شناسهٔ خبر: 51171509 - سرویس اجتماعی
منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

وقوع موبایل‌قاپی بیشتر از کیف‌قاپی | سن سارقان به زیر ۱۸ سال رسیده است

رئیس پلیس پیشگیری تهران با بیان اینکه در حال حاضر وقوع موبایل قاپی بیشتر از کیف قاپی است، گفت: کیف قاب‌ها معمولا اطراف بانک ها، بازارها، دفاتر رسمی و نقاط کور در معابر مشغول پرسه‌زنی هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، سرهنگ جلیل موقوفه‌ای افزود: با توجه به بحث اقتصادی و بالا بودن قیمت تلفن‌های همراه روز به روز موبایل‌های مدل بالا به بازار می‌آیند و این موضوع عاملی برای وقوع سرقت توسط سارقان است.

رئیس پلیس پیشگیری تهران با اشاره به اینکه سن سارقان به زیر ۱۸ سال رسیده است اظهار کرد: در بحث افزایش آمار کیف‌قاپی در تهران و در هشت ماهه نخست امسال ۲درصد افزایش سرقت و در زمینه کشف جرم در این زمینه ۷درصد افزایش کشفیات داشتیم.

وی افزود: سال قبل با توجه به شیوع و گسترش بیماری کووید ۱۹ خیلی از اماکن در سطح شهر تعطیل بود و در بحث کاهش کیف قاپی نیز این موضوع تاثیرگذار بود.

رئیس پلیس پیشگیری تهران تصریح کرد: انگیزه مجرمان و فضای مناسب برای وقوع جرم عوامل بسیار مهمی است که در بحث انگیزه مجرم موضوع به سازمان‌های کلان کشوری باز می‌گردد و به شهروندان ارتباطی ندارد.

سرهنگ موقوفه‌ای به شهروندان توصیه کرد اگر با کیف قاپ مواجه شدند به هیچ عنوان مقاومت نکنند، چون امکان دارد مورد حمله شدید سارق قرار بگیرند.