شناسهٔ خبر: 50818747 - سرویس استانی
منبع: ایلنا | لینک خبر

درگفت وگوبا ایلنا مطرح شد:

تنش آبی در گنبدکاووس جدی است

نماینده مردم گنبد کاووس در مجلس گفت: این شهرستان با تنش آبی شدیدی مواجه است و وزارت نیرو باید مشکلات مردم را با جدیت پیگیری و رفع کند.

صاحب‌خبر -

امانقلیچ شادمهر درگفت وگوبا ایلنای گلستان با بیان اینکه کمبود آب در استان گلستان به بحرانی جدی تبدیل شده است، یکی از راهکارهای مهم برای کاهش اثرات این بحران را مدیریت مصرف دانست و اظهار کرد: شهر گنبدکاووس با کمبود 80 لیتر بر ثانیه برای تأمین آب مواجه است و رفع این مشکل توجه ویژه نیاز دارد.

وی ادامه داد: شهرستان گنبدکاووس با جمعیت  ۳۷۳ هزار نفر جمعیت به ۳۰ حلقه چاه جدید برای تأمین اب شرب نیاز دارد تا از این وضعیت بحرانی و تنش آبی شدید نجات پیدا کند.

شادمهر تأکید کرد: شهرستان با تنش آبی شدیدی روبه‌رو است و پایین افتادن سطح آب چا‌ه‌ها و عمیق‌تر شدن آنها در گنبدکاووس اعلام خطری برای این مردم و مسئولان است.

شادمهر افزود: در شهریور ماه سالجاری معاونین وزارت نیرو در سفری به استان و شهرستان گنبدکاووس، مصوبات خوبی داشتند و قرار شد 9 حلقه چاه جدید در این شهرستان حفر شود.

شادمهر ادامه داد: همچنین ۳ حلقه چاه شرب آب در روزهای گذشته افتتاح شد و ۲ حلقه چاه دیگر در روزهای آینده به بهره برداری رسید و به شبکه آبرسانی این شهرستان وصل خواهد شد.

نماینده مردم گنبد کاووس خاطرنشان کرد: با قولی که وزارت نیرو داده است کمبود آب شرب ۱۵ روستای گنبدکاووس طی دوسال آینده با آب شیرین کن و اعتبار ۷۰ میلیارد تومان  بر طرف می شود.