از ۴۸ سال پیش با یک زبان با فلسطینی‌ها تعامل کرده است و آن زبان، بمباران، ترور، قتل، ویران کردن خانه ها، آواره کردن خانواده‌ها و مصادره اراضی بوده است. هر گونه مقاومت در برابر آن هم تروریسم به شمار می‌آید. فلسطینیان، اسرائیل را به رسمیت شناختند، اما اسرائیل از به رسمیت شناختن آن‌ها و حق فلسطینیان برای داشتن کشور خودداری می‌کند. واقعیت واضح این است که اسرائیل نمی‌خواهد با فلسطینیان صلح کند، بلکه می‌خواهد آن‌ها را از عدالت محروم کند.

 

12:06 نشست مشترک یائیر لاپید نخست وزیر فعلی و نتانیاهو درباره حمله به غزه
کانال تلگرامی شبکه تلویزینی الجزیره به نقل از رسانه‌های صهیونیست از نشست یائیر لاپید نخست وزیر رژیم صهیونیستی و بنیامین نتانیاهو رهبر مخالفان (و نخست وزیر اسبق این رژیم) برای بررسی تحولات امنیتی خبر داد.

 

11:24 شهید و زخمی شدن ۱۵ نفر در حمله هوایی به جبالیا
شبکه تلویزیونی الجزیره گزارش داد: در بمباران خانه‌ای در شهر جبالیا در شمال نوار غزه، دو فلسطینی شهید و ۱۳ نفر مجروح شدند.

 

11:23بیانیه جنبش جهاد اسلامی و گردان‌های قدس درباره شهادت یکی دیگر از فرماندهان این جنبش
جنبش جهاد اسلامی فلسطین و گردان‌های قدس شاخه نظامی این جنبش، شهادت خالد منصور از فرماندهان بلندپایه خود را اعلام و بیانیه‌ای در این خصوص صادر کرد.

به گزارش پایگاه خبری امد، جنبش جهاد اسلامی فلسطین صبح یکشنبه شهادت خالد منصور از فرماندهان گردان‌های قدس را که در جریان حمله هوایی رژیم صهیونیستی به شهر رفح در جنوب نوار غزه رخ داد تسلیت گفت و بر ادامه راه این شهید والا مقام تاکید کرد.
متن بیانیه به شرح ذیل است:
بسم الله الرحمن الرحیم
ولَا تَهِنُوا فِی ابْتِغَاءِ الْقَوْمِ ۖ إِن تَکُونُوا تَأْلَمُونَ فَإِنَّهُمْ یَأْلَمُونَ کَمَا تَأْلَمُونَ ۖ وَتَرْجُونَ مِنَ اللَّهِ مَا لَا یَرْجُونَ ۗ وَکَانَ اللَّهُ عَلِیمًا حَکِیمً
(و نباید در کار دشمن سستی و کاهلی کنید؛ که اگر شما به رنج و زحمت می‌افتید آن‌ها نیز از دست شما رنج می‌کشند با این فرق که شما به لطف خدا امیدوارید و آن‌ها امیدی ندارند و خدا دانا و حکیم است.)

عطف به همه آیاتی که درباره مقاومت و صبر و ثبات وجود دارد جنبش جهاد اسلامی فلسطین و گردان‌های قدس شاخه نظامی آن، شهادت شماری از فلسطینیان را که در حمله هوای وحشیانه رژیم صهیونیستی به منطقه مسکونی در اردوگاه «یبنا» در شهر رفح به درجه رفیع شهادت نائل گشتند اعلام می‌دارد و تسلیت می‌گوید و در رأس این شهدا فرمانده مجاهد شهید خالد سعید منصور (ابو الراغب) عضو شورای نظامی و فرمانده منطقه جنوب گردان‌های قدس، برادر مجاهد شهید زیاد احمد المدلل و برادر مجاهد شهید رافت صالح شیخ العید قرار دارند. در این حمله ددمنشانه همچنین پنج شهروند غیرنظامی در رفح از جمله یک کودک و سه زن شهید شدند که پیکر‌های مطهرشان از زیر آوار بیرون کشیده شده است.

ما شهادت این گروه از مبارزان و مردم فلسطین را تسلیت می‌گوییم و تأکید می‌کنیم که خون شهدا هرگز پایمال نمی‌شود و به هدر نخواهد رفت و مبارزان مجاهد فلسطینی تا قبل از این که این خون‌های شهدا خشک شود با موشک‌های خود شهرک‌های صهیونیست نشین را هدف قرار می‌دهند تا طعم خشم ما را بچشند و به خاطر جنایتی که در حق انسان‌های بی گناه مرتکب شدند تلخی ندامت و پشیمانی را جرعه جرعه بچشند.

خون فرمانده شهید خالد منصور، نبرد دفاع از قدس و مسجد الاقصی را که مورد یورش روزانه صهیونیست‌های شهرک نشین قرار می‌گیرد شعله ور خواهد کرد و برادران و همرزمان و دوستان این فرمانده شهید، طلایه دار گروهی خواهند بود که تکلیف مقدس را انجام می‌دهند و از بست نشینان زن و مرد در الاقصی و صحن‌های آن دفاع می‌کنند.

خورشید امروز که بر فلسطین تابید شاهد و گواهی بر جهاد ما، ثبات قدم ما و عزم و اراده تغییر ناپذیر ما خواهد بود و به حول و قدرت باری تعالی روز به پایان نخواهد رسید مگر این که مردم ما ببینند چه چیزی به روحشان ارامش خواهد داد و چشمانشان را روشنایی خواهد بخشید.

خداوند شهدای ما را رحمت کند. رحمت واسعه. خداوند خالد منصور مجاهد و مبارز قهرمان ما را نیز رحمت کند؛ کسی که زندگی با شرافت و سرشار از جهاد و ایثارگری، ثبات قدمی، فدایی شدن و انجام عملیات‌های منحصر به فرد و جهادی در کارنامه خود داشت. فرمانده‌ای که در همه مقاطع عمرانی و سازندگی و تشکیلاتی مشارکت داشت تا این که به شیخ تیسیر الجعبری همرزم شهیدش پیوست تا هر دو خالصانه و صادقانه در پیشگاه پروردگارشان حاضر شوند و وظیفه‌ای را که بر دوش داشتند به نحو احسن انجام دادند و به عهد و پیمانی که با شهدا بسته بودند پایبند بودند و آن را حفظ کردند؛ و قطعا در مسیر جهاد یا پیروزی است یا شهادت.

 

11:19 اعلام همبستگی گسترده عراقی‌ها با مردم فلسطین
به گزارش شبکه تلویزیونی المیادین، عراقی‌ها به طور گسترده با ملت فلسطین که هدف تهاجم اسرائیل در نوار غزه قرار گرفته است، ابراز همبستگی می‌کنند.

عمار الحکیم رئیس جریان حکمت عراق با صدور بیانیه‌ای در پی شهادت تیسیر الجعبری یکی از فرماندهان گردان‌های القدس، اعلام کرد شریک غم گردان‌های القدس و جنبش جهاد اسلامی است.

الحکیم تاکید کرد این تجاوزگری، مانع از آن نخواهد شد که ملت فلسطین همچنان حق مشروع خودش را پیگیری کند. هادی العامری دبیرکل سازمان بدر هم تاکید کرد ملت عراق در دفاع از حقوق ملت فلسطین، در کنار آن ایستاده است و آنچه رخ می‌دهد نتیجه عادی سازی روابط بعضی کشور‌های عربی با صهیونیست‌ها و مسامحه با جنایت‌های آنهاست. شورای عالی اسلامی عراق هم همبستگی خودش را با غزه و مقاومت فلسطین اعلام کرد و خواستار حفظ وحدت شد و تاکید کرد فلسطینیان پیروز خواهند شد.

در ادامه این گزارش آمده است: جنبش النجباء عراق هم با محکوم کردن جنایت ترور تسیر الجعبری بر آمادگی برای پاسخ دادن به تجاوزگری تاکید کرد و افزود، مقاومت فلسطین در این نبرد تنها نیست.

گردان‌های ”احرار العراق“ هم بر آمادگی خودش برای هدف قرار دادن اهداف اسرائیلی در شمال عراق و نیز منافع آمریکا و ترکیه تاکید کرد.

گردان‌های حزب الله عراق با صدور بیانیه ای، بر ایستادن عملی خودش در کنار مقاومت فلسطین تاکید و از سکوت کشور‌های عربی در برابر این تهاجم انتقاد کرد.

گردان‌های سید الشهداء و عصائب اهل الحق و بسیاری از دیگر گروه‌های مقاومت عراقی بر اتخاذ موضع متحد و آمادگی برای یاری رساندن به مقاومت غزه و آمادگی برای رویارویی تاکید کردند. این مواضع طرف‌های عراقی، موضع ثابت عراقی‌ها را در برابر مسئله فلسطین ثابت می‌کند و نشان می‌دهد تلاش‌ها برای از بین بردن آرمان فلسطین با عادی سازی روابط، جایی در عراق ندارد.

 

11:15جهاد اسلامی پس از گرفتن انتقام با میانجی گری‌ها تعامل می‌کند
منابع فلسطینی در گفتگو با شبکه تلویزیونی المیادین اعلام کردند: جنبش جهاد اسلامی تصمیم گرفته است تنها پس از گرفتن انتقام تجاوز‌ها و ترورها، با هرگونه تلاشی برای میانجی گری تعامل کند.

 

10:44 خبرنگار یکی از رسانه های صهیونیست: سدیروت به شهر ارواح تبدیل شده است
خبرنگار یکی از رسانه‌های رژیم صهیونیستی تاکید کرد در پی ادامه شلیک موشک‌ها از نوار غزه، شهرک صهیونیستی سدیروت به شهر ارواح تبدیل شده است.
به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، تصاویری از خالی بودن خیابان‌های شهرک اسرائیلی سدیروت نزدیک شمال نوار غزه، در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد.
خبرنگار اسرائیلی، این شهرک را به شهر ارواح تشبیه کرد و افزود: این شهرک بیش از هر جای دیگری هدف شلیک موشک‌ها قرار گرفته است.
وی افزود: تاکنون ۵۰ فروند موشک به طرف سدیروت شلیک شده است.
سخنگوی شهرداری سدیروت امروز اعلام کرد فقط در چند ساعت گذشته ۱۰ موشک به طرف این شهرک شلیک شد که یکی از آن‌ها به منطقه صنعتی سدیروت اصابت کرد.

 

10:40استاد دانشگاه اماراتی: گردشگر عاقل اماراتی به سرزمین غارت شده فلسطین سفر نمی‌کند
عبدالخالق عبدالله استاد علوم سیاسی اماراتی در توئیتی نوشت: برخی رسانه‌ها این هفته اعلام کردند دو گردشگر اماراتی به گمان ارتباط با گروه‌های تروریستی در معرض حمله وحشیانه پلیس اسرائیل قرار گرفتند. گردشگر عاقل اماراتی حتی به بهانه سفر به قدس، به سرزمین سرقت شده فلسطین، سفر نمی‌کند تا خود را در معرض شرایط تحقیرکننده قرار ندهد چراکه مفتی قدس فتوا داده، هر کسی که به قدس سفر کند، خائن است.

 

10:26 کشته شدن یک شهرک نشین در حادثه سقوط هواپیما
کانال تلگرامی یونیوز با انتشار ویدئویی نوشت: یک شهرک نشین در حادثه سقوط هواپیما در الجلیل کشته شد.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_8363734"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3534559/8363734?width=600&height=350"></script></div>

 

09:44 راهپیمایی مردم اردن در محکومیت تجاوزات صهیونیست‌ها علیه غزه
حساب توئیتری شبکه تلویزیونی المیادین تصاویری از راهپیمایی در امان پایتخت اردن برای محکوم کردن تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه منتشر کرد.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_8363470"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3534559/8363470?width=600&height=350"></script></div>

 

09:44 حماس شهادت خالد منصور از فرماندهان جنبش جهاد اسلامی را تسلیت گفت
جنبش حماس صبح امروز در بیانیه‌ای شهادت خالد سعید منصور از فرماندهان بلندپایه جنبش جهاد اسلامی فلسطین را که در حمله هوایی به رفح در جنوب نوار غزه هدف قرار گرفت به ملت فلسطین و امت عربی و اسلامی به خصوص جنبش جهاد اسلامی تسلیت گفت.
به گزارش پایگاه اینترنتی سوا، متن بیانیه حماس به شرح ذیل است:
جنبش حماس شهادت خالد سعید منصور (ابو الراغب) فرمانده منطقه جنوبی گردان‌های قدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین و برادران قهرمانش شهدای صالح و پاک گردان‌های قدس و همه شهدای مطهر فلسطینی را که در جریان تجاوز نظامی ظالمانه و بزدلانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه شهید شدند به ملت فلسطین و برادرانمان در جنبش جهاد اسلامی و امت عربی و اسلامی تسلیت می‌گوید.

 

09:54 شلیک ۵۸۰ موشک و راکت از نوار غزه به سرزمین های اشغالی
شبکه تلویزیونی الجزیره در خبر فوری گزارش داد: ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد از ابتدای عملیات نظامی تا صبح امروز، ۵۸۰ فروند موشک و راکت از نوار غزه شلیک شده است.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_8363478"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3534559/8363478?width=600&height=350"></script></div>


ارتش صهیونیستی همچنین از هدف قرار دادن ۱۴۰ هدف وابسته به جهاد اسلامی در نوار غزه خبر داد. نظامیان اشغالگر همچنین ۲۰ نفر از اعضای جنبش جهاد اسلامی را در کرانه باختری بازداشت کردند.

 

 

08:51 کودک شجاع فلسطینی پس از نجات از زیر آوار: اسرائیل زیر پا‌های من است
کانال خبری تلگرامی المیادین با انتشار ویدئویی نوشت: کودک فلسطینی پس از نجات از زیر آوار گفت: اسرائیل زیر پا‌های من است.
”اصلاً یهودی‌ها کشور نیستن. اون‌ها زیر پای من هستن. اون‌ها کشور نیستن. چون کودکان رو بمبارون می‌کنن. ممکنه الآن خونه ما رو بمبارون کرده باشن، چون اون دفعه تو اون جنگ، خونه ما رو بمبارون کردن. “

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_8363189"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3534559/8363189?width=600&height=350"></script></div>

 

08:45 تصاویری از خسارت‌های وارد شده به خانه‌ای در رفح در حمله رژیم صهیونیستی
شبکه الجزیره تصاویری از خسارت‌های وارد شده به خانه‌ای در شهر رفح در جنوب نوارغزه در حمله هوایی رژیم صهیونیستی منتشر کرد.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_8363169"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3534559/8363169?width=600&height=350"></script></div>

 

08:23 زخمی شدن دوقلو‌ها در حمله رژیم صهیونیستی به رفح
کانال تلگرامی فلسطین الیوم نوشت: دوقلو‌های فلسطینی شیرین و جنین در حمله رژیم صهیونیستی به خانه‌ای در رفح دچار جراحت سطحی شدند.

لحظه به لحظه با تحولات غزه
محمد ثابت شهروند فلسطینی دوقلو‌های خود را در پی ترور شیرین ابوعاقله خبرنگار فلسطینی شبکه الجزیره به دست نظامیان صهیونیست در اردوگاه جنین، شیرین و جنین نام نهاده بود.

 

08:22 شهرک نشینان در سالگرد آنچه که "تخریب معبد" نامیده اند به مسجد الاقصی حمله کردند

کانال تلگرامی البوصله با انتشار ویدئویی نوشت: راهپیمایی تحریک آمیز پرچم شهرک نشینان به مناسبت سالروز تخریب معبد ادعایی هیکل در منطقه باب العامود در قدس اشغالی.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_8363153"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3534559/8363153?width=600&height=350"></script></div>

 

08:05 ۱۰ مجروح در حمله به منطقه‌ای در رفح
خبرنگار شبکه المیادین از زخمی شدن ده تن در حمله رژیم صهیونیستی به خانه خانواده ابوثابت در منطقه النصر در رفح خبر داد.

 

08:01 ترس و نگراني اعضای کنست در پی حمله رژیم صهیونیستی به غزه 
روزنامه جروزالم پست در گزارشی نوشت صد‌ها نفر با برپایی تظاهرات در مناطق مختلف فلسطین اشغالی، حملات اخیر اسرائیل به غزه را محکوم کردند.

به گزارش پایگاه اینترنتی این روزنامه چاپ فلسطین اشغالی، صد‌ها نفر در مناطق مختلف اسرائیل (فلسطین اشغالی) علیه «عملیات سپیده دم» تظاهرات کردند. در همین حال عده‌ای از اعضای کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) از حزب مرتس و فهرست مشترک، از تصمیم اسرائیل برای آغاز عملیات علیه نوار غزه ابراز نگراني کردند.

ایمن عوده، رئیس فهرست مشترک در جمع معترضان در حیفا گفت: دور دیگری از جنگ، دور دیگری از کشتار بیشتر و مقاومت بیشتر را در پی دارد. چرخه وحشت باید متوقف شود. 

«آیدا توما سلیمان» عضو دیگر کنست از فهرست مشترک هم به یکی از تجمعات اعتراضی پیوست و گفت: حمله به غزه را متوقف کنید. ادامه جنگ در غزه تنها به رنج و مشقت و تلفات بیشتر منجر خواهد شد. آتش بس فوری ضروری است و کسانی که این حمله را با یک تصمیم سیاسی آغاز کردند باید با یک تصمیم سیاسی به آن پایان دهند. تنها یک راه حل دیپلماتیک و پایان دادن به اشغال و محاصره است که امنیت واقعی را به ارمغان می‌آورد.

تظاهرات مشابهی در شهر‌های شفارم (شفا عمر)، ام الفحم، رهط، کفر یاسیف، یافا، طیبه و نیز مقابل مقابل منزل یائر لاپید نخست وزیر اسرائیل در تل آویو برگزار شد.

«توما سلیمان» همچنین در حساب توئیتری خود نوشت: حمله اختیاری به غزه بس است. ترور و بمباران تنها منجر به رنج و ویرانی بیشتر خواهد شد و هیچ امنیتی را برای اسرائیلی‌ها به ارمغان نخواهد آورد. وی افزود لاپید با گسترش ویرانی در غزه و وارد کردن اسرائیلی‌ها به پناهگاه ها، تلاش می‌کند ثابت کند که یک «باز امنیتی» است.

«اوفر کاسیف»، عضو دیگر کنست از فهرست مشترک، در توئیتر نوشت: حمله متقابل و خونریزی برای رای و استفاده بدبینانه از خشونت از سوی لاپید و گانتس به امید به دست آوردن اختیارات بیشتر در انتخابات، تنها منجر به دریایی از اشک و خون در اسراییل و همچنین غزه می‌شود که دو میلیون نفر به مدت ۱۵ سال در آن زندانی هستند. دیگر کافی است و همین حالا به جنگ پایان دهید.

«اساوی فرج» وزیر همکاری منطقه‌ای از فهرست مرتس هم در توئیتر نوشت: جنگ‌ها هیچ برنده‌ای ندارند، بلکه عمدتاً باعث ترس شهروندان و کودکان می‌شوند. ترس ربطی به ملیت یا مذهب ندارد، بلکه بین همه ما مشترک است و همه ما موظفیم هر کاری که لازم است انجام دهیم تا هر چه زودتر به آرامش برسیم.

وی افزود: در نهایت، جنگ پایان خواهد یافت، اما بدون یک ابتکار سیاسی برای صلح، به مدت طولانی شاهد آرامش نخواهیم بود. از صحبت کردن نترسید، این کار تنها راه پایان دادن به ترس است.

«زهاوا گالن» نامزد رهبری فهرست مرتس، در توییتر نوشت: زمان آن رسیده قبل از اینکه افراد بی گناه بیشتری آسیب ببینند، قبل از اینکه اوضاع پیچیده شود، جنگ را متوقف کنید. درگیری‌ها در سال‌های اخیر خطر موشک و خمپاره را برطرف نکرد و امنیت و آرامش را برای مناطق جنوبی به ارمغان نیاورده است. خونریزی در غزه و شهرک‌های اطراف ادامه یافته و فقط ترس و نفرت افزایش یافته است. راه حل واقعیت جنگ، آرامش طولانی مدت و مذاکرات صلح است.

 

07:51 شهادت فرمانده یگان موشکی گردان‌های قدس در رفح
کانال تلگرامی صابرین نیوز با انتشار تصویری نوشت: رأفت الزاملی ‏فرمانده یگان موشکی گردان‌های قدس به همراه خالد منصور فرمانده منطقه جنوبی این گردان ها، در عملیات تروری که هواپیما‌های رژیم صهیونیستی در رفح انجام دادند، به شهادت رسید.

لحظه به لحظه با تحولات غزه

 

07:29 یورش وحشیانه صهیونیست‌ها به نوار غزه، صدای گزارشگر سازمان ملل را نیز در آورد
به گزارش کانال تلگرامی خبرگزاری فلسطینی شهاب، گزارشگر حقوق بشر سازمان ملل در فلسطین تأکید کرد: عملیات اسرائیل در غزه، تجاوزی آشکار و اقدامی غیر قانونی و غیر اخلاقی است.

 

07:26 هشت شهید در جنایت جدید رژیم صهیونیستی در رفح
شبکه تلویزیونی المیادین در خبر فوری گزارش داد: در جنایت اشغالگران اسرائیلی در بمباران محله الشعوث شهر رفح در جنوب نوار غزه، هشت نفر شهید شدند.

 

07:18 حمله هوایی به زمین‌های کشاورزی در شرق خان یونس
به گزارش کانال تلگرامی خبرگزاری سما، هواپیما‌های رژیم صهیونیستی با دو فروند موشک زمین‌های کشاورزی در شرق خان یونس را هدف قرار دادند.

 

07:17 پیکر یکی از فرماندهان شهید گردان‌های القدس از زیر آوار خارج شد
شبکه تلویزیونی المیادین در خبر فوری گزارش داد: امدادرسانان در غزه پیکر شهید رأفت الزاملی یکی از فرماندهان میدانی گردان‌های القدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی را از زیر آوار در شهر رفح خارج کردند.

 

۰۶:۳۸ بمباران خانه‌ دیگری در محله النصر رفح
شبکه تلویزیونی المیادین گزارش داد، هواپیماهای جنگی اسرائیلی، خانه ای را در محله النصر در جنوب شهر رفح در جنوب نوار غزه هدف قرار دادند و خبرهای اولیه حاکی از کشته و زخمی شدن چند نفر در این حمله هوایی است.
 
۰۶:۱۳ تصویر دو فرمانده شهید گردان‌های القدس
پایگاه خبری شهاب، تصویری را از خالد منصور و تیسیر الجعبری دو فرمانده شهید گردان های القدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی که در حملات جداگانه جنگنده های رژیم صهیونیستی به نوار غزه به شهادت رسیدند، منتشر کرد.
لحظه به لحظه با تحولات غزه
۰۶:۰۹ گردان های القدس شهادت فرمانده منطقه جنوب در این گردان‌ها را تایید کرد
شبکه تلویزیونی المیادین گزارش داد‏، گردان های القدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی، شهادت خالد منصور عضو شورای نظامی و فرمانده منطقه جنوب در این گردانها را در حمله هوایی جنگنده های اسرائیلی در رفح تایید کرد.

۰۵:۳۳ یورش نظامیان صهیونیست به اردوگاه طولکرم

به گزارش خبرگزاری شهاب، منابع محلی اعلام کردند نظامیان اشغالگر به اردوگاه طولکرم یورش بردند.
منابع محلی همچنین از وقوع درگیریهای مسلحانه مبارزان فلسطینی با نظامیان اشغالگر در شهر جنین خبر دادند.
 
۰۵:۲۵ سخنگوی جهاد اسلامی: موشک های مقاومت بخش کوچکی از بهایی است که رژیم اشغالگر باید بپردازد
به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، طارق سلمی سخنگوی جنبش جهاد اسلامی گفت:​ موشک های مقاومت بخش کوچکی از بهایی است که رژیم اشغالگر پس از ترور« تیسیر الجعبری» از رهبران این جنبش پرداخت خواهد کرد.
 
۰۵:۱۱ خارج کردن پیکر مادر و پسر فلسطینی از زیر آوارهای خانه ای در رفح
خبرگزاری شهاب اعلام کرد اجساد یک مادر و پسرش از زیر آوارهای خانه ای در شهر رفح که هدف حمله جنگنده های صهیونیستی قرار گرفته بود، خارج شدند.
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_8362930"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3534559/8362930?width=600&height=350"></script></div>
 
۰۴:۴۲ نشست شورای امنیت برای بررسی تجاوز اسرائیل به غزه روز دوشنبه برگزار می شود
به گزارش شبکه روسیا الیوم، ریاض منصور نماینده دائم تشکیلات خودگردان فلسطین در سازمان ملل متحد اعلام کرد به درخواست فلسطین نشست شورای امنیت سازمان ملل برای بررسی تجاوز اسرائیل به نوار غزه روز دوشنبه برگزار خواهد شد.
 
۰۴:۴۰ هاآرتص: تحقق رویای اسرائیل برای قطع ارتباط میان کرانه باختری رود اردن و نوار غزه بسیار دشوار است
به گزارش خبرگزاری شهاب، روزنامه عبری زبان هاآرتص در سرمقاله خود نوشت: با وجود برتری نظامی اسرائیل، اما بازدارندگی ناموفق بوده است و دستیابی به رویای قطع ارتباط میان کرانه باختری رود اردن و نوار غزه بسیار سخت و دشوار است.
 
۰۴:۲۳ درگیری نظامیان صهیونیست با فلسطینی ها در روستای العیساویه
خبرگزاری شهاب از وقوع درگیریها میان نظامیان صهیونیست و فلسطینی ها در روستای العیساویه در شرق قدس اشغالی و شلیک بمب های گازی به سوی فلسطینی ها خبر داد.
 
۰۳:۵۸ بازداشت یکی از رهبران جنبش جهاد اسلامی به دست نظامیان صهیونیست
به گزارش شبکه المسیره، رسانه های فلسطینی شامگاه شنبه اعلام کردند نظامیان صهیونیست نصر عمور از رهبران جنبش جهاد اسلامی را در جنوب شهر جنین بازداشت کردند.
بنا بر اعلام رسانه های فلسطینی، نظامیان اشغالگر با یورش به خانه نصر عمور در شهرک عنزا در جنوب شهر جنین، وی را بازداشت کردند.
 
۰۳:۵۴ سخنگوی آنروا: تنش های جدید مشکلات ساکنان غزه را افزایش می دهد
به گزارش شبکه الجزیره، سخنگوی آژانس آنروا (آژانس امداد رسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی وابسته به سازمان ملل) گفت: اوضاع در نوار غزه پیش از این دور از درگیری ها بسیار بحرانی و خطرناک بود و دور جدید تنش ها، مشکلات جدیدی را برای ساکنان نوار غزه ایجاد خواهد کرد.
 
۰۳:۳۲ شلیک موشک های مقاومت به سمت شهرک های صهیونیستی در اطراف نوار غزه 
شبکه المیادین گزارش داد‏، آژیرهای خطر لحظاتی قبل در شهرک های صهیونیستی اطراف نوار غزه به صدا در آمدند.
خبرنگار این شبکه از موشک باران مقاومت فلسطین به سمت شهرک های صهیونیستی اطراف نوار غزه خبر داد.
 
۰۳:۳۲ خطیب مسجد الاقصی: تجاوز اسرائیل به غزه جنایتی بزرگ است
به گزارش خبرگزاری شهاب، شیخ عکرمه صبری خطیب مسجد الاقصی گفت:​ تشدید حملات و تجاوزات اسرائیل به نوار غزه جنایتی بزرگ است.
 
۰۳:۱۶ اردن بر لزوم توقف فوری تجاوز اسرائیل به غزه تاکید کرد
به گزارش خبرگزاری شهاب، وزارت امور خارجه اردن بر لزوم توقف فوری تجاوزات اسرائیل به غزه تاکید کرد و از جامعه بین المللی خواست تا برای توقف تشدید تنش ها اقدام کند.
 
۰۲:۴۲ هشدار حماس درباره یورش شهرک نشینان به مسجد الاقصی
به گزارش شبکه المیادین، اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس از برقراری تماس ها با مقامات مصر، قطر و سازمان ملل در مورد برنامه های شهرک نشینان صهیونیست برای یورش به مسجد الاقصی خبر داد.
هنیه بر ضرورت توقف یورش شهرک نشینان صهیونیست به مسجد الاقصی تاکید کرد تا شرایط و اوضاع به مرحله ای نرسد که دیگر نتوان آن را کنترل کرد به ویژه اینکه تجاوز ارتش اسرائیل علیه ساکنان نوار غزه همچنان ادامه دارد.
 
۰۲:۴۱ اصابت یک موشک به کارخانه ای در شهرک عسقلان
به گزارش خبرگزاری شهاب، رسانه های عبری زبان شامگاه شنبه از اصابت یک موشک به کارخانه ای در شهرک عسقلان خبر دادند.
 
۰۲:۲۳ تاکید رئیس سازمان الحشد الشعبی عراق بر حمایت کامل از ملت و مقاومت فلسطین
به گزارش خبرگزاری یونیوز، فالح الفیاض رئیس سازمان الحشد الشعبی اعلام کرد: ای عزیزان ساکن نوار غزه، قلب های ملت عراق با شماست و مطمئن هستیم آنچه که اکنون رخ می دهد هرگز باعث تضعیف شما نخواهد شد.
الفیاض تصریح کرد: ما بر حمایت کامل خود از مردم عزیز فلسطین و مقاومت پیروز اسلامی که با شجاعت در برابر این تجاوز رژیم اشغالگر مقابله می کند تاکید می کنیم.
وی خاطر نشان کرد: از اهالی نوار غزه می خواهیم استقامت و صبوری بیشتری داشته باشند و به یاری خداوند به زودی پیروزی عائد آنها خواهد شد.
 
۰۲:۱۹ تصاویری از شلیک موشک ها از غزه به سمت سرزمین های اشغالی
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_8362902"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3534559/8362902?width=600&height=350"></script></div>
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_8362904"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3534559/8362904?width=600&height=350"></script></div>
۰۲:۱۹ درخواست آمریکا برای پرهیز از افزایش تنش ها
خبرگزاری رویترز اعلام کرد، وزارت امور خارجه آمریکا در واکنش به حملات هوایی به غزه و حملات راکتی به اسرائیل از طرفین خواست از افزایش تنش ها بپرهیزند.

۰۲:۱۴ تصاویر خسارات موشکهای شلیک شده از غزه به سمت سرزمین های اشغالی 

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_8362903"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3534559/8362903?width=600&height=350"></script></div>
۰۲:۰۷ حمایت آمریکا از رژیم صهیونیستی  
خبرگزاری رویترز  اعلام کرد وزارت امور خارجه آمریکا گفت این کشور از حق اسرائیل برای دفاع از خود حمایت می کند.

۰۲:۰۱ جنبش النجباء: ما بخشی از مقاومت فلسطین هستیم

به گزارش خبرگزاری یونیوز، نصر الشمری، معاون دبیرکل جنبش النجباء تاکید کرد، ما خود را بخشی از مقاومت فلسطین می دانیم که مقابله با رژیم اشغالگر را برعهده گرفته است.
 
۰۲:۰۰ شهادت زیاد المدلل پسر احمد المدلل از رهبران جنبش جهاد اسلامی در غزه
به گزارش شبکه المیادین، زیاد المدلل پسر احمد المدلل از رهبران جنبش جهاد اسلامی بر اثر حمله هوایی رژیم اشغالگر به نوار غزه به شهادت رسید.
 
۰۱:۴۶ پهپادهای رژیم اشغالگر غرب غزه را هدف قرار دادند
خبرنگار شبکه المیادین گزارش داد پهپادهای شناسایی رژیم اشغالگر لحظاتی پیش زمین های کشاورزی نزدیک دانشکده ای در غرب غزه را هدف قرار دادند.
 
۰۱:۲۱ خالد البطش: در برابر تجاوز رژیم صهیونیستی چاره ای جز دفاع از ملت خود نداریم
به گزارش شبکه الجزیره، خالد البطش عضو دفتر سیاسی جنبش جهاد اسلامی گفت: مسئول اصلی این دور از درگیریها دشمن صهیونیست است.
البطش تاکید کرد ما به تلاش‌های مصر پاسخ دادیم، اما دولت یائیر لاپید (نخست وزیر رژیم صهیونیستی) با این تنش آفرینی و حمله به غزه به دنبال یک دستاورد انتخاباتی برای خود است.
وی خاطر نشان کرد ما با میانجی گران تعامل مثبتی داشتیم اما در برابر تجاوز رژیم صهیونیستی چاره ای جز دفاع از ملت خود نداریم.
 
۰۱:۰۶ داود شهاب: دشمن صهیونیست نباید احساس امنیت کند
به گزارش خبرگزاری المیادین، داود شهاب از رهبران جنبش جهاد اسلامی اعلام کرد ادامه وضعیت درگیری و رویارویی در همه عرصه ها با این هدف صورت می گیرد که به دشمن صهیونیست اجازه داده نشود احساس امنیت کند.
 
۰۰:۳۰ جدیدترین آمار مجروحان و شهدای فلسطینی 
به گزارش خبرگزاری شهاب، وزارت بهداشت غزه در جدیدترین آمار خود اعلام کرد، بر اثر تجاوزات رژیم اشغالگر به نوار غزه ۲۴ نفر از جمله یک کودک، یک زن سالمند و یک زن جوان شهید شدند و ۲۰۳ نفر دیگر مجروح شدند.
 

۰۰:۳۰ تصاویری از حمله رژیم اشغالگر به خانه خانواده المدلل در شهر رفح
خبرگزاری شهاب تصاویری از حمله رژیم اشغالگر به خانه خانواده المدلل در شهر رفح در جنوب نوار غزه منتشر کرد.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_8362893"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3534559/8362893?width=600&height=350"></script></div>
۰۰:۰۸ شهادت دو غیرنظامی و زخمی شدن ۲۸ تن دیگر در حمله رژیم صهیونیستی به مرکز رفح
به گزارش خبرگزاری شهاب در حمله رژیم صهیونیستی به منزل خانواده المدلل در مرکز رفح در جنوب نوار غزه دو غیرنظامی شهید و ۲۸ تن دیگر زخمی شدند.
 
۲۳:۳۲ تصاویر شادمانی ساکنان غزه از شلیک موشک های مقاومت به سمت فلسطین اشغالی
خبرگزاری یونیوز از شادمانی ساکنان نوار غزه از موشک های مقاومت خبر داد که در پاسخ به تجاوز رژیم اشغالگر صهیونیست از نوار غزه شلیک می شود.
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_8362786"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3534559/8362786?width=600&height=350"></script></div>
 
۲۳:۱۶ انتقال پیکر شهدای فلسطینی اردوگاه جبالیا به بیمارستان 
خبرنگار شبکه المیادین اعلام کرد اجساد تعدادی از شهدای فلسطینی از جمله کودکان ناشی از حمله هوایی جنگنده های صهیونیستی به اردوگاه جبالیا به بیمارستان منتقل شدند.
 
۲۳:۱۱ رسانه‌های صهیونیستی از شلیک شدن انواع جدید موشک از غزه خبر دادند
به گزارش شبکه المیادین، رسانه های اسرائیلی اعلام کردند جنبش جهاد اسلامی موشک هایی از نوار غزه شلیک کرده است که در درگیری های قبلی مشاهده نشده بودند.
 
۲۳:۱۷ عربستان تهاجم نظامی به نوار غزه را محکوم کرد
به گزارش شبکه الجزیره، وزارت امور خارجه عربستان تهاجم نظامی رژیم اشغالگر صهیونیست به نوار غزه را محکوم کرد.
 
۲۳:۰۵ پنج شهید و تعدادی مجروح در حمله رژیم صهیونیستی به اردوگاه جبالیا
شبکه تلویزیونی المسیره به نقل از خبرنگار خود اعلام کرد، گزارش های اولیه از شهادت پنج نفر و مجروح شدن چند نفر دیگر در حمله رژیم صهیونیستی به اردوگاه جبالیا حکایت دارند.
 
۲۳:۰۳ شلیک بیش از ۳۵۰ موشک از نوار غزه
به گزارش شبکه المیادین، رسانه‌های اسرائیلی اعلام کردند از ساعت ۹ دیشب تاکنون بیش از ۳۵۰ موشک از نوار نوار غزه به سمت شهرک‌های اسرائیلی شلیک شد.
همچنین رسانه‌های اسرائیلی از شلیک دست کم ۸۰ موشک از نوار غزه به سمت شهرک سدیروت طی شبانه روز گذشته خبر دادند که یک آمار شگفت انگیز است.

۲۲:۵۵ حملات موشکی گسترده به تل آویو، اسدود، عسقلان و سدیروت 

به گزارش خبرگزاری شهاب، سرایا القدس از حملات موشکی گسترده به تل آویو، اسدود، عسقلان و سدیروت خبر داد.

 
۲۲:۵۳ اصابت یک موشک به کارخانه ای در منطقه صنعتی «شاعر هنگیف»در مجاورت نوار غزه
به گزارش شبکه الجزیره، رسانه های اسرائیلی اعلام کردند یکی از موشک های شلیک شده از غزه به کارخانه ای در منطقه صنعتی «شاعر هنگیف» در مجاورت نوار غزه اصابت کرد.
 
۲۲:۴۷ زخمی شدن شماری از فلسطینی ها بر اثر حمله جنگنده های صهیونیستی به اردوگاه جبالیا
به گزارش خبرگزاری الجزیره، یک منبع پزشکی اعلام کرد بر اثر حملات هوایی اسرائیل به مرکز اردوگاه جبالیا در شمال نوار غزه تعدادی از فلسطینی ها زخمی شدند.
 
۲۲:۴۷ تصاویری از شلیک موشک های مقاومت به سمت شهرک ها و شهرهای اشغالی
خبرگزاری شهاب تصاویری از شلیک موشک های مقاومت به سمت شهرک ها و شهرهای اشغالی منتشر کرد.
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_8362783"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3534559/8362783?width=600&height=350"></script></div>

۲۲:۴۴ حمله جنگنده های صهیونیستی به اردوگاه جبالیا

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین جنگنده‌های رژیم صهیونیستی محیط مجاور مسجد عماد عقل در مرکز اردوگاه جبالیا را هدف قرار دادند و خبرهای اولیه حاکی از وجود تعدادی زخمی هستند.
 
۲۲:۳۳ به صدا در آمدن صدای آژیر خطر در شهرک عسقلان
به گزارش خبرگزاری شهاب، صدای آژیر خطر در شهرک عسقلان به صدا در آمد.
این خبرگزاری در خبری دیگر اعلام کرد، صدای آژیر خطر در لاخیش، سدیروت و تمام شهرک های یهودی نشین اطراف نوار غزه به صدا در آمد.
 
۲۲:۲۹ عضو ارشد جهاد اسلامی: هنوز در ابتدای راه پاسخگویی به جنایت رژیم صهیونیستی هستیم
محمد شلح یکی از اعضای ارشد جنبش جهاد اسلامی در گفتگو با شبکه تلویزیونی المسیره گفت: هنوز در ابتدای راه برای پاسخگویی به ترور تیسیر الجباری هستیم.
وی تاکید کرد: سرایا القدس و ملت فلسطین به خون شهدا وفادارند و هیچ خط قرمزی در مقابل ما نیست.
شلح خاطر نشان کرد: در حال حاضر جایی برای صحبت درباره میانجیگری وجود ندارد و ما تماسهای زیادی (برای میانجیگری) دریافت می کنیم اما تا پاسخ به جنایت (رژیم صهیونیستی) کامل نشود، پاسخ این میانجیگریها را نخواهیم داد.
 
۲۱:۴۲ سواحل نتانیا، دورترین نقطه ای که در درگیری های کنونی هدف قرار گرفته‌ است
خالد اسکیف خبرنگار شبکه تلویزیونی المیادین در صفحه کاربری خود در پیام رسان توئیتر نوشت: رسانه های عبری اعلام کردند محل اصابت موشک ها به سواحل نتانیا دورترین نقطه ای است که در درگیری های کنونی هدف قرار گرفته است و این موشک ها بدون آن که آژیرهای خطر به صدا در آیند در آب های ساحلی این منطقه سقوط کردند.
 
عبدالباری عطوان: من شخصا بعید نمی‌دانم که سکو‌های گاز اسرائیل هدف قرار گیرد
روزنامه نگار سرشناس عرب با اشاره به تجاوزگری رژیم صهیونیستی به نوار غزه، روز‌های آینده را برای صهیونیست‌ها روز‌های سخت توصیف و تاکید کرد: رژیم صهیونیستی، تاوان سنگینی بخاطر این جنگ خواهد داد.
عبدالباری عطوان مدیر مسئول و سردبیر روزنامه الیوم گفت، بعید نمی‌دانم طی ساعت‌های آینده، همه مناطق اشغالی، هدف اصابت موشک‌های مقاومت قرار بگیرد. زیاد نخاله دبیر کل جنبش جهاد، خیلی واضح گفت هیچ خطوط قرمزی وجود ندارد و همه خطوط قرمز به طور کامل از بین رفته است و مقاومت نیز پاسخ خواهیم داد. کسی که جنگ را آغاز کرده است نمی‌داند چگونه به آن پایان خواهد داد و مقاومت پایان آن را مشخص خواهد کرد. این بدان معناست که ما به هیچ وجه تسلیم نخواهیم شد و عقب نشینی نخواهیم کرد و این جنگ حیاتی است. فلسطین، متعلق به فلسطینیان است ما برده اسرائیل و طرح‌های رژیم صهیونیستی نخواهیم بود.
وی افزود: تصور می‌کنم ممکن است اسلحه جدیدی در این جنگ بکار گرفته شود و چه بسا جبهه‌های دیگری نیز گشوده شود. من شخصا بعید نمی‌دانم که سکو‌های گاز اسرائیل هدف قرار گیرند. مختصات آن وجود دارد.