شناسهٔ خبر: 51112378 - سرویس استانی
منبع: ایرنا | لینک خبر

بازرس کل قضایی قزوین:

ترویج امر به معروف و نهی از منکر در پیشگیری از مفاسد اداری موثر است

قزوین - ایرنا - بازرس کل قضایی استان قزوین گفت: امر به معروف و نهی از منکر از فریضه‌های بزرگ و تاثیرگذار در امر مبارزه با فساد بوده و حفظ و احیای آن در دستگاه‌های اداری استان ضروری است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا،عبدالله آقاعلیخانی روز سه شنبه در دیدار حجت الاسلام بحری دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قزوین افزود: ترویج گفتمان امر به معروف و نهی از منکر و مهمتر از آن عمل به این دو فریضه در سطح جامعه به خصوص در فضای ادارات و نهادهای عمومی در پیشگیری از مفاسد بسیار موثر خواهد بود.

این مسوول افزود: سازمان بازرسی همواره به عنوان یکی از مهمترین نهادهای قانونی، حامی امر به معروف و نهی از منکر بوده که به نوعی وظایف این سازمان از مصادیق امر به معروف و نهی از منکر در بخش حقوق عامه و ادارات به شمار می آید.

وی خاطرنشان کرد: سازمان بازرسی از ظرفیت نهادهای عمومی، سازمان های مردم نهاد و رسانه ها که بسیار می توانند در امر مبارزه با فساد موثر واقع شوند، استقبال می کند.  

حجت الاسلام حجت بحری دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قزوین نیز در این نشست با ارائه گزارشی از روند تصویب قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر و برنامه های ستاد،گفت: با توجه به محدودیت های منابع در اختیار دستگاه های نظارتی، ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان آمادگی دارد تا از طریق سازماندهی تشکل های مردمی و هم افزایی های سازمانی در چارچوب قوانین و مقررات با بازرسی کل همکاری کند.  

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قزوین با تاکید بر ضرورت رعایت قوانین و مقررات توسط کارکنان و مسوولان دستگاه های اجرایی، ادامه داد: بهره گیری از ظرفیت مطالبه گری مردمی در مبارزه با فساد امری اجتناب ناپذیر و مورد توجه این ستاد است.

در پایان نشست مقرر شد از طریق بررسی ظرفیت های قانونی بازرسی کل و ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان، همکاری های دوجانبه و روابط بین این دو نهاد و دستگاه توسعه یابد.