شناسهٔ خبر: 54031076 - سرویس استانی
منبع: ایسنا | لینک خبر

استاندار فارس:

نیازمند برنامه جامع در زیرساخت‌های فرهنگی هستیم

زینب شهریاری

استاندار فارس ضمن اشاره به اهمیت زیرساخت‌های فرهنگی، اهمیت داشتن برنامه جامع در بخش سخت‌افزاری و زیرساختی حوزه فرهنگ را بسیار با اهمیت دانست و خواستار توجه جدی نهادهای متولی به امر شد.

صاحب‌خبر -

محمدهادی ایمانیه شنبه ۲۴ اردیبهشت در نشست شورای فرهنگ عمومی فارس، با اشاره به مبحث کتابخانه و اهمیت تامین و توسعه زیرساخت‌ها در این بخش، خواستار تهیه و تدوین برنامه مشخصی برای رسیدن به استانداردها شد.

ایمانیه اضافه کرد: در بخش سخت‌افزاری و مشکلات مکانی حوزه فرهنگ، باید برنامه جامع و مشخص ۴ ساله، مبنی بر اینکه چگونه به حد استاندارد برسیم تدوین و آماده و پیشنهادات لازم در این زمینه ارائه شود.

استاندار فارس گفت: براساس تجربه و هم‌اندیشی راه حل پیدا کنید و معطل اینکه بودجه برسد یا نه، نباشید چون در بسیاری از امور نیاز به بودجه نیست اما بحث کتابخوان و ساعت مطالعه و کتابخوانی‌ مفید از بحث سخت‌افزاری مهم‌تر است.

او با بیان اینکه در حوزه سینماها هم برنامه ۴ ساله تحویل و رصد شود تا کارهایی که تعهد شده انجام شود، گفت: باید برنامه جامعی برای شهر شیراز نوشت و با طرح آن در شهرداری، شورای شهر و شورای توسعه شیراز، نهایی و تکلیف هر دستگاه در این بحث مشخص شود.

استاندار فارس همچنین با اشاره به موارد مطرح شده درباره مراسم اربعین امسال  مهمان‌نوازی فارس در سفرهای اربعین باید بار دیگر نمود داشته باشد و خود را نشان دهد.

او با بیان اینکه مسیر استان‌های شرقی برای سفر اربعین از استان فارس است، گفت: یک شب یا دو شب اقامت زائران در استان فارس طبق روال سال‌های گذشته انجام می‌شود بنابراین باید تدابیر لازم برای اسکان زائران اندیشیده شود.استاندار فارس با اشاره به بحث کتابخانه‌ها هم افزود:

استاندار فارس ضمن اشاره به اهمیت مردمی بودن برنامه‌های اربعین حسینی، تاکید کرد: باید تدابیر لازم برای اسکان زائران اربعین در استان به طور موفت اسکان می‌یابند، اندیشیده شود.

نیازمند برنامه جامع در زیرساخت‌های فرهنگی هستیم

انتهای پیام