شناسهٔ خبر: 52863983 - سرویس استانی
منبع: صدا و سیما | لینک خبر

برگزاری اجلاس نمایندگان سازمان اکو در بندرعباس

دبیر کل سازمان همکاری‌های اقتصادی (اکو) گفت: استفاده از ظرفیت‌های حمل و نقل، انرژی و گردشگری هرمزگان از اولویت‌های سازمان اکو است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خلیج فارس؛ خسرو ناظری در اجلاس نمایندگان سازمان همکاری‌های اقتصادی در بندرعباس افزود: در این اجلاس اعضای اکو می‌توانند افزون بر آشنایی با بندرعباس، از ظرفیت‌های هرمزگان بهره‌مند شوند.
وی بر توسعه ۱۰ کشور عضو سازمان اکو تاکید کرد و گفت: بندرعباس به‌علت دسترسی به آب‌های آزاد، در زمینه تجارت بین المللی اهمیت دارد.
دبیر کل سازمان اکو گفت: اجلاس نمایندگان دائم این سازمان فرصتی برای همکاری‌های بیشتر و دو جانبه با نمایندگان استانی است.
مدیر کل همکاری‌های اقتصادی چند جانبه و بین المللی در وزارت امور خارجه هم در این جلسه گفت: مهمترین همکاری‌های عضو اکو در حوزه حمل و نقل و ترانزیت است که در زمینه مواصلات منطقه‌ای و بین المللی دارای اهمیت است.
سید جلال‌الدین علوی سبزواری افزود: کشور‌های عضو اکو با ۸ میلیون کیلومترمربع مساحت و نیم میلیارد نفر جمعیت، روسیه را به خلیج فارس متصل می‌کنند.
وی گفت: حوزه تجارت به راه‌های مواصلاتی مانند ریل، جاده و دریا بستگی دارد.

بیشتر بخوانید؛ بندرعباس میزبان سفیران سازمان همکاری‌های اقتصادی (اکو)
مدیر کل همکاری‌های اقتصادی چند جانبه و بین المللی در وزارت امور خارجه گفت: ایران موقعیت ممتازی در منطقه دارد و به همین علت بسیار مورد توجه کشور‌های همسایه است.
سبزواری افزود: ارتباط با کشور‌های همسایه اولویت نخست سیاست‌ خارجی است.
وی گفت: از ۱۰ کشور عضو اکو، هفت کشور به آب‌های آزاد دسترسی ندارند و این موضوع اهمیت بندرعباس را دو چندان کرده است.
مدیر کل همکاری‌های اقتصادی چند جانبه و بین المللی در وزارت امور خارجه گفت: تولید و صادرکنندگان جهانی منطقه آسیای مرکزی و قفقاز در خشکی محصورند و برای ارتباط با دنیا به آب‌های آزاد نیاز دارند.
سبزواری افزود: به همین منظور جلسه شورای نمایندگان دائم کشور‌های عضو اکو که متشکل از سفرا و مقامات سیاسی کشور‌های عضو در تهران و دبیر کل سازمان است، به دعوت استاندار و اتاق بازرگانی بندرعباس، در هرمزگان تشکیل شده است.
رئیس اتاق بازرگانی هرمزگان نیز گفت: این اجلاس در زمینه استفاده از ظرفیت های پس کرانه‌های بندر شهید رجایی برای واگذاری، کاریابی و فروش کالا‌های کشورهای عضو اکو است.
محمدرضا صفا افزود: در این اجلاس ظرفیت‌های گردشگری، آبزی پروری، صنعت، کشاورزی، سرمایه گذاری و زیر ساخت‌های هرمزگان به سفیران اکو معرفی می‌شود.
برگزاری اجلاس نمایندگان سازمان همکاری‌های اقتصادی (اکو) تا فردا ۱۲ اسفند ماه در بندرعباس ادامه دارد.
این سازمان ۱۰ عضو دارد و مقر آن در تهران است.