شناسهٔ خبر: 50550549 - سرویس استانی
منبع: ایرنا | لینک خبر

تعدادی از مسوولان یزد درگذشت آیت الله علاقه بند را تسلیت گفتند

یزد- ایرنا- شماری از مسوولان استان یزد روز چهارشنبه در پیام های جداگانه ای درگذشت فقیه وارسته، مجاهد نستوه و عالم ربانی آیت الله سید علی محمد علاقه بند یزدی را تسلیت گفتند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا در پیام نماینده مردم یزد در مجلس خبرگان رهبری آمده است:  خبر ارتحال استاد عالی مقدار و روحانی بزرگوار آیت الله علاقه بند همگان را عزادار ساخت و در موجی از ماتم و اندوه فرو برد.

آیت الله ابوالقاسم وافی یزدی اضافه کرد: آن عالم ربانی ،اسوه تقوا و فضیلت عمر با برکت خود را در راه کسب معارف اهل بیت و پرورش طلبه های علوم دینی و جوانان متعهد گذراند و با استعداد سرشار و نبوغ خدادادی از محضر استادان و محققان حوزه علمیه استان بهره‌های علمی و اخلاقی فراوانی کسب کرد و به درجه بالای علمی و عملی دست یافت.

به نوشته وی مرحوم آیت‌الله علاقه بند در فروتنی، خدمت به مردم و رفع مشکل جامعه نمونه عالی از تربیت یافتگان مکتب قرآن و عترت به شمار می‌رفت، وجودش در طول زندگی ساده و بی آلایشی که داشت، منشأ خیر و برکت و دعایش  برای تقویت نظام و عزت و اقتدار مقام معظم رهبری مایه امید بود.

همچنین امام جمعه بخش مرکزی یزد در پیامی درگذشت عالم متقی آیت الله علاقه بند را به مردم متدین و به خصوص خانواده آن مرحوم تسلیت گفت و برای آنان صبر جمیل و اجر جزیل مسئلت کرد.

حجت الاسلام سید محمد مدرسی افزود: این بزرگوار که عمر با برکت خود را در خدمت به حوزه علمیه و نیز نوباوگان دانش آموز - در شرایط سخت زمان طاغوت - و نیز مردم متدین یزد سپری کرد از نوادر علما در دقت، عزت نفس، زهد و خدمتگزاری بود و آثار خدماتش در بستر زمان در شاگردان و استفاده کنندگان از محضرش همچنان جاری است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد نیز در پیامی درگذشت فقیه وارسته و عالم پرهیزگار آیت الله سیدمحمدعلی علاقه بند را تسلیت گفت و در این پیام افزود: آن چهره معنوی در سالیان متمادی ملجا مردمان این دیار بود و در انتقال معارف و اندیشه های دینی همتی بلند مصروف داشت.

مجید جوادیان زاده در این پیام آیت الله علاقه بند را از دانش آموختگان مکتب حاج شیخ غلامرضا فقیه خراسانی برشمرد که از زلال آن سرچشمه معنوی نوشیده بود و فقدان آن اسوه اخلاق و تقوی را به خانواده آن مرحوم و اهل فرهنگ و هنر استان تسلیت گفت.

فرماندار یزد هم در پیامی ارتحال عالم پارسا و روحانی عالیقدر،معلم اخلاق آیت الله علاقه‌بند را که  پس از عمری زندگی توام با پارسایی، ساده زیستی و مجاهدت با نفس به رحمت خدا رفت مایه تاسف و اندوه دانست.

سید محمد رستگاری افزود: اینجانب فقدان آن عالم متقی را به خاندان محترم ،علما و شاگردان آن مرحوم و مردم یزد تسلیت گفته از خداوند متعال  برای آن فقید سعید،  غفران و رضوان و حشر با اولیای طاهرینش و برای بازماندگان سلامتی، عزت و شکیبایی خواستارم.

همچنین رییس شورای شهر یزد ارتحال عالم ربانی، زاهد پارسا و معلم اخلاق  آیت الله علاقه بند را به محضر حضرت ولی عصر(عج)، رهبر معظم انقلاب ، مراجع عظام، روحانیان معظم، بیت مکرم و مردم یزد تسلیت گفت. 

غلامحسین دشتی در این پیام نوشت : برای آن فقید سعید غفران الهی و برای بازماندگان و ارادتمندان آن عارف وارسته صبر و اجر از درگاه خداوند منان مسئلت دارم .

مدیرکل آموزش و پرورش یزد هم در پیامی نوشت: آیت‌الله علاقه بند از چهره های ماندگار فرهنگی و مفاخر کشور بود .

محسن موحدین فرد ،افزود: در اوایل دهه نود آن مرحوم از طرف شورای عالی آموزش و پرورش کشور به عنوان یکی از چهره اثرگذار فرهنگی و مفاخر فرهنگ کشور در کنار شهیدان رجایی، باهنر، مفتح،مطهری و بهشتی انتخاب شد و نامش در کنار این نام آوران، پرآوازه شد . 

آیت الله علاقه بند سال ۱۳۰۶ هجری شمسی در خانواده‌ای روحانی در یزد دیده به جهان گشود و در پنج سالگی برای آموزش قرآن به مکتب خانه رفت و در مکتب، قرآن، نصاب الصبیان، سیوطی و صرف و نحو را نزد میرزا سیدعلی مکتب دار آموخت و پس از طی مقدمات علوم اسلامی از محضر آیات شیخ جلال آیت اللهی، کازرونی و میرزا آقا استفاده کرد.

آن گاه برای ادامه تحصیل راهی نجف اشرف شد و در درس خارج آیات عظام سید محمدهادی میلانی، سیدجواد مدرسی، سید عبدالهادی شیرازی شرکت و پس از بازگشت در قم نیز از محضر آیت الله العظمی بروجردی (ره) استفاده کرد.

وی دیروز( سه شنبه) در ۹۴ سالگی براثر بیماری و کهولت سن به دیار باقی شتافت.

پیش از این آیت الله محمدرضا ناصری نماینده ولی فقیه و امام جمعه مرکز استان  و مهران فاطمی استاندار یزد در پیام های جداگانه ای درگذشت آیت  الله علاقه بند را تسلیت گفتند و فاطمی امروز را در استان عزای عمومی اعلام کرد.