شناسهٔ خبر: 50504546 - سرویس اجتماعی
منبع: ایلنا | لینک خبر

فرمانده ناجا در جمع خبرنگاران:

سهم ۳۰ دستگاه در کاهش تصادفات جاده‌ای و شهری

فرمانده ناجا گفت: ۳۰ دستگاه‌ در کاهش تصادفات نقش دارند و اگر این دستگاه‌ها وظیفه خود را انجام دهند، شاهد کاهش تصادفات خواهیم شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایلنا، سردار حسین اشتری فرمانده ناجا صبح امروز (دوشنبه) در نشست فصلی با روسای پلیس راه و راهور ناجا گفت: پلیس راهور در سال‌های اخیر اقدامات رو به جلویی  در پلیس اجرا شده است و تحول سیستمی و هوشمند سازی را اجرا کرده‌اند.

وی ادامه داد: لازمه ارائه خدمات به مردم به روز کردن تجهیزات و نیروی انسانی حرفه‌ای است؛ خدمات رسانی باید با سرعت و دقت بیشتری ارائه شود.

رئیس پلیس کشور با اشاره به پیشگیری از تلفات جاده ای ادامه داد: ۳۰ دستگاه‌ در کاهش تصادفات نقش دارند و اگر این دستگاه‌ها وظیفه خود انجام دهند شاهد کاهش تصادفات خواهیم شد.

وی ادامه داد: با اقدامات پلیس و سایر دستگاه‌ها کاهش جانباختگان برای ما مشهود است اما باید به اقل اقل برسد البته مردم، زیرساخت‌ها، صنعت خودرو و فرهنگ در این زمینه بسیار موثر است و امیدواریم با برگزاری جلسات و اقدامات موثر شاهد کاهش جانباختگان باشیم.

سردار اشتری با اشاره به رانندگان متخلف تصریح کرد: اعمال قانون باید انجام شود و با کسانی که حرکات خطرناک دارند باید با قاطعیت با آنها برخورد شود و اجرای قانون با مهربانی، اقتدار و عقلانیت و هوشمندی همراه باشد که در این زمینه رشد خوبی هم داشتیم.

وی درباره پیگیری‌های پلیس در خصوص هک جایگاه‌های سوخت گفت:  همکارانم در پلیس فتا و فاوا برای شناسایی عاملین این موضوع همکاری‌های خوبی با دستگاه‌های متولی در این حوزه داشتند و جزئیات آن اعلام خواهد شد. 

او در پاسخ به سوالی در خصوص منع تردد شبانه گفت: لغو قانون منع تردد شبانه باید توسط ستاد ملی مقابله با کرونا صورت گیرد و ما تابع دستورات آن‌ها هستیم. 

سرردار اشتری در پاسخ به سوال دفاع‌پرس مبنی بر عدم برگزاری جلسه شورای عالی ترافیک با حضور رئیس جمهور گفت: مکاتباتی با روسای جمهور داشتیم اما برگزار نشده و امیدواریم در دولت سیزدهم این جلسه برگزار شود.