شناسهٔ خبر: 49841325 - سرویس اجتماعی
منبع: دانشجو | لینک خبر

انتشار ۱۰ اثر پژوهشی جدید از سوی پژوهشگاه قوه قضائیه

پژوهشگاه قوه قضائیه در راستای حل علمی چالش‌های دستگاه قضایی و موضوعات مهم حوزه حقوقی و قضایی کشور، ۱۰ اثر علمی – پژوهشی جدید منتشر کرد که از آن جمله می‌توان به بررسی حق تحقیق نیروی انتظامی در اعمال منافی عفت و امکان‌سنجی دادرسی الکترونیک در دعاوی خانواده اشاره کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، پژوهشگاه قوه قضائیه در راستای حل علمی چالش‌های دستگاه قضایی و موضوعات مهم حوزه حقوقی و قضایی کشور، ۱۰ اثر علمی – پژوهشی جدید منتشر کرد که از آن جمله می‌توان به بررسی حق تحقیق نیروی انتظامی در اعمال منافی عفت و امکان‌سنجی دادرسی الکترونیک در دعاوی خانواده اشاره کرد.

این آثار در قالب کتاب، گزارش پژوهشی، مطالعه تطبیقی و گزارش کارشناسی در حوزه‌هایی همچون حقوق عمومی، حقوق خصوصی، مطالعات پایه و آمار و فناوری اطلاعات انتشار یافته است.

مجموعه ایده‌های برگزیده نخستین رویداد ملی راهکار‌های تحقق دادرسی عادلانه در مراجع اختصاصی اداری، دادرسی الکترونیک، بررسی سازو کار رسیدگی قضایی از طریق ویدئوکنفرانس، تهیه و تدوین چارچوب فضای مفهومی سرمایه اجتماعی با رویکرد متن کاوی: رصد داده محور و سیستماتیک، بررسی و نقد نظریه مشورتی اداره کل حقوقی قوه قضاییه در خصوص سود مازاد بر نرخ مصوب در پرونده‌های مختومه‌ی تسهیلات بانکی، شناسایی و اولویت‌بندی اقلام داده‌ای سامانه یکپارچه استعلام قضائی، قوه قضاییه اجتماعی با رویکرد مردمی‌شدن و نخستین نشست هم‌اندیشی اساتید آمار و حقوق از جمله موضوعات آثار پژوهشی منتشره است.

همچنین در سری جدید آثار علمی و پژوهشی انتشار یافته توسط پژوهشگاه قوه قضاییه ۳ کتاب جدید شامل «حق تحقق نیروی انتظامی در اعمال منافی عفت از دیدگاه فقه امامیه»، «ارزیابی فساد قضایی در آمریکای مرکزی و پاناما و سازوکار‌های مقابله با آن» ترجمه‌ی سمیه عالی و «دادرسی الکترونیک در دعاوی خانوادگی» چاپ شده است.

علاقمندان برای مشاهده گزارش‌های پژوهشی انتشار یافته توسط پژوهشگاه قوه قضاییه می‌توانند به نشانی اینترنتی www.jri.ac.ir بخش تازه‌های پژوهش مراجعه کنند.