شناسهٔ خبر: 51631570 - سرویس سیاسی
منبع: فدراسیون والیبال | لینک خبر

برگزاری مجمع سالانه آسیای مرکزی/ تقویم 2022 تایید شد

صاحب‌خبر -

مجمع سالانه منطقه آسیای مرکزی با شرکت نمایندگان 14 کشور عضو در داکا پایتخت بنگلادش برگزار شد و تایید تقویم سال 2022 از جمله مصوبات این نشست بود.

 

به گزارش روابط عمومی فدراسیون والیبال، مجمع سالانه منطقه آسیای مرکزی امروز (دوشنبه 6 دی‌ماه) با حضور نمایندگان 14 کشور افغانستان، بنگلادش، بوتان، هند، ایران، قزاقستان، قرقیزستان، مالدیو، نپال، پاکستان، سریلانکا، تاجیکستان، ترکمنستان و ازبکستان برگزار شد. دکتر محمدرضا داورزنی به‌عنوان نماینده ایران و نماینده هیات رئیسه فدراسیون جهانی نیز در این مجمع شرکت کرد.

این مجمع با حضور نماینده 9 کشور به صورت حضوری و وبیناری 5 نماینده به مدت 3 ساعت و نیم پیگیری شد و محمد لطیف رئیس منطقه مرکزی آسیا از ریتا سوبوو رئیس کنفدراسیون والیبال آسیا و حمایت‌های دکتر داورزی تشکر و قدردانی کرد.

وی همچنین از مسعود یزدان‌پناه عضو ایرانی کمیته مسابقات کنفدراسیون والیبال آسیا به دلیل برگزاری کلاس‌ آموزش ناظران فنی در سال 2021 تشکر و اعلام کرد که در سال 2022، از 10 مسابقه‌ای که ازسوی کنفدراسیون والیبال آسیا برگزار می‌شود، 6 مسابقه در آسیای مرکزی انجام خواهد شد.

عتیق اسلام رئیس فدراسیون والیبال بنگلادش هم گفت: امروز روز بزرگی در تاریخ والیبال بنگلادش است و بعد از 5 سال شاهد توسعه این رشته ورزشی در سطح سنترال زون هستیم. یک تیم هستیم که آقای لطیف رابطه خوبی بین اعضا ایجاد کرده است.

در ادامه و با توجه به این که در تقویم مسابقات، میزبانی هیچ رویدادی به کشور بنگلادش داده نشده بود، عتیق درخواست اعطای یک میزبانی به کشورش را کرد.

رام نایب رئیس آسیای مرکز از هند نیز با اشاره به مشکلات افغانستان از ایران و هند درخواست ویژه برای کمک به والیبال افغانستان کرد.

رئیس فدراسیون والیبال ایران نیز ضمن تبریک سال نو میلادی و تشکر از حضور اعضا در این مجمع،  به میزبانی ایران از رقابت‌های قهرمانی نوجوانان جهان اشاره کرد و گفت: با وجود شرایط سخت کرونایی رقابت‌های قهرمانی نوجوانان جهان را بدون حتی یک نمونه مثبت کرونا برگزار کردیم و این نشان از توانایی ایران داشت و ثابت کرد که والیبال ایران در هر شرایطی آماده فعالیت است و از حرکت نمی‌ایستد.

دکتر محمدرضا داورزنی با تاکید بر این که برای آسیا مرکزی باید هدفی تعیین کنیم، افزود: والیبال ایران بعد از 52 سال در المیپک 2016 ریو شرکت کرد و دومین حضور خود را نیز در المپیک 2020 ژاپن تجربه کرد. ایران توانست به جایگاه خوبی برسد. ارتقای سطح والیبال ایران از سال 2011 آغاز شد و سال 2016 نتایج این زحمات جواب داد. پس از آن به بازاریابی و استفاده از منابع مالی که یکی از مهم‌ترین فاکتورهای پیشرفت است، پرداختیم. در آسیا مرکزی نیز همه باید سخت همکاری کنیم تا یک تیم قوی داشته باشیم.

وی با اشاره به حمایت فدراسیون والیبال ایران از منطقه مرکزی آسیا، گفت: نهایت تلاش خود را برای حمایت همه جانبه از آسیای مرکزی به کار گرفته و خواهیم گرفت. در حال حاضر سطح والیبال آسیای مرکزی تغییر کرده و ایران نیز با اعزام مسعود یزدان‌پناه عضو ایرانی کمیته مسابقات کنفدراسیون والیبال آسیا برای برگزاری کلاس داوری، توانست نقش مهمی در ارتقای سطح دانش داوران و برگزاری والیبال این منطقه ایفا کند.

در ادامه این جلسه یزدان‌پناه گزارشی از فعالیت سال گذشته کشورها ارائه کرد که ایران بالاترین فعالیت را در آسیای مرکزی داشت. وی همچنین به تشریح طرح توسعه والیبال در آسیای مرکزی پرداخت.

در ادامه با تایید لطیف مقرر شد یزدان‌پناه مقررات مسابقات را تهیه کرده و در اختیار دیگر کشورها قرار دهد. همچنین استفاده از تکونولوژی جدید و ویدئو چک در مسابقات آینده نیز در دستور کار قرار گرفت.

خوشحال ملک‌زای دبیرکل فدراسیون والیبال افغانستان در این جلسه از کمیته بین‌المللی المپیک و همه حضار جلسه برای حل مشکل زنان و مردان والیبالیست در افغانستان درخواست کمک کرد. یزدان‌پناه نیز اعلام کرد در راستای حمایت از والیبال افغانستان، فدراسیون والیبال ایران درحال جذب 4 بازیکن افغان است. ضمن این‌که با دستور دکتر داورزنی مقرر شد یزدان‌پناه با سفارت ایران در افغانستان نهایت همکاری را داشته باشد تا مشکل ویزای این بازیکنان حل شود.

این نکته نیز مطرح شد که در صورت کمک AVC و FIVB، والیبال ایران حاضر است برای دختران والیبالیست افغانستان کمپ تمرینی برپا کرده و نیروهای فنی خود را در اختیار آن‌ها قرار دهد.

گفتنی است در جریان مجمع آسیا مرکزی، تقویم مسابقات 2022 با تغییری جزیی به تایید رسید. علاوه بر آن، دکتر داورزنی اعلام کرد جلسه بعدی اعضای منطقه آسیای مرکزی، ماه آینده به میزبانی جزیره زیبای کیش و بدون دریافت ویزا برگزار خواهد شد و اعضا نیز از این دعوت کاملا استقبال کردند.