شناسهٔ خبر: 51140439 - سرویس بین‌الملل
منبع: میزان | لینک خبر

آماده باش آمریکا برای تحرکات احتمالی روسیه در مرز اوکراین

وزیر خارجه آمریکا ضمن هشدار به روسیه درباره بی‌ثبات کردن اوکراین، گفت: باید برای تمامی احتمالات درباره تحرکات روسیه در مرز اوکراین آماده باشیم.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میزان -  طبق گزارش سی ان ان، آنتونی بلینکن، در پایان نشست ناتو در لتونی با بیان اینکه ما نمی‌دانیم که آیا ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه قصد حمله دارد یا خیر، گفت: ما این را می‌دانیم که وی در حال ایجاد ظرفیت این کار است.

وزیر خارجه آمریکا ادامه داد: با توجه به اینکه شبهه‌هایی درخصوص اهداف و زمان‌بندی اقدامات روسیه وجود دارد باید برای تمامی احتمالات آماده شویم و مشاهده کنیم که آیا روسیه تغییر رویه خواهد داد و یا خیر.

وی افزود: تاکنون جهان شاهد این است که روسیه به طور عمده نیرو‌های خود در مرز با اوکراین را افزایش داده و تلاش کرده است با ارائه اطلاعات غلط طوری جلوه دهد که اوکراین در حال تهاجم است.

بلینکن با بیان اینکه ما شاهد این نمایش در سال ۲۰۰۴ بوده‌ایم که در آن روسیه به اوکراین حمله کرد، افزود: در حال حاضر نیرو‌های نظامی این کشور در نزدیکی مرز افزایش یافته است.

وی ادامه داد: آن‌ها اطلاعات غلطی را در خصوص اینکه اوکراین درحالت تهاجمی است منتشر کرده‌اند تا بتوانند اقدامات نظامی از پیش تعیین شده خود را توجیه کنند.

وزیر خارجه آمریکا با بیان اینکه ما نسبت به وجود ادله‌ای مبنی بر برنامه‌ریزی روسیه برای تحرکات خصمانه علیه اوکراین شدیدا احساس نگرانی داریم، ادامه داد: طرح‌های روسیه علیه اوکراین شامل تلاش برای بی‌ثبات سازی کشور از داخل در کنار انجام عملیات نظامی گسترده می‌شود.

انتهای پیام/