شناسهٔ خبر: 51968919 - سرویس استانی
منبع: شبستان | لینک خبر

نماینده ولی فقیه در استان کرمان:

فهرست ناکامی های استکبار به ویژه در نیم قرن اخیر ریشه در سه چالش بزرگِ فرا روی او دارد

امام جمعه کرمان با بیان اینکه استکبار جهانی و در رأس آن امریکا که از شاه و امثال او در کشورهای دیگر حمایت می کند، معمولاً با سه چالش عمده مواجه هستند که باعث شده همیشه شکست بخورند؛ افزود: ناآرامی ها و شکست های استکبار به همین سه چالش برمی گردد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی، جمعه(۲۴ دی) در خطبه اول نمازجمعه در ادامه سلسله مباحث هفته های گذشته، دو اصل قرآنی برای سعادت انسان یعنی «ترس از مقام رب» و «جلوگیری از هوی ها و هوس ها» را یادآورد شد و گفت: در رابطه با ترس از مقام رب، سه دستور مهم و سرنوشت ساز خداوند صادر کرده است.

 

 

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان افزود: اولین آن صبر است؛ یعنی حرکت در راه حق و پیروی از حق و تسلیمِ هوی و هوس خود و اطرافیان نشدن، هزینه های بالایی دارد که گاه سنگین است از جمله توهین ها و افتراها و ترور شخصیت ها و دهها و صدها مسئله دیگری که در دفاع از حق ممکن است برای کسی پیش بیاید و نمونه های تاریخی ان را دیدید.

 

 

 

 

وی با بیان اینکه صبر مراحلی دارد که نازل ترین آن سکوت در برابر بدی دیگران است؛ اظهار کرد: نگاه دینی این است در برابر بدی، صبر کنی (یعنی سکوت) و چیزی نگویی؛ مرحله بالاتری هم در گزاره های دینی وجود دارد و آن این است که عفو و گذشت کنی و مرحله والاتر « ادفع بالتی هی احسن» است و آن اینکه نه فقط عفو و گذشت که با خوبی با ان مقابله می کنی که طوفان و انقلاب درونی در جبهه مقابل بوجود آید.

 

 

 

امام جمعه کرمان ادامه داد: البته خودسازی درونی باید به حدی رسیده باشد که باطل را با حق دفع کنی و با حلم و مدارا و صبر، خشونت را از بین ببری که این عمومیت ندارد زیرا بعضی از افراد اگر با خوبی پاسخ آنها را بدهی جسورتر و شده شرارت آنها بیشتر می شود.

 

 

 

وی مصداق کامل دفع بدی با خوبی را بخشش عمومی پیامبر عظیم الشأن اسلام هنگام فتح مکه دانست که چنان انقلابی بوجود آورد که افراد فوج فوج مسلمان شدند «یدخلون فی دین الله افواجا» لذا کسانی می توانند این کار را بکنند که خود ایمان و تقوای بالا و شرح صدر ستودنی داشته باشند.

 

 

 

 

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی در خطبه دوم نماز جمعه با تسلیت فرا رسیدن ۱۳ جمادی الثانی، سالروز وفات حضرت ام البنین علیها سلام و روز تکریم مادران و همسران شهدا؛ گفت: حضرت ام البنین چهره شاخص در دفاع از امامت و ولایت و ایثار و گذشت از خود به نمایش گذاشت.

 

 

 

وی سپس به سالروز انتصاب مقام معظم رهبری از طرف حضرت امام(ره) به عنوان امام جمعه تهران در سال 58 و برکات آن در کشور اشاره کرد که خطبه های تاریخی ایشان، کشور را در فتنه های متعدد نجات داد و چراغ راه و جریان حزب اللهی را روشن و فتنه ها را خاموش کرده است.

 

 

 

امام جمعه کرمان به سالروز فرار شاه از ایران هم اشاره و تصریح کرد: شاه فکر می کرد قدرت یک منطقه است و ایران جزیره ثبات است اما ایران کانون اعتراض علیه طاغوت پهلوی و ملت ایران موفق شدند انقلاب را چنان پیش ببرند که سال 57 قبل از پیروزی انقلاب، فرار شاه اتفاق افتاد.

 

 

 

وی با بیان اینکه استکبار جهانی و در رأس آن امریکا که از شاه و امثال او در کشورهای دیگر حمایت می کند، معمولاً با سه چالش عمده مواجه هستند که باعث شده همیشه شکست بخورند؛ افزود: فهرستی از ناآرامی ها و شکست هایی که برای استکبار در دنیا پیش آمده بخصوص قبل و بعد از پیروزی انقلاب در ایران به همین سه چالش بر می گردد.

 

 

 

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی ادامه داد: اولین آن، اشتباه محاسباتی است؛ در حالیکه طبق محاسابت خود دقیق حوادث را ارزیابی و هر حادثه ای را پیش بینی و موضع درست می گیرند اما مصادیق فراوانی وجود دارد که دچار اشتباه محاسباتی می شوند که یکی از این اشتباهات، دفاع از شاه بود که منجر به فرار او شد.

 

 

 

وی افزود: دوم اینکه اصلاً در محاسبات شان نمی آمد انقلاب به پیروزی برسد و بعد از انقلاب هم این اشتباهات محاسباتی ادامه پیدا کرد و یکی از این اشتباهات  در یکی دو سال اخیر شهادت شهید سلیمانی بود که در محاسبات خود فکر می کرند اگر این شهید عزیز به شهادت برسد جریان مقاومت خاموش خواهد شد که نه تنها خاموش نشد بلکه با شهادت شهیدسلیمانی یک پیوندی در جبهه مقاومت بوجود آمد که سستی و گسستی برای هیچوقت در آن نیست.

 

 

 

 

امام جمعه کرمان، چالش دوم نظام استکبار را فقدان ایمان واقعی به خدا و اعتقاد به آخرت دانست و با بیان اینکه اینها آخر خط فکری شان این است همه منافع و... در همین دنیا است و جریان لیبرال هیچ اعتقادی به جهان دیگر ندارد؛ خاطرنشان کرد: وقتی در تبلیغات وسیع علیه ایران حرف هایی می زدند و می گفتند گزینه جنگ با ایران یکی از گزینه های روی میز است؛ بعد فهمیدند توان تحمل تلفات جنگ را ندارند و ممکن است از درون داخل فروپاشی شوند و اینکه جنگ های نیابتی راه می اندازند ترس شان از همین است که اگر تلفات بدهند یعنی پایان خط؛ نمونه های آن را در ترس صهیونیست ها در جنگ های لبنان و فلسطین دیدید.

 

 

 

وی افزود: اشکال ارتباطی، سومین چالش آنها است که وقتی کشوری با آنان هم پیمان می شود، استکبار برای آن کشور هیچ ارزشی قائل نمی شود و  رابطه باید ارباب- رعیتی باشد و رابطه مساویِ هر دو طرف منافع مشترک در جهان بینی استکبار معنا و مفهومی ندارد لذا کشورها(هم پیمان با آمریکا) و برخی حکام خودشان در جلسات خصوصی این را می گویند.

 

 

 

 

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی در پایان تصریح کرد: اینها، سه مشکل بزرگ فراروی استکبار و آمریکا است که هر کدام ناکامی هایی برای او می آورد لذا فهرست ناکامی های استکبار در همین نیم قرن اخیر تعداد آنقدر زیاد است که تعجب می کنید با اینهمه سرویس های اطلاعاتی چطور شکست می خورند.

پایان پیام/80