شناسهٔ خبر: 53772134 - سرویس بین‌الملل
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

سفیر رژیم صهیونیستی: کشور‌های منطقه با موضع ما درباره توافق هسته‌ای موافقند

سفیر رژیم صهیونیستی در بحرین توافقنامه آبراهام را دلیل اتحاد کشور‌های حاشیه خلیج فارس علیه ایران توصیف کرد.

صاحب‌خبر -

ایتان نائیه، سفیر رژیم صهیونیستی در بحرین در مصاحبه‌ای با اشاره به عادی سازی روابط برخی کشور‌های عربی با این رژیم، توافقنامه آبراهام را یک رویداد مهم و تاریخی در خاورمیانه توصیف کرد و مدعی شد که رژیم صهیونیستی و کشورهای حاشیه خلیج فارس به بهانه توافق آبراهام علیه ایران متحد شده اند.

به گزارش مرآة البحرین، نائیه در ادامه با بیان اینکه توافقنامه آبرا‌هام راهی بود که هیچ کس قبلا آن را طی نکرده، مدعی شد که عادی سازی روابط با کشور‌های عربی به بقیه کشور‌های منطقه و جهان ثابت می‌کند که طی کردن این مسیر امکان پذیر است.

این مقام رژیم صهیونستی در ادامه به مسئله هسته‌ای ایران پرداخت و با بیان اینکه کشور‌های حاشیه خلیج فارس با مواضع تل آویو درباره توافق هسته‌ای ایران موافق هستند، مدعی شد: «ما دیدگاه‌های آن‌ها را می‌شنویم. تا حد زیادی با کشور‌های منطقه و تهدیداتی آن‌ها از طرف ایران تجربه کرد ه اند توافق نظر داریم و می‌دانیم که نگرانی آن‌ها واقعی است. ایران منشا نگرانی‌ها در خاورمیانه است و کافی است اخبار را دنبال کنیم تا متوجه شویم.»

امارات، بحرین و مراکش در سال ۲۰۲۰ با خیانت به آرمان‌های فلسطین و میانجیگری آمریکا، روابط خود را با رژیم صهیونیستی به عنوان بخشی از توافقنامه آبراهام عادی کردند. مردم بحرین علی رغم خفقان حاکم بر این کشور از سوی رژیم آل‌خلیفه، در دو سال گذشته بار‌ها اعتراض خود را به سازش رژیم منامه با اشغالگران قدس اعلام کرده‌اند.