شناسهٔ خبر: 54866700 - سرویس استانی
منبع: فارس | لینک خبر

ایجاد ۳۱۲ فرصت شغلی برای مددجویان سمنان

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان سمنان از ایجاد ۳۱۲ فرصت شغلی برای مددجویان کمیته امداد در این استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان به نقل از روابط‌عمومی کمیته امداد استان سمنان، علیرضا خدابنده، معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان سمنان گفت: دوره‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای برای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد در سرفصل‌های مهارت‌آموزی، کارآفرینی به ۱۵۶ نفر ارائه شده است.

وی افزود: بعد از اجرایی شدن هر طرح اشتغال، نظارت‌های بیش از سه تا پنج سال با هدف پایداری و در صورت ضرورت اعطای تسهیلات تکمیلی انجام می‌شود.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان سمنان با اشاره به اینکه در سه‌ماهه سال نخست جاری تعداد ۳۱۲ فرصت شغلی برای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان سمنان ایجاد شد، خاطرنشان کرد: مددجویان کمیته امداد برای راه‌اندازی طرح‌های اشتغال‌زا، ۱۸ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان تسهیلات اشتغال‌زایی دریافت کردند.

خدابنده از معرفی یک هزار و 28 نفر به بانک‌های عامل برای دریافت تسهیلات اشتغال‌زایی کمیته امداد خبر داد و گفت: ۷۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان برای این تسهیلات در نظر گرفته شده است..

وی عمده مشاغل را در قالب طرح خدماتی، دام‌پروری، صنایع‌دستی، کشاورزی، فعالیت‌های صنعتی و معدنی برشمرد و گفت: در این مدت آموزش مهارتی در قالب آموزش‌های مقدماتی، پایدارسازی و مهارتی به مددجویان ارائه شد.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان سمنان تصریح کرد: ۲۶ نفر در این مدت از طریق دفاتر کاریابی استان سمنان به کارفرمایان معرفی و مشغول به کار شدند.

خدابنده، کانون خیرین اشتغال، راهبران شغلی، نظارت، آموزش و پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه را از بازوهای توانمند ایجاد اشتغال مددجویان برشمرد و گفت: یکی از راه‌های مهم توانمندی و خودکفایی مددجویان و رسیدن به استقلال مالی ایجاد اشتغال است.

به گزارش فارس؛ ایجاد پنج هزار و 700 فرصت شغلی برای مددجویان استان سمنان با اعتبار ۳۱۵ میلیارد تومان در سال جاری پیش‌بینی شده است.

انتهای پیام/2568/س/