شناسهٔ خبر: 49794305 - سرویس فرهنگی
منبع: وزارت آموزش و پرورش | لینک خبر

استاندار چهارمحال‌وبختیاری در آیین نمادین بازگشایی مدارس؛

تعلیم و تربیت همراه با معنویت منجر به ساختن اسطوره‌ها و قهرمان‌هایی همچون "علی لندی" خواهد شد

استاندار چهارمحال‌و‌بختیاری تعلیم و تربیت همراه با معنویت را دلیل ساخته شدن اسطوره‌هایی همچون "علی لندی" برشمرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش اداره اطلاع‌رسانی و روابط‌عمومی آموزش‌و‌پرورش استان چهارمحال‌و‌بختیاری، اقبال عباسی روز شنبه در آیین نمادین بازگشایی مدارس چهارمحال و بختیاری در مجتمع شبانه‌روزی عشایری دخترانه دوپلان شهرستان کیار ضمن گرامی‌داشت تقارن هفته دفاع مقدس، فصل بازگشایی مدارس و اربعین حسینی گفت: تعلیم و تربیت همراه با معنویت منجر به ساختن اسطوره‌ها و قهرمان‌هایی همچون "علی لندی" خواهد شد.

وی با گرامی‌داشت یاد و خاطره" علی لندی" از اهالی روستای لندی چهارمحال و بختیاری و دانش‌آموز دبیرستان دوره‌ اول شهید استکی شهرکرد افزود: این دانش‌آموز با روحیه ایثار و فداکاری و از جان‌گذشتگی خود به دل آتش زد تا جان افراد دیگری را نجات دهد.

عباسی تصریح کرد: معلمان با تلاش‌های شبانه‌روزی خود توانایی، دانش و قدرت را به دانش‌آموزان آموزش می‌دهند و در تعلیم و تربیت آنان نقش اصلی را ایفا می‌کنند.

وی با اشاره به برگزاری برخی کلاس‌های درس به‌صورت غیرحضوری و بعضی دیگر به‌طور حضوری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی به‌علت شیوع ویروس کرونا یادآور شد: بعد از انجام واکسیناسیون، در حد امکان کلاس‌های درس حضوری برگزار می‌شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری در پایان با اشاره به اقدامات دولت در شهرستان کیار و به‌خصوص دهستان مشایخ یادآور شد: برای جاده ناغان به دوپلان ۶۰۰ میلیارد ریال، جاده دوپلان به فیروزآباد ۴۰۰ میلیارد ریال، جاده فیروزآباد به بره‌مُرده ۵۰۰ میلیارد ریال، گٍل‌سفید به لردگان یک‌هزار میلیارد ریال، بروجن به سبزکوه ۴۰۰ میلیارد ریال اختصاص یافته و یا هزینه شده است.

عباسی با اشاره به انجام عملیات گازرسانی به روستاهای برنجان تا دورک و بهسازی روستاهای شهرستان کیار گفت: به‌تازگی قرارداد احداث جاده گورمیزه اردل به دوپلان با ۲ هزار  میلیارد ریال اعتبار بسته شد.