شناسهٔ خبر: 52100658 - سرویس بین‌الملل
منبع: ایرنا | لینک خبر

گفت و گوی نخست وزیر رژیم صهیونیستی با ولیعهد امارات

تهران-ایرنا- نفتالی بنت نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز پنجشنبه با شیخ محمد بن زاید آل نهیان ولیعهد امارات در خصوص پاسخ این هفته انصارالله یمن به مداخله گری و تجاوزگری امارات به یمن گفت و گو کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز جمعه ایرنا از "رویترز"، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در این مکالمه تلفنی ادعا کرد که این رژیم آماده حمایت از امارات در مقابل اینگونه حملات است. 
تماس تلفنی روز پنجشنبه میان نخست وزیر رژیم صهیونیستی و ولیعهد امارات به دنبال نامه‌ روز سه‌شنبه بنت به محمد بن زاید انجام می‌شود. نخست وزیر رژیم صهیونیستی در این نامه پیشنهاد کمک اسرائیل به امارات در زمینه امنیت و اطلاعات را ارائه کرده بود. 
بنت در نامه خود مدعی شد که در صورت درخواست و علاقه امارات، سازمان‌های امنیتی رژیم صهیونیستی آماده ارائه هرگونه کمک به همتایان اماراتی خود هستند. 
به نوشته رسانه‌های یمن، امارات به تازگی حملات خود به یمن را تشدید کرده است و نیروهای تحت امر خود را که گردان‌های «العمالقه»  (غول) می‌نامند و از گروه‌های سلفی، تکفیری و داعش تشکیل شده برای حمله به استان شبوه اعزام کرده است. 
به نوشته این رسانه‌ها، امارات همچنین با انتقال سلاح و تجهیزات نظامی از طریق آب‌های سرزمینی یمن برای شبه نظامیان وابسته به خود تجاوزات خود را تشدید کرده است. 
در پی حملات موشکی و پهپادی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به خاک امارات متحده عربی، انفجاری در نزدیک مخازن شرکت نفت «ادنوک» و یک انفجار دیگر در فرودگاه بین المللی ابوظبی رخ داد که بر اثر آن، سه نفر کشته و ۶ نفر دیگر زخمی شدند. 
به گزارش ایرنا از المسیره، یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد: در پاسخ به افزایش حملات ائتلاف متجاوز آمریکایی، سعودی و اماراتی به یاری خداوند تعالی عملیات نظامی ویژه و موفقی (عملیات طوفان یمن) را انجام دادیم. 
وی افزود: نیروهای مسلح یمن امروز به هشدارهای خود به کشورهای متجاوز در خصوص انجام ضربات دردناک و سخت در صورت ادامه تجاوزات، عمل کرد و اعلام می‌کنیم در صورت ادامه حملات به یمن، امارات متحده کشوری ناامن خواهد بود.