شناسهٔ خبر: 51780154 - سرویس اقتصادی
منبع: صدا و سیما | لینک خبر

سازمان هواشناسی صادر کرد؛

هشدار سطح زرد و نارنجی دریایی

سازمان هواشناسی کشور با انتشار دو هشدار زرد و نارنجی دریایی از افزایش ارتفاع موج تا بیش از ۵ متر در نواحی ساحلی شمال وجنوب کشور خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری صداوسیما؛ از وزارت راه و شهرسازی، بر اساس دو هشدار سطح زرد و نارنجی هواشناسی وزش باد نسبتا شدید و افزایش ارتفاع موج از روز سه‌شنبه چهاردهم دی ماه آغاز و تا روز پنجشنبه شانزدهم دی ماه ادامه خواهد بود.

نوع مخاطره اعلامی پدیده، افزایش ارتفاع موج در نواحی ساحلی تا ۵/۱متر و در نواحی فراساحل تا ۵/۲ متر خواهد یود که موجب خسارت به تاسیسات دریایی و ساحلی، خطر غرق شدن قایق‌های سبک و نیمه سنگین و اختلال در تردد با شناورهای سنگین و آسیب به قفس‌ها و تورهای صیادی خواهد شد.

منطقه اثر اعلامی برای این سامانه، طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه درخلیج فارس و تنگه هرمز، نواحی ساحلی و دور از ساحل بوشهر و هرمزگان، خوزستان و در روز پنج‌شنبه ۱۶ دی ماه در خلیج فارس، تنگه هرمز و غرب دریای عمان، در نواحی ساحلی و دور از ساحل بوشهر و هرمزگان، دریای خزر، در نواحی ساحلی و دور از ساحل مازندران و گلستان ادامه خواهد داشت.

بنابر گزارش سازمان هواشناسی پرهیز ازفعالیت‌های تفریحی و محدودیت در سایر فعالیت دریایی بویژه در مناطق فراساحل، جمع آوری تورها و لوازم صیادی و تمهیدات لازم جهت پیشگیری از هرگونه خسارت و همچنین محدودیت در ترددهای دریایی، بویژه اجنتاب از تردد با شناورهای سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی و احتیاط در فعالیت‌های دریایی در ساحل و فراساحل توصیه شده است.