شناسهٔ خبر: 54835080 - سرویس اقتصادی
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

تخفیف پرداخت عوارض صدور پروانه ساختمانی در سنندج فصلی شد

مدیر اداره درآمد‌های عمومی شهرداری سنندج گفت: طرح اصلاح تخفیف تعرفه عوارض و بهای خدمات به صورت فصلی را به شورای شهر ارائه کردیم که مورد اقبال شورا و نهایتا تصویب آن شد.

صاحب‌خبر -

هیوا مظفری کرد گفت: هرساله تخفیف عوارض شهرداری در ماه‌های آخر سال اعمال می‌شد و مودیان در بهمن و اسفند هر سال برای دریافت پروانه و پرداخت عوارض مربوط به شهرداری اقدام می‌کردند.

 مدیر اداره درآمد‌های عمومی شهرداری سنندج گفت: این رویه موجب افزایش بار کاری در ماه‌های آخر سال و توزیع نامناسب درآمد در طول ماه‌های سال می‌شود و شهرداری سنندج را با کمبود منابع اعتباری در پرداخت حقوق و اعتبارات مورد نیاز برای پروژه‌ها در فصل عمرانی مواجه می‌سازد.

او می گوید: در راستای ترغیب شهروندان طرح اصلاح تخفیف تعرفه عوارض و بهای خدمات به صورت فصلی را به شورای شهر ارائه کردیم که خوشبختانه مورد اقبال شورا و نهایتا تصویب آن شد.

مظفری کرد گفت: در همین راستا طرح تخفیف عوارض صدور پروانه ساختمانی با هدف ایجاد انگیزه در پرداخت عوارض از سوی شهروندان در ماه‌های ابتدای سال و جلوگیری از ازدحام کاری و به صورت فصلی اجرا و برای مودیانی که به صورت نقدی عوارض خود را پرداخت می‌کنند اعمال می‌شود.

 مدیر اداره درآمد‌های عمومی شهرداری سنندج به شیوه اعمال این تخفیفات و درصد تخفیف هر فصل گریزی زد و گفت: شهروندان با پرداخت عوارض در فصل بهار مشمول ۲۵ درصد تخفیف در تابستان ۲۰ درصد، پاییز ۱۵ درصد و در زمستان از تخفیف ۱۰ درصدی برخوردار می‌شوند.

به گفته او کاهش ازدحام حضور ارباب رجوع، افزایش سطح رضایتمندی مراجعین و تحقق اهداف در راستای پایدارسازی درآمد در طول سال از خروجی‌های اجرای این طرح است.

 مظفری کرد گفت: پایدار کردن بودجه شهرداری، وصول مطالبات، رونق اقتصادی در شهر و رونق ساخت و ساز از دیگر خروجی‌های تخفیف عوارض ساختمانی و سالیانه نوسازی به صورت فصلی است.

مدیر اداره درآمد‌های عمومی شهرداری سنندج گفت: این تخفیفات شامل عوارض پروانه ساختمانی و عوارض بعد از جریمه کمیسیون ماده صد است.

مظفری کرد می گوید: عوارض ناشی از تغییر کاربری اراضی و عوارض نوسازی، جرایم قطعیت یافته کمیسیون ماده صد و کمیسیون ماده ۷۷ قانون شهرداری ها، عوارض تمدید پروانه ساختمانی، عوارض عدم احداث پارکینگ و جرایم برآورد شده در مناطق و نواحی مشمول این تخفیف قرار نمی‌گیرد.

او گفت: سقفی برای این تخفیفات در نظر گرفته نشده است و قطعا مشارکت شهروندان نقش بسزایی در نوسازی و ساخت یک شهر ایده آل دارد و امیدواریم شهروندان با پرداخت به موقع عوارض شهرداری را در ساخت شهری آباد و زیبا یاری کنند.