شناسهٔ خبر: 53670201 - سرویس بین‌الملل
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

تخت‌روانچی:

سازمان ملل در حمایت از مردم فلسطین به صورت فوری اقدام کند

سفیر و نماینده ایران در سازمان ملل با اشاره به تحولات اخیر در سرزمین‌های اشغالی، خواستار اقدام فوری جامعه بین المللی بویژه سازمان ملل در حمایت از مردم بی‌دفاع فلسطین و توقف اشغالگری و تجاوزات رژیم صهیونیستی شد.

صاحب‌خبر -

آقای مجید تخت‌روانچی این سخنان را در نشست  امروز سفرای کشورهای اسلامی در نیویورک که آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل نیز در آن حضور داشت، بیان کرده است.

در نشست امروز، در خصوص موضوعات مهم جهان اسلام از جمله تحولات اخیر در سرزمین‌های اشغالی فلسطین و هتک حرمت مسجدالاقصی توسط رژیم صهیونیستی و نیز پدیده رو به رشد اسلام هراسی مورد بحث و تبادل نظر به عمل آمد. در این راستا، سفرا و نمایندگان سایر کشور‌های اسلامی نیز طی سخنانی بر اهمیت نقش سازمان ملل در حل و فصل عادلانه مسئله فلسطین و پایان اشغالگری رژیم صهیونیستی تاکید کردند.

در این نشست همچنین موضوع اسلام هراسی و تشدید اقدامات گروه‌های افراطی علیه مسلمانان در برخی از کشور‌های اروپایی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در این رابطه و به پیشنهاد سفیر و نماینده دائم کشورمان در سازمان ملل مقرر شد بیانیه مشترکی از سوی کشور‌های اسلامی خطاب به رؤسای مجمع عمومی سازمان ملل متحد و شورای امنیت در محکومیت اقدام اخیر گرو‌های افراطی در سوئد در آتش زدن قران و اهانت به مقدسات دین مبین اسلام تهیه و صادر شود که این پیشنهاد مورد توافق نمایندگان کشور‌های اسلامی قرار گرفت.

در این جلسه همچنین نماینده افغانستان خواستار محکومیت اقدامات تروریستی در افغانستان توسط کشور‌های اسلامی شد. سفیر و نماینده دائم کشورمان با محکومیت عملیات تروریستی اخیر در افغانستان که منجر به شهادت افراد بیگناه شده است از پیشنهاد نماینده افغانستان حمایت کرد.

نهایتا مقرر شد در بیانیه مذکور حملات اخیر تروریستی علیه مراکز مذهبی و آموزشی در افغانستان که منجر به کشته و زخمی شدن صد‌ها تن از مردم مظلوم افغانستان شد از سوی کشور‌های اسلامی محکوم شود.

این بیانیه قرار است طی روز‌های آینده از سوی نمایندگان کشور‌های عضو سازمان همکاری اسلامی در نیویورک صادر شود.

دبیرکل سازمان ملل در این نشست طی سخنانی با تبریک ماه مبارک رمضان به همه مسلمانان جهان، مسئله فلسطین و اسلام هراسی را از موضوعات مهم بین المللی که وی توجه ویژه‌ای به آن‌ها دارد معرفی کرد.