شناسهٔ خبر: 55197146 - سرویس اقتصادی
منبع: بورس پرس | لینک خبر

وزیر اقتصاد:

روحانی فراموش کار اشاره ایی به بدهی ۵۳۰ درصدی بانک مرکزی نکرد !

وزیر اقتصاد در واکنش به اظهارات اخیر روحانی، گفت: وی بدهی‌های هنگفت دولت قبل به بانک ها و خزانه خالی با بیش از ۵۴ هزار میلیارد تومان را فراموش کرده است !

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، احسان خاندوزی در حاشیه جلسه هیات دولت در واکنش به اظهارات اخیر رئیس‌جمهور سابق گفت: کاش روحانی به افزایش ۵۳۰ درصدی بدهی دولت به مجموع بانک ها و بانک مرکزی در آغاز و پایان دولت نیز اشاره می‌کرد.

وی افزود: طبق اعلام رئیس دولت قبل ، مجموع ذخایر اسکناسی و ارزی در وضعیت مناسبی بود اما ذخایر اسکناسی ارزی برای پرداخت‌های خدماتی است و به کار واردات کالاها نمی‌آید و کمکی به حل مسائل تجارت نمی‌کند.

این مقام مسئول ادامه داد: بهتر بود در کنار این شاخص‌ها به خزانه خالی اشاره‌ای می‌شد. طبق نامه واعظی به نوبخت، خزانه خالی را با بیش از ۵۴ هزار هزار میلیارد تومان استفاده از تنخواه را مطرح کردند. سال جاری به‌رغم اینکه هزینه‌های دولت در سال ۱۴۰۱ بالاتر است هنوز در چهار ماه اول به سقف تنخواه استفاده شده در سال قبل نرسیده است .

خاندوزی توضیخ داد: کاش به استفاده‌ای که در ۵ ماه اول سال از مجموع اوراق شده بود اشاره‌ای می‌کرد یا به ۵۵۰ درصد افزایش بدهی دولت به صندوق‌های بازنشستگی از ابتدا و انتهای دوره هشت ساله اشاره می‌شد.

وی گفت: اطلاعیه‌ای مبنی بر اینکه چه گروه‌های اقتصادی و با چه ترتیبی باید وارد سامانه شوند از طریق سازمان مالیاتی منتشر خواهد شد. امید است این امر اتفاق جدیدی در عرصه عمل به کالیف قانونی بر زمین مانده و هم در زمینه حرکت به سمت شفافیت اقتصادی و عادلانه شدن نظام مالیاتی و پرداخت باشد.

وی افزود: به دلیل مشغله کاری رییس جمهور و مهمان خارجی حضور نداشتند اما با توجه به وعده‌ای که پیش از این برای اجرای قانون سامانه مودیان فروشگاهی داده شد، قرار است در تیر ۱۴۰۱ با حضور رییس‌جمهور این سامانه شروع به کار کند.

تلگرام اصلی بورس پرس :http://t.me/boursepressir

انتهای پیام