شناسهٔ خبر: 54266406 - سرویس استانی
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

فرخ‌زاده:

باید از هدر رفتن فرصت سرمایه گذاری ممانعت کرد

معاون گردشگری و امور زیارت استانداری فارس گفت: ضروری است دو وزارتخانه راه و شهرسازی و میراث فرهنگی هرچه سریعتر در تعاملی موثر از هدر رفت فرصت‌های سرمایه گذاری و عدم‌توسعه امکانات مجتمع بین راهی جلوگیری کنند.

صاحب‌خبر -

محمد فرخ‌زاده گفت: حمل و نقل یکی از اصلی‌ترین زیرساخت‌های گردشگری است، وجود تاسیسات و امکانات، ساماندهی خدمات بین جاده‌ای، افزایش رفاه مسافران و تأمین امنیت آن‌ها باید بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.

او گفت: لازمه تحقق توسعه این امکانات برنامه ریزی صحیح، ایجاد زیر ساخت‌های قانونی و تسهیلات مناسب برای بخش‌های خصوصی بمنظور توسعه مجتمع‌های خدمات رفاهی بین راهی است.

معاون گردشگری و امور زیارت استانداری فارس گفت: در این راستا وزارتخانه‌های راه و شهرسازی و میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری لازم است به این موضوع توجه بیشتری کنند.

فرخ‌زاده گفت: متاسفانه مصوبه هیات مقررات زدایی در ۱۱ اسفندماه پارسال در خصوص اعلام وزارت صنایع دستی و گردشگری بعنوان مرجع واحد برای صدور مجتمع‌های خدمات رفاهی بین راهی و نیز پارک‌ها که در راستای تسریع در صدور مجوز‌ها صادر شد، تبدیل به عاملی برای بلاتکلیفی سرمایه‌گذاران مجتمع‌های جدید شده است. به گونه‌ای که ادارات کل راهداری مستند به مصوبه مقررات زدایی خود را مسئول صدور مجوز نمی‌دانند و از طرفی زیر ساخت‌های قانونی بدین منظور در وزارت میراث فرهنگی ایجاد نشده است.

او گفت: لازم است دو وزارتخانه هرچه سریعتر در تعاملی موثر موضوع را تفاهم کنند تا از هدر رفت فرصت‌های سرمایه گذاری و عدم توسعه امکانات بین راهی جلوگیری شود.