شناسهٔ خبر: 53835738 - سرویس بین‌الملل
منبع: صدا و سیما | لینک خبر

المشاط: جهاد و مبارزه مسلحانه تنها راه آزادی فلسطین است

رئیس شورای عالی سیاسی یمن تاکید کرد جهاد و مبارزه مسلحانه تنها راه آزادی فلسطین و مقدسات آن است.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما به نقل از شبکه تلویزیونی المسیره، رئیس شورای عالی سیاسی یمن با بیان اینکه جهاد و مبارزه مسلحانه تنها راه آزادی فلسطین و مقدسات آن است، از ملت‌های عربی و اسلامی خواست کالا‌های آمریکایی و اسرائیلی را تحریم کنند.
"مهدی المشاط" در پیامی فرا رسیدن عید سعید فطر را به سید عبدالملک بدرالدین رهبر جنبش انصار الله، رزمندگان ارتش و کمیته‌های مردمی، نیرو‌های امنیتی و همه ملت یمن و ملت‌های عربی و اسلامی تبریک گفت.
در پیام تبریک المشاط آمده است: هشتمین سال است که عید فطر فرا می‌رسد و ملت یمن در معرض تجاوز و تحت محاصره خفه کننده ائتلاف سعودی قرار دارد و متجاوزان از ورود کشتی‌های سوخت و مواد غذایی به بنادر الحدیده جلوگیری می‌کنند. کشور‌های متجاوز رویکرد مجرمانه‌ای را علیه ملت یمن در پیش گرفته اند که افزایش هزینه حمل و نقل، گران شدن مواد غذایی و دارویی و پیامد‌های متعدد دیگر را در پی داشته است.
وی تصریح کرد: کشور‌های متجاوز از هر اقدامی که به موفقیت آتش بس اعلام شده توسط سازمان ملل منجر شود و ورود کشتی‌های سوخت به بنادر الحدیده و بازگشایی فرودگاه صنعا را تسهیل کند، جلوگیری می‌کنند. با تمام شدن نیمی از مهلت این آتش بس هنوز پیشرفتی در بند‌های مرتبط با آن و کاهش مشکلات بزرگ ملت یمن ایجاد نشده است. با وجود تمام امتیاز‌هایی که ما برای اثبات تمایل خود به برقراری صلح قائل شده ایم، اما این حسن نیت با سرکشی، اتلاف وقت و پاسخگو نبودن کشور‌های متجاوز و حامیان آن‌ها مواجه شده است.
این مقام ارشد یمنی خاطرنشان کرد: ما به ملت یمن اطمینان می‌دهیم که با توکل به خداوند متعال به تلاش‌ها برای احقاق حقوق مشروع و قانونی آنها، پایان دادن به محاصره، متوقف کردن تجاوز و بازپس گیری آزادی و استقلال این ملت در سراسر خاک یمن ادامه خواهیم داد. همزمان با پایبندی به آتش بس و تمایل مان به صلح تأکید می‌کنیم که نیرو‌های مسلح برای مقابله با هرگونه تحول جدید در آمادگی و هوشیاری کامل به سر می‌برند.
مهدی المشاط تأکید کرد: کشور‌های متجاوز و مزدوران آن‌ها منابع نفتی و گازی یمن را تصرف و تا کنون بیش از ۱۲۹ میلیون بشکه نفت یمن را غارت کرده اند. ارزش تخمینی نفت غارت شده بیش از ۷ میلیارد دلار است و این، علاوه بر غارت منابع دیگری است که از حقوق مسلّم ملت یمن به شمار می‌رود. کشور‌های متجاوز با همراهی یک باند غارتگر داخلی منابع نفتی یمن را برای خود مصادره کرده اند در حالی که ملت یمن با گرسنگی دست و پنجه نرم می‌کند و مشکلات هر روز بیشتر می‌شود. ارزش منابع غارت شده به اندازه‌ای است که می‌تواند حقوق همه کارمندان را تأمین کند و ما تأکید می‌کنیم که جمهوری یمن حق باز پس گرفتن همه اموال و دارایی‌های غارت شده را برای خود محفوظ می‌داند.
وی اظهار داشت: از همه فرزندان ملت عزیز یمن می‌خواهم به کشاورزی در همه زمین‌های کشاورزی خود رو بیاورند. ما به کمیته عالی کشاورزی و شیلات ابلاغ می‌کنیم که تلاش‌های خود را برای در اولویت قرار دادن پرونده کشاورزی و فراهم کردن نهاده‌های کشاورزی با کمترین قیمت ممکن به کار بگیرند. ما همچنین از تلاش‌های خیریه و بشردوستانه در قبال فقرا و مستمندان قدردانی می‌کنیم و از ثروتمندان می‌خواهیم به همبستگی اجتماعی برای کاستن از شدت محاصره ادامه دهند.
مهدی المشاط در بخش دیگری از پیام تبریک عید فطر با اشاره به تحولات اخیر فلسطین گفت: به عملیات‌های قهرمانانه ملت فلسطین علیه دشمن اسرائیلی درود می‌فرستیم. این عملیات‌ها ثابت کرد که جهاد و مبارزه مسلحانه تنها راه آزادسازی فلسطین و مقدسات آن است. حمایت ما از ملت فلسطین و ایستادن در کنار همه آزادگان امت، موضعی اصولی، انسانی، سیاسی و دینی است که هرگز تغییر نخواهد کرد. علیرغم شرایط موجود، امیدواریم نقش مؤثر و عملی در آزادسازی فلسطین ایفا کنیم. از رسانه‌ها در کشور‌های عربی و اسلامی و وزراتخانه‌های آمورش و پرورش در این کشور‌ها می‌خواهیم خشم و دشمنی با صهیونیست‌ها و آمریکا را با استناد به اینکه وظیفه‌ای اسلامی است، در میان جامعه و نسل جدید نهادینه کنند. از ملت‌های عربی و اسلامی می‌خواهیم کالا‌های آمریکایی و اسرائیلی را تحریم و از مقاومت فلسطین حمایت و پشتیبانی کنند.
در پایان پیام تبریک رئیس شورای عالی سیاسی یمن آمده است: ما همه اشکال عادی سازی روابط با دشمن اسرائیلی را محکوم می‌کنیم و به عادی سازان روابط می‌گوییم با این کار چیزی جز ناراحتی، پشیمانی و هدر رفتن بیشتر اموال عاید آن‌ها و ملت هایشان نمی‌شود. به کشور‌هایی که از گذشته تا کنون در ورطه خیانت و عادی سازی روابط با دشمن اسرائیلی فرو رفته اند، توصیه می‌کنیم در محاسبات خود تجدید نظر کنند و به قطع همه روابط خود با دشمن مبادرت ورزند.