به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، جعفر صفری، گفت: این راکتور به دلیل شکسته شدن یکی از پخشکنندههای گاز سرد هیدروژن و ایجاد چهار ترک در بخش حساس نازل ورودی، از سرویس خارج شده بود که توسط مهندسان و تکنسینهای شرکت ماشین سازی اراک تعمیر شد.
مدیر عامل شرکت ماشینسازی اراک می گوید: با اعلام آمادگی ماشین سازی اراک به عنوان تنها شرکت صاحب صلاحیت داخلی برای اجرای این پروژه مهم و حساس، برای اولین بار در ایران ، تمامی روشها و اسناد فنی بر اساس آخرین استانداردهای روز دنیا تدوین و پس از اخذ تایید فنی کارفرما با رعایت بالاترین الزامات فنی و مهندسی و ایمنی بدون تعطیلی یونیت و بدون خارج کردن راکتور از محل و در سختترین شرایط، تعمیرات با بالاترین کیفیت انجام شد.
به گفته مدیرعامل شرکت ماشینسازی اراک برای اولین بار در کشور عملیات ذوب ریزی و ساخت قطعاتی از پروژه همانند فلنج و تست بلوکهای این راکتور با آلیاژ و الزامات خاص در ماشین سازی اراک انجام شد.
ماشین سازی اراک با تولید ۵۲ نوع محصول متنوع در حوزههای صنایع نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی، صنایع معدنی و فولاد، تاسیسات حرارتی و دیگهای بخار، ریختهگری آلیاژی و آهنگری، نیروگاهها و انرژیهای تجدید پذیر، پل، سازههای فلزی و تاسیسات بندری فعالیت میکند.
ماشین سازی اراک بهمنظور پشتیبانی از صنایع بنیادین و برآوردهکردن نیازهای صنعتی کشور، در سال ۱۳۴۶ در زمینی به مساحت ۱۳۴ هکتار در شهر اراک تاسیس و در سال ۱۳۵۰ به عنوان نخستین صنعت سنگین کشور به بهرهبرداری رسید.
این واحد تولیدی، صنعتی در حوزه ساخت تجهیزات نفتی، مخازن بزرگ، سازههای فلزی، بویلرهای حرارتی، گلولههای سنگین فلزی، انواع پل، دکلها و تولید شیرهای تخصصی فعالیت دارد.
انتهای پیام/ز