شناسهٔ خبر: 51559108 - سرویس علمی-فناوری
منبع: صدا و سیما | لینک خبر

نحوه فورس ری استارت آیفون

اگر آیفون شما فریز شود، با روش‌های معمول، ری‌استارت نمی‌شود و لازم است برای ری‌استارت آن گام‌های دیگری بردارید.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری صدا و سیما،‏ فورس ری‌استارت، اقدامی برای ترمیم است که می‌تواند خیلی از مشکلات گوشی‌های هوشمند را رفع کند. در حالت نرمال، ری‌استارت آیفون با نگه داشتن همزمان دکمه پاور، دکمه صدا یا دکمه خانه (Home) (بسته به مدل آیفون) امکانپذیر است.

با این حال، اگر آیفون شما فریز شود، لازم خواهد بود تا گام‌های دیگری را برای ری‌استارت آن بردارید. البته اگر مشکل فریز شدن بعد از یک فورس‌ری‌استارت نیز تکرار شد احتمالاً لازم خواهد بود که با پشتیبانی اپل تماس بگیرید.

روش فورس‌ری‌استارت آیفون ۸ به بعد

برای فورس‌ری‌استارت این دستگاه‌ها دکمه افزایش صدا را بزنید و سپس به سرعت دکمه کاهش صدا را فشار دهید. سپس، دکمه پاور را فشار دهید و نگه دارید و منتظر بمانید تا لوگوی اپل روی نمایشگرتان ظاهر شود.

اپل توصیه کرده است در صورتی که دستگاه بلافاصله مجدد روشن نشد گوشی را تا یک ساعت به شارژ بزنید، زیرا ممکن است شارژ باتری آن کم شده باشد.

روش فورس‌ری‌استارت آیفون ۷ به قبل

اگر یک آیفون ۷ یا آیفون ۷ پلاس دارید، برای فورس‌ری‌استارت کردن به ترکیب متفاوتی از دکمه‌ها نیاز خواهد بود. به جای ترکیب فهرست شده در بالا، لازم است تا دکمه کاهش صدا و دکمه پاور را همزمان فشار دهید و نگه دارید. آن‌ها را تا زمانی که لوگوی اپل روی نمایشگر گوشی‌تان ظاهر شود پایین نگه دارید. در این مقطع، گوشی قاعدتاً باید به طور کامل ری‌استارت شده باشد.
 
کاربران آیفون ۶S یا قبل‌تر – همانند نسل اول آیفون SE – باید گوشی‌شان را به شکل دیگری ری‌استارت کنند. برای فورس‌ری‌استارت این گوشی‌ها دکمه هوم و دکمه پاور را همزمان فشار دهید و نگه دارید. اکنون منتظر بمانید که لوگوی اپل ظاهر شود و قاعدتاً گوشی‌تان فورس‌ری‌استارت خواهد شد.