شناسهٔ خبر: 55151731 - سرویس استانی
منبع: فارس | لینک خبر

برنامه‌های ستاد مردمی غدیر آذربایجان‌غربی

مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی از راه اندازی ستاد مردمی غدیر خبر داد و گفت: ستاد مردمی غدیر طی سال گذشته فعالیت خود در خصوص برپایی مراسمات عید غدیر آغاز کرده است و امسال به همت ستاد مردمی غدیر و با کمک خیرین و کمک‌های مردمی 20 هزار پرس غذای گرم در عید غدیر درارومیه پخت و توزیع می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، عید سعید غدیرخم  بزرگترین عید ما مسلمانان و شیعیان است و اعلام امامت حضرت امیرالمومنین علی (ع) را بایستی به حق بزرگترین و با شکوه‌ترین عید در جهان دانست، با اعلام ولایت حضرت علی (ع) دین مبین اسلام به کمال ابلاغ شد، بنابر روایات در روز هجدهم ذی‌الحجه سال دهم هجرت، پیامبر اکرم(ص) به دستور خدا، امام علی(ع) را به مقام ,ولایت و امامت منصوب شد.

بنابراین شیعیان در سراسر جهان این روز را گرامی داشته و جشن می‌گیرند، روز عید غدیر در ایران تعطیل رسمی است، عید سعید غدیر خم بزرگترین عید مسلمانان و اعلام امامت حضرت امیرالمؤمنین علی (ع) را باید به حق بزرگ‌ترین و باشکوه‌ترین عید در جهان دانست؛ چرا که با اعلام ولایت، اسلام به کمال ابلاغ شد .

به مناسبت دهه امامت و ولایت و با فرا رسیدن عید بزرگ غدیر در سطح شهر ارومیه ‌جشن‌ها و برنامه‌های فرهنگی متنوعی برگزار می‌شود که در ادامه به معرفی چند برنامه پرداخته‌ایم. ‌

پخت ۲۰ هزار پرس غذای گرم در ارومیه

مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی حجت الاسلام منصور امامی در خصوص برگزاری مراسمات عید غدیر خم  در استان اظهار داشت: طی سال گذشته برای اولین بار در استان آذربایجان‌غربی "ستاد مردمی غدیر" راه اندازی شد که در این ستاد طبخ غذای گرم، پخت آش نذری، ایجاد ایستگاه‌های صلواتی در سطح شهر توزیع ۲۰ هزار پرس غذای گرم، دیدار با خانواده‌های سادات از جمله اقداماتی است که برای بزرگ داشت عید غدیر در سطح شهر ارومیه انجام شده است.

وی ادامه داد: طی امسال و در حدود ۲ ماه قبل ستاد مردمی غدیر خم فعالیت خود را  برای بزرگداشت این  روز آغاز کرد و این ستاد دارایی ۲ کمیته یک کمیته مردمی و نذورات و کمیته بانوان  می‌باشد.

امامی  با اشاره به برنامه‌های اجرای جشن بزرگ غدیر خم در سطح شهر ارومیه بیان کرد: در روز عید غدیر در حدود ۸۵ محله ارومیه توسط افراد خیر اقدام به پخت آش نذری و مجموعه خادمان غدیر در این روز بزرگ اقدام به پخت ۲۰ هزار پرس غذای گرم خواهند کرد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی بیان داشت: در نقاط مختلف شهر ارومیه مردم به صورت خود جوش اقدام به پخت غذای گرم خواهند کرد که در مجموع اعداد ۵۰ هزار پرس غذای گرم پخت و توزیع خواهد شد که تمام این اقدامات مردمی بوده و سازمان هیچ گونه هزینه‌ای در این خصوص پرداخت نکرده و فقط در بحث ساماندهی و مدیریت و هماهنگی این نذورات فعالیت خواهد کرد.

امامی با اشاره به اینکه دیدار با خانواده های سادات نیازمند از دیگر برنامه‌های سازمان تبلیغات اسلامی در روز غدیر است عنوان کرد: تعداد ۳۰ خانواده نیازمند سادات از طریق بهزیستی، کمیته امداد و آستان قدس رضوی شناسایی شده و هدایایی به ارزش ۵۰۰ هزار تومان برای خانواده سادات در نظر گرفته شده است .

وی خاطرنشان کرد: غذای‌های طبخ شده بعد از برگزاری مراسم و مداحی بین افراد در مساجد نقاط مختلف شهر ارومیه توزیع می‌شود. 

این مقام مسوول یادآور شد: ستاد مردی غدیر در استان آذربایجان‌غربی طی امسال در بین ۲۰۰ ایستگاه صلواتی اقدام به توزیع پنج تن شربت کنسانتره و در حدود ۲ تن شکر برای تهیه شربت کرده است.

امامی ادامه داد: در دهه ولایت با همکاری سپاه و بسیج ستاد مردمی غدیر اقدام به برگزاری جشن هر روزه در پارک‌های نقاط مختلف شهر ارومیه کرده است و جشن ویژه بانوان همراه با برنامه‌های متنوع در پارک نرگس ارومیه برگزار شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی از همایش حاتم بخشی در ارومیه خبر داد و گفت: برای اولین بار در ارومیه همایش حاتم بخشی اتفاق خواهد افتاد و ۱۰ انگشتر طی مراسمی در اداره کل سازمان تبلیغات اسلامی به رسم امام رضا (ع) در عید سعید غدیر خم برگزار می‌شود به صورت قرعه کشی بین افراد تقدیم خواهد شد.

امامی خاطرنشان کرد: برنامه زلال غدیر توسط نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان‌غربی در مصلی امام خمینی نیز برگزار شده است و به همت طلبه حجت الاسلام احد عباس زاده در بیش از ۳۰ مسجد سطح شهر ارومیه مراسم پرده‌خوانی برگزار شد.

این مقام مسوول گفت: پرچم‌هایی به مناسبت عید غدیر در نقاط مختلف  شهر برای بزرگ داشت عید غدیر توسط ستاد مردمی غدیر توزیع و آذین بندی شده است.

انتهای پیام/