شناسهٔ خبر: 52397368 - سرویس استانی
منبع: ایرنا | لینک خبر

۲هزار و ۱۶۷ میلیارد ریال طرح صنعتی در لرستان آماده بهره برداری است

خرم‌آباد - ایرنا - مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان گفت: ۵۸ طرح عمرانی و صنعتی با سرمایه گذاری ۲هزار و ۱۶۷ میلیارد ریال همزمان با دهه فجر امسال در این استان آماده بهره برداری است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا بختیار رازانی روز شنبه به رسانه ها اعلام کرد: همچنین طرح های زیرساختی مانند تکمیل شبکه روشنایی، آسفالت و ترمیم معابر نیز در شهرک‌ها و نواحی صنعتی تکمیل شده است و ایام دهه فجر بهره‌برداری خواهد شد.

وی گفت: جدای از این طرح ها امسال حدود ۳۲ میلیارد تومان طرح های زیرساختی شهرک‌ها و نواحی صنعتی لرستان اجرایی شده است که به مناسبت ایام مبارک دهه فجر بهره‌برداری خواهد شد.

وی افزود:  مساحت قراردادهای حق بهره برداری در ۹ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۰درصد افزایش یافته، بیش از ۵۸ درصد قراردادهای منعقد شده به بهره برداری رسیده و بیش از ۷۳ درصد از واحدها با ظرفیت تا ۷۰ درصد فعال است.

رازانی گفت: بیش از ۸۰ قرارداد حق بهره برداری با مساحت ۲۷ هکتار از ابتدای امسال تاکنون منعقد شد و پیش بینی می شود حجم سرمایه گذاری انجام شده در این طرح ها هفت هزار و ۴۴۷ میلیارد ریال با اشتغالزایی یکهزار و ۱۰۵ نفر باشد.

وی اظهار کرد: از سال ۱۳۹۵ تاکنون پنج مصوبه  شهرک صنعتی خرم آباد و نواحی صنعتی رومشکان، چگنی، بیرانشهر و چمن سلطان الیگودرز اضافه شد، همچنین شهرک خصوصی پتروشیمی ایجاد می شود و شهرک صنعتی شماره سه بروجرد در حال تبدیل شدن به منطقه ویژه اقتصادی می باشد.

رازانی بیان کرد: ناحیه صنعتی رومشکان از طریق شورای برنامه ریزی استان در سال ۹۲ مصوب گردید که در سال جاری فرایند تملک آن در حال انجام می باشد و تاکنون حدود ۲۶ هکتار تملک شده است.

وی ادامه داد: مقرر گردید همزمان دستگاه های خدمات رسان نسبت به ارائه خدمات تا ورودی ناحیه صنعتی اقدام کنند و این شرکت نیز تا پایان سال حدود ۱۰ هکتار فاز عملیاتی را اجرایی و آماده واگذاری نماید.