شناسهٔ خبر: 5075292 - سرویس بین‌الملل
منبع: فارس | لینک خبر

فعال ضدجنگ آمریکا: عربستان به اسرائیل خلیج‌فارس تبدیل شده است

یک فعال ضدجنگ آمریکایی تجاوز عربستان سعودی به یمن را با تجاوز تل‌آویو به غزه و لبنان مقایسه کرد و نوشت که عربستان به اسرائیل خلیج‌فارس تبدیل شده است.

صاحب‌خبر - به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «رابرت نیمن» یک فعال ضدجنگ آمریکایی در روزنامه آمریکایی «هافینگتون‌پست» نوشت که عربستان سعودی ظاهراً به اسرائیل کشورهای خلیج‌فارس و یک متجاوز همیشگی در همسایگی خود تبدیل شده است که در تهاجمات خود از آمریکا کمک می‌گیرد.

وی ادامه داد، در واقع می‌توان استدلال کرد که عربستان بیش از اسرائیل  به یک متجاوز منطقه‌ای خطرناک تبدیل شده است زیرا تاکنون، دستکم تجاوز عربستان در یمن همچون تجاوز این کشور در بحرین در مقایسه با جنگ اخیر رژیم صهیونیستی در غزه موجب برانگیخته شدن واکنش‌های بین‌المللی کمتری از جمله آمریکا بوده است.

نیمن در مقایسه عربستان با رژیم صهیونیستی گفت، همچون جنگ‌های اخیر رژیم صهیونیستی در غزه و لبنان، حمله هوایی عربستان نیز از نقطه نظر نظامی شکست خورده است زیرا این حملات همچون حملات اسرائیل در غزه و لبنان، موجب کشته شدن تعداد زیادی از افراد از جمله غیرنظامیان بدون هیچ هدف نظامی روشنی شده است.

وی ادامه داد که حملات هوایی عربستان به اقامتگاه «علی عبدالله صالح» رئیس‌جمهور سایق یمن در استان شمالی «سعده» نمایانگر اشتیاق ائتلاف تحت رهبری عربستان برای رسیدن به یک پیروزی نظامی از طریق کشتن رهبران مخالف می‌باشد.

طبق این گزارش، بیش از یکهزار و 400 نفر از ماه مارس در حملات هوایی ائتلاف عربستان سعودی به یمن جان خود را از دست دادند.

این فعال ضدجنگ تصریح کرد که عربستان نیز همچون رژیم صهیونیستی در غزه تظاهر می‌کند که به غیرنظامیان هشدار داده که از مناطقی که قصد دارند بمباران کنند فرار کنند.

روز دوشنبه (امروز)، بیستمین روز حملات عربستان سعودی در حالی آغاز شد که جنگنده‌های سعودی بار دیگر فرودگاه صنعا را بمباران کردند تا اجازه ندهند کمک‌های بشردوستانه به مردم یمن برسد و همزمان استان صعده را در 48 ساعت 200 بار بمباران کردند.

عربستان سعودی سه‌شنبه‌شب اول اردیبهشت (21 آوریل)، پایان تجاوز نظامی موسوم به عملیات «طوفان قاطع» علیه یمن را اعلام کرد و همزمان از آغاز عملیاتی جدید موسوم به «بازگرداندن امید به یمن» خبر داد.

عربستان، عملیات «طوفان قاطع» را که بیش از 2500 کشته و بیش از 3000 زخمی برجای گذاشت، بامداد روز پنجشنبه 6 فرودین (26 مارس) آغاز و هدف آن را بازگرداندن رئیس جمهور مستعفی یمن به قدرت اعلام کرد، اما با مقاومت مردم، ارتش و جنبش انصارالله یمن، تاکنون به این هدف و دیگر اهداف اعلامی نرسیده است.

وزرای خارجه عربستان و آمریکا روز پنجشنبه در یک نشست خبری در ریاض بر آتش‌بس 5 روزه در یمن تاکید کردند، اما ارتش عربستان و سخنگوی ائتلاف متجاوز ساعاتی پس از این نشست، آغاز عملیات نظامی عربستان علیه صعده یمن را اعلام کرده است.

انتهای پیام/م