شناسهٔ خبر: 53642964 - سرویس استانی
منبع: فارس | لینک خبر

نائب رئیس کمیسیون شوراهای مجلس: فقدان اتحاد و عدم نظارت از نقاط ضعف گیلان است

عضو مجمع نمایندگان گیلان راهبر پیشرفت در قوه تقنین را در اتحاد دانست و گفت: متأسفانه در استان گیلان وکلای مجلس از داشتن اتحاد بسیار در مضیقه و در برنامه‌های راهبردی افق دید بسیار کوتاهی داریم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد صفری ملک میان، نماینده مردم رودسر و املش و همچنین نائب رئیس اول کمسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی امروز در دفتر تحریریه خبرگزاری فارس گیلان حاضر و با مدیر و اعضای تحریریه گفت‌وگو کرد.

نائب رئیس اول کمسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی در این دیدار با تقدیر از اصحاب رسانه و نقش‌آفرینی آن‌ها در عرصه حکمرانی اظهار کرد: رسانه به‌عنوان رکنی از قانون اساسی امروزه نقش‌هایی به خود گرفته که بدون در نظر گرفتن آن‌ها، حکمرانی در دوران کنونی با دشواری روبرو خواهد بود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد صفری ملک میان با اشاره به عملکرد خبرگزاری فارس نیز بیان کرد: این خبرگزاری توانسته بااطلاع رسانی‌ها، نقد و نظارت بر امور جاری و همچنین تحلیل مسائل خرد و کلان در کشور علاوه بر تقویت اعتماد عمومی، امید را در جامعه پویا و فعال نگه دارد.

عضو مجمع نمایندگان گیلان راهبر پیشرفت در قوه تقنین را در اتحاد دانست و گفت: متأسفانه در استان گیلان وکلای مجلس از داشتن اتحاد بسیار در مضیقه و در برنامه‌های راهبردی افق دید بسیار کوتاهی داریم.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی با اذعان به اینکه اجماع وکلای گیلانی در مقایسه با دیگر استان‌ها بسیار ضعیف است، بیان کرد: ما نه‌تنها سر هیچ موضوعی با یکدیگر وحدت نداریم بلکه نمایندگانی درون‌گرا هستیم و مجبوریم منافع موکلان خود را به‌صورت انفرادی دنبال کنیم.

وی با بیان اینکه هر نماینده‌ای خطوط قرمزی برای خود تعریف کرده و خط قرمز من حفظ منافع انقلاب و مردم است، گفت: تنها شرط من در تعامل با هرکسی چه در سطح ملی و استانی، رعایت حقوق و منافع انقلاب اسلامی و مردمی است که به من اعتماد کرده‌اند.

عضو مجمع نمایندگان گیلان در خانه ملت، مصرف بدون منطق منابع ملی و اعتبارات را یکی از ضعف‌ها برشمرد و گفت: متأسفانه کشور از بی‌منطقی در صرف منابع و عدم نظارت بر آن رنج می‌برد که نمونه آن تخصیص اعتبار یک هزار میلیارد تومانی شهرداری رشت و نامعلوم بودن برنامه و منطق توجیهی برای هزینه کرد آن است.

صفری با اشاره به تخصیص بیش از ۷۰ میلیارد تومان اعتبار به پارک علم و فناوری گیلان بیان کرد: هیچ‌کس نمی‌داند این اعتبار قرار است صرف چه‌کاری شود؛ البته در خوش‌بینانه‌ترین حالت این اعتبار باید در ساخت‌وسازهای پارک هزینه شود.

مدیر خبرگزاری فارس گیلان نیز در این دیدار با تأکید بر ضرورت افزایش سطح مطالبات وکلای گیلانی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: یکی از دلایل افول همه‌جانبه گیلان، پایین بودن سطح مطالبات و توقعات از سوی مسؤولان به‌ویژه نمایندگان مجلس شورای اسلامی است.

ابراهیم افشاری با بیان اینکه فقدان وحدت در مسؤولین هم‌تراز یکی از ضعف‌های دیرینه و مشهود در گیلان است، افزود: اغلب مسؤولان استان در پیگیری مطالبات مردم در کنار نداشتن آگاهی و عزم جدی، وحدت رویه نیز ندارند و این مسئله بسیار موجب تنزل جایگاه گیلان در شاخص‌های توسعه شده است.

وی با اشاره به تشکیل نشست سران قوا در کشور، گفت: این اقدام به‌جا و مثمر ثمر باعث شده تا همگرایی در حل مسائل ملی افزایش پیدا کرده و پیشنهاد می‌شود متناظر با این قوا در استان نیز تشکیل تا معضلات گیلان با اولویت احصا و پیگیری شود.

رئیس هیئت‌مدیره خانه مطبوعات گیلان کار تیمی را لازمه پیشرفت و آبادانی در استان دانست و تصریح کرد: اجماع نظرات و حفظ وحدت رویه در حل مسائل کلان استان لازمه امروزه گیلان است و فقدان این مهم در استان نشان می‌دهد ما برای کار تیمی تربیت‌نشده‌ایم.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸