شناسهٔ خبر: 53761020 - سرویس استانی
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

استان فارس روی ریل توسعه

قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء طرح‌های نیمه تمام در بخش‌های عمرانی، کشاورزی و بهداشت و درمان فارس را با اعتبار ۳۰ هزار میلیارد تومان اجرا می‌کند.

صاحب‌خبر -

مدیر هلدینگ قرار گاه سازندگی خاتم الانبیا در نشست بررسی جزییات تفاهم نامه استانداری فارس با قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء گفت: بسیاری از این طرح‌ها در حال مطالعه و بررسی برای جذب اعتبار است و آبگیری سد هایقر آغاز شده و آبگیری سد نرگسی نیز اواخر امسال آغاز می‌شود.

حاجی زمانی به طرح‌های در دست اجرا در حوزه شهری شهرداری شیراز هم اشاره و گفت: طرح بزرگراه شهید سلیمانی در شیراز تا پایان سال تکمیل می‌شود و خط دو متروی شیراز نیز برای هفته دولت سال آینده از ایستگاه قهرمانان تا ایستگاه امام حسین به بهره برداری می‌رسد.

او گفت: اعتبار این طرح‌ها بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان است و طرح‌های در دست اجرای فارس حداکثر در سال ١٤٠٢ تکمیل و افتتاح می‌شود.

محمد هادی ایمانیه استاندار فارس هم در این نشست به انعقاد تفاهم نامه همکاری با قرارگاه سازندگی اشاره و گفت: توافق شده است که این قرارگاه ٢٠ طرح عمرانی را با اعتبار بیش از ٣٠ هزار میلیارد تومان در فارس آغاز کند.

او گفت: تفاهم نامه‌هایی در حوزه بهداشت و درمان، آب، پتروشیمی، راه، کشاورزی و زیر ساخت شهری انجام شده است، همچنین  تکمیل بیمارستان خاتم الانبیا در ورودی شهر صدرا، ساخت بیمارستان ١٤٠٠ تخت خوابی پیامبر (ص) و بیمارستان حضرت فاطمه زهرا (س) در منطقه میانرود در جنوب شهر شیراز از دیگر طرح‌هایی است که اجرا می‌شود.

ایمانیه گفت: در خصوص طرح‌های راهسازی نیز، آزادراه لامرد - پارسیان، بزرگراه فیروزآباد به جم و چهار بانده کردن محور سعادت شهر به مرودشت، سروستان و خرامه در دستور کار قرار گرفت.

استاندار فارس به طرح‌های مرتبط با آب و کشاورزی نیز اشاره کرد و گفت: قرار شد قرارگاه سازندگی چهار هزار هکتار شهرک‌های گلخانه‌ای در شهرستان‌های فارس ایجاد کند و سد‌های چشمه عاشق، هایقر، کوار، نرگسی، تنگ سرخ و پارسیان، شبکه‌های پایین دستی آن را احداث کند.

ایمانیه گفت: عمده طرح‌ها در عرض ٣ سال در فارس ساخته می‌شود و به بهره برداری می‌رسد.

او گفت: با این توافق گره ١٤ ساله استان در مورد احداث پتروشیمی نیز باز می‌شود و موافقت شد اتصال خط یک و خط دو مترو نیز به حرم حضرت احمد ابن موسی (ع) تحت عنوان خط ٣ و ٤ انجام شود.

تکمیل آزاد راه شیراز - اصفهان؛ قطعه دوم بزرگراه فیروزآباد - جم، توسعه خط یک و تکمیل عملیات اجرایی خط دو قطار شهری شیراز، ساخت بیمارستان جایگزین بیمارستان نمازی، و اجرای چندین طرح در شهرستان‌های استان از مهمترین مفاد تفاهم نامه‌ای است که پیش از این بین استانداری فارس و قرارگاه سازندگی خاتم النبیاء به امضا رسیده و اکنون وارد مرحله اجرا شده است.