شناسهٔ خبر: 54788878 - سرویس استانی
منبع: فارس | لینک خبر

رویکرد اتاق اصناف تامین آرامش و امنیت اصناف است

رئیس اتاق اصناف اردبیل رویکرد اتاق اصناف را تامین آرامش و امنیت اصناف دانست و گفت: در این راستا یکی از طرح‌های اجرایی تامین خدمات بیمه‌ای این قشر است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مسعود ناصری‌راد شامگاه امروز در مراسم گرامیداشت روز ملی اصناف، رویکرد اتاق اصناف را تامین آرامش و امنیت اصناف دانست و اظهار کرد: در این راستا یکی از طرح‌های اجرایی، در رابطه با تامین خدمات بیمه‌ای اصناف بوده است.

وی افزود: طبق توافق با بیمه کارآفرین مقرر شد، این بیمه با ۵۰درصد تخفیف خدمات بیمه‌ای تکمیلی، عمر، درمان، و مسوولیت مدنی را به اصناف استان اردبیل ارائه کند.

رئیس اتاق اصناف اردبیل ادامه داد: راه‌اندازی سایت اتاق اصناف یکی از اقداماتی است که در ماه‌های اخیر به‌واسطه آن تلاش شده ارتباط و تعامل با اصناف و مردم افزایش و فعالیت‌ها و اقدامات در کمترین زمان در دسترس عموم قرار گیرد.

ناصری‌راد تصریح کرد: افزایش خدمات در مناطق حاشیه‌نشین و کمتر توسعه‌ یافته اردبیل مطالبه به‌حق ساکنین این محلات بود که اقدام در جهت راه‌اندازی شعبه دوم اتاق اصناف در محلات سیزده‌گانه، گام دیگری از اتاق اصناف برای ایجاد توازن و عدالت در ارائه خدمات به شهروندان است.

فعالیت ۵۵هزار واحد صنفی در سطح استان اردبیل 

رامین صادقی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل افزود: در طی دو سال گذشته اعطای تسهیلات به صنوف تولیدی برابر تسهیلات اعطای به واحدهای تولیدی بوده است و صنوف تولیدی نیز در بحث اشتغالزایی همپای واحدهای تولیدی پیش رفتند.

وی بیان کرد: برحسب استعلام از بیمه تامین اجتماعی ۴هزار و ۶۷۱ نفر توسط اصناف بیمه شده داریم که این رقم معادل واحدهای تولیدی است.

رئیس سازمان صنعت و معدن و تجارت استان اردبیل اظهار کرد: در دوران شیوع کرونا با وجود شرایط نامساعد برای اصناف، این قشر با خویشتن داری و کمک‌های مومنانه در کنار مردم بودند و در این خصوص نیز اقدامات قابل توجهی از سوی اصناف و بازاریان شاهد بودیم.

صادقی ادامه داد: در سطح استان ۵۵هزار واحد صنفی وجود دارد که با در نظر گرفتن اشتغال ۲ نفر در هر واحد، شاهد اشتغال بالای ۱۱۰هزار نفر از سوی این صنف هستیم و این رقم نشانگر قدرت و ظرفیت بالای این بخش را دارد.

وی افزود: تورم و نوسانات قیمت و کاهش سرمایه در بازار، تعهد و همدلی اصناف با مردم را کم‌تر نکرده است بلکه اصناف ثابت کردند که در کنار مردم هستند.

انتهای پیام/3727/