شناسهٔ خبر: 53902283 - سرویس اجتماعی
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

افزایش وزش باد و کاهش دمای هوا در استان همدان

کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان گفت:آسمان استان در ۲۴ ساعت آینده صاف تا قسمتی ابری، همراه با وزش باد شدید، گرد و خاک و غبار پیش بینی می‌شود.

صاحب‌خبر -

محمدحسن باقری‌شکیب گفت: بر اساس بررسی داده‌ها و نقشه‌های پیش یابی هواشناسی، آسمان بیشتر نقاط استان همدان در ۲۴ ساعت آینده صاف تا قسمتی ابری، همراه با وزش باد شدید، گرد و خاک و غبار پیش بینی می‌شود.

او گفت: میزان حجم گرد و خاک در بیشتر نقاط استان موجب کاهش دید افقی و ایجاد مشکلات برای بیماران تنفسی می‌شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان گفت:در طول ۲ روز آینده سرعت وزش باد در بیشتر نقاط استان افزایش می‌یابد و سرعت وزش باد در برخی از نقاط به ۸۰ کیلومتر در ساعت نیز می‌رسد که موجب شکسته شدن شاخه و برگ درختان و خسارت به تابلو‌های تبلیغاتی می‌شود.

باقری شکیب گفت: دمای کمینه هوای استان نیز بین چهار تا ۶ درجه سانتیگراد کاهش می‌یابد و در برخی از نقاط به ۲ درجه سانتیگراد بالای صفر می‌رسد.

او گفت: فامنین با ۲۵ درجه سانتیگراد بالای صفر گرمترین و رزن با پنج درجه سانتیگراد بالای صفر خنک‌ترین شهر استان همدان در ۲۴ ساعت گذشته بود.کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان گفت: بیشینه و کمینه دمای هوای شهر همدان نیز در این مدت به ترتیب ۲۳ و ۱۰ درجه سانتیگراد بالای صفر به ثبت رسیده است.

آب و هوای استان همدان در نتیجه وجود کوه‌های مرتفع، رودخانه‌ها و پستی و بلندی‌های زیاد به شدت متغیر است و زمستان‌های سرد، پر برف و باران و تابستان‌های معتدل دارد.