شناسهٔ خبر: 53577233 - سرویس اجتماعی
منبع: ایلنا | لینک خبر

راه‌اندازی فرودگاه کربلا تا یکسال دیگر

رئیس سازمان حج و زیارت که در راس هیئتی به عراق سفر کرده در دیدار با سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در کربلای معلی موضوع سفرهای هوایی و درخواست متقاضیان برای سفرهای زمینی را مطرح کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی سازمان حج و زیارت؛ سید صادق حسینی در دیدار با مجتبی کریمی به اقدامات انجام شده در حوزه اعزام زایران به عتبات عالیات اشاره کرد و به بررسی مشکلات موجود در این زمینه پرداخت.

وی افزود: گران بودن هزینه‌های سفرهای هوایی عتبات عالیات وعدم بازگشایی مرزهای زمینی مهمترین از جمله مهمترین دغدغه‌ها محسوب می‌شود که امیدواریم با تلاش‌های پیش رو و مساعدت‌های لازم مرزهای زمینی بازگشایی شود و شاهد کاهش مشکلات در اعزام‌ها باشیم.

سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در کربلا نیز در این دیدار با بیان اینکه پیگیری‌های لازم برای کاهش هزینه‌های سفرهای هوایی ضروری است، گفت: کاهش قیمت‌های سفرهای هوایی می‌تواند موجب افزایش عزیمت زائران به عتبات شود؛ ضمن اینکه بازگشایی مرزهای زمینی هرچند به صورت محدود تاثیرات مناسبی در کاهش قیمت‌ها بدنبال دارد.

وی افزود: به گفته مسئولان ذیربط در کربلا، فرودگاه این شهر تا یکسال آینده راه اندازی خواهد شد که می‌تواند خدمات‌رسانی مناسبی به زائران داشته باشد.

کریمی تصریح کرد: کنسولگری جمهوری اسلامی ایران درکربلای معلی نیز از هیچ تلاشی برای زائران عتبات عالیات فروگذار نخواهد کرد.