شناسهٔ خبر: 51485744 - سرویس استانی
منبع: فارس | لینک خبر

ترویج فرهنگ صلح و بخشایش سبب کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود

رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: ترویج فرهنگ صلح و سازش و بخشش در جامعه برکات بسیار زیادی دارد و در هر جامعه‌ای که آرامش و صلح برقرار باشد شاهد کاهش آسیب‌های اجتماعی و اختلافات خواهیم بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام حسین کثیرلو شامگاه گذشته در آیین افتتاحیه ستادصبر استان اردبیل که در امامزاده سیدصدرالدین اردبیل برگزار شد، اظهار کرد: فرهنگ صلح و سازش در آموزه‌های دینی و آیات و روایات دین اسلام مورد تاکید بوده و ایثارگری و از خودگذشتگی رزمندگان و شهدا در هشت سال دفاع مقدس نمونه بارزی بوده‌اند و از همین رو باید این فرهنگ حسنه در جامعه ما بیش از گذشته رواج یابد.

وی افزود: در سال گذشته حدود ۲۰۰ هزار پرونده در دادگستری اردبیل رسیدگی شده و علاوه برآن نیز ۱۰۰ هزار پرونده در شورای حل اختلاف استان مورد بررسی قرار گرفته و این حجم از پرونده‌های قضایی در استان حسینی و ولایی اردبیل دور از انتظار است.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل بیان کرد: در حال حاضر بیش از ۲ هزار زندانی در استان اردبیل وجود دارد که این موضوع زیبنده این استان نبوده و از آنجاییکه بسیاری از پرونده‌های قضایی به دلایل بسیار کوچک و پیش پا افتاده تشکیل می‌شود؛ لزوم ترویج فرهنگ صلح و سازی و رضایت بیش از گذشته احساس می‌شود.

کثیرلو ادامه داد: سبک زندگی اسلامی یکی از موضوعات اصلی جامعه امروزی ما بوده که مقام معظم رهبری نیز در گام دوم انقلاب بدان تاکید داشته‌اند و لذا باید از ظرفیت ستاد صبر در راستای ترویج صلح و سازش و رضایت که از ارکان سبک زندگی اسلامی استفاده کرد.

وی گفت: مساجد و اقشار مختلف مردم در ترویج این امر نقش بسیار مهمی را می‌توانند ایفا کنند. چرا که در طول سالیان گذشته همواره مشاهده شده در ایامی همچون ماه محرم و رمضان که انس مردم با آموزه‌های دینی و قرآن افزایش می‌یابد میزان جرایم در جامعه کاهش چشم‌گیری می‌یابد و خدامحوری سبب این امر می‌شود.

انتهای پیام/۳۴۶۳/