شناسهٔ خبر: 52089335 - سرویس اجتماعی
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

بازگشایی ۸۵ هزار کیلومتر باند ترددی در محور‌های مواصلاتی اردبیل

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: در روز‌های اخیر بیش از ۸۵ هزار کیلومتر باند ترددی هموطنان در مسیر‌ها و محور‌های مواصلاتی استان بازگشایی شده است.

صاحب‌خبر -

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل - کلیم‌الله وثوقی گفت: ما از لحاظ حجم بارش مشکلی نداریم و آنچه که ما را در روز‌های اخیر آزار داده تشدید وضعیت کولاک در محور‌های مختلف است که به محض بازگشایی، مسیر‌ها دوباره با انبوهی از برف و یخبندان روبه‌رو می‌شوند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل در جلسه ستاد مدیریت بحران اردبیل گفت: بیشترین حجم کولاک در گردنه صائین و محور اسالم به گیلان و اردبیل – سرچم است که به صورت مرتب بازگشایی این محور‌های اصلی در حال انجام است، اما به دلیل دید پایین و کولاک شدید ما مجبور هستیم به صورت شبانه گردنه‌های صعب‌العبور به ویژه صائین و محور خلخال به اسالم را با محدودیت عبور و مرور و یا ممنوعیت آن روبه‌رو کنیم.

وثوقی می‌گوید: دستگاه‌ها و نیروی انسانی ما در این روز‌ها خسته شدند و نیاز به بازسازی و بهسازی ماشین‌آلات داریم و از همین رو در صورت تداوم وضعیت کولاک ما با شرایط سخت خدمت‌رسانی روبه‌رو خواهیم شد.

او گفت: ما از دستگاه‌های مختلف به ویژه راه و شهرسازی، پیمانکاران بخش خصوصی، بنیاد مسکن و مجموعه سپاه انتظار تأمین خودرو‌های سنگین را داریم تا همچنان به خدمات‌رسانی خود ادامه داده و به نوعی تردد ایمنی را در مسیر‌های اصلی فراهم کنیم.

به گفته مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل شرایط کولاکی اجازه بازگشایی مسیر‌های روستایی را نیز نمی‌دهد به طوری که ما هم اکنون با مسدود شدن راه ۲۹۸ روستا روبه‌رو هستیم.

وثوقی گفت: در روز‌های گذشته ۸۵ هزار کیلومتر باند در سطح استان برف‌روبی شده و ۸ هزار و ۸۰۰ تن شن و ماسه به کار رفته که ۳۰ درصد مصرف سالانه را شامل می‌شود.

او اولویت اصلی در بازگشایی مسیر‌ها را مناطق کم کولاک در گرمی و مشگین‌شهر اعلام کرد و گفت: بیشترین مسدودی راه‌های روستایی مربوط به شهرستان نیر با ۹۶ راه روستایی است که به دلیل کولاک امکان بازگشایی آن‌ها وجود ندارد.

به گفته مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل تلاش بر این است تا راه ۱۵۰ روستا طی ۲۴ ساعت آینده بازگشایی شود و ۱۴۸راه روستایی نیز در روز‌های آینده با فروکش کردن کولاک بازگشایی می‌شوند.

وثوقی گفت: ما پیشنهاد خرید و ارسال زنجیر چرخ را ارائه کردیم و امیدواریم به سرعت تجهیزات مورد نیاز تأمین شود.

او با قدردانی از تأمین ۱۲ دستگاه لودر و بولدوزر توسط سپاه و ۱۰ دستگاه ماشین‌آلات سنگین توسط راه و شهرسازی گفت: ما در گذر از وضعیت بحرانی کولاکی به ۴۵ دستگاه ماشین‌آلات مجهز نیازمند هستیم تا از این شرایط سخت عبور کنیم.

انتهای پیام/ح