شناسهٔ خبر: 54806454 - سرویس استانی
منبع: فارس | لینک خبر

پیکر مرحوم احمد مهدوی دامغانی در جوار حرم مطهر رضوی به خاک سپرده شد

مراسم تشییع و خاکسپاری پیکر مرحوم احمد مهدوی دامغانی در حرم مطهر رضوی برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، مراسم تشییع پیکر استاد احمد مهدوی دامغانی از بست نواب صفوی و صحن کوثر حرم مطهر رضوی آغاز شد و پیکر این استاد پیشکسوت در حرم امام رضا (ع) به خاک سپرده می شود.

مرحوم احمد مهدوی دامغانی در ۱۳ شهریور ۱۳۰۵ در مشهد و در خاندانی اهل دانش و متدین و با اصالت دامغانی دیده به جهان گشود . وی بیست‌ و هفتم خرداد ماه امسال در سن ۹۵ سالگی دور از وطن از دنیا رفت.

وی علوم متداول قدیم و جدید را در مشهد فراگرفت و سپس در تهران اقامت گزید. در سال ۱۳۲۷ از دانشکدهٔ معقول و منقول (الهیات) دانشگاه تهران و در سال ۱۳۳۳ در رشتهٔ ادبیات فارسی از دانشکدهٔ ادبیات دانشگاه تهران لیسانس گرفت. در سال ۱۳۴۲ از دانشگاه تهران درجه دکتری در زبان و ادبیات فارسی گرفت و موضوع رساله دکتری او تصحیح کتاب "کشف‌الحقایق" عزیزالدین نسفی به راهنمایی محمدتقی مدرس رضوی بود.

پس از گذراندن دوره دکتری زبان و ادبیات فارسی به عنوان استاد دانشگاه تهران به تدریس در دانشکده‌های ادبیات و الهیات دانشگاه تهران پرداخت.

او از سال ۱۳۵۳ تا ۱۳۵۴ در دانشگاه مادرید به تدریس ادبیات عرب و فارسی و فقه اسلامی اشتغال داشت.

مهدوی دامغانی همچنین چندین سال سر دفتر اسناد رسمی در تهران و از سال ۱۳۵۴ رییس کانون سردفتران اسناد رسمی ایران بود.

احمد مهدوی دامغانی از سال ۱۳۶۶ مقیم آمریکا شد و در دانشگاه هاروارد و دانشگاه پنسیلوانیا مشغول به تدریس در مقطع دکتری و پسا دکتری بود. رشته‌های تدریس او در آمریکا شامل معارف اسلامی، ادبیات عرب، ادبیات فارسی، فقه، تفسیر و برخی علوم اسلامی بود.

انتهای پیام/