شناسهٔ خبر: 53472511 - سرویس اجتماعی
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

جریمه پنج واحد ضایعاتی آلاینده آب و خاک در همدان

پنج واحد ضایعاتی آلاینده آب و خاک همدان در مجموع به پرداخت ۲۹۰ میلیون ریال جریمه نقدی بدل از ۱۷ ماه حبس تعزیری و هشت ماه حبس تعلیقی محکوم شدند.

صاحب‌خبر -

شعبانلو  رییس حفاظت محیط زیست شهرستان همدان گفت: پرونده ۱۵ واحد ضایعاتی آلاینده تحویل مرجع قضایی شده بود که برای متصدیان پنج واحد حکم صادر شده و مابقی در دست اقدام است.

شعبانلو گفت: ۲۹۵ واحد ضایعاتی در شهرستان همدان به ویژه جاده انصارالامام فعال بوده که اغلب بدون داشتن مجوز در مکان‌های غیرمجاز و قدیمی مستقر هستند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان همدان گفت: تعداد اندکی از واحد‌های ضایعاتی برای فعالیت، دارای مجوز صنفی هستند که به گفته اصناف پس از اتمام تاریخ مجوز پروانه آن‌ها تمدید نمی‌شود.

شعبانلو گفت: محیط زیست از اسفند ماه سال ۹۹ در کارگروه پسماند شهرستان موضوع ساماندهی و مدیریت واحد‌های ضایعاتی واقع در جاده انصارالامام را طرح کرده و در دستور کار قرار دارد.

او گفت: در این راستا مقرر شد که هر یک از دستگاه‌های مسئول در چارچوب کاری و قانونی اقدامات لازم را انجام دهند که محیط زیست در راستای تکالیف و وظایف ذاتی نسبت به پایش ۲۹۵ واحد ضایعاتی اقدام کرده که ۱۵ واحد آلاینده آب و خاک شناسایی و به مرجع قضایی معرفی شدند.