شناسهٔ خبر: 49739248 - سرویس سیاسی
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

قالیباف:

اداره‌ها باید در خدمت مردم باشند/ طرح شفافیت آرای نمایندگان بررسی می‌شود/ لایحه رتبه بندی معلمان به صحن مجلس می رود

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: اداره‌های ما باید در خدمت مردم باشند و برای حل مشکلات کاغذ بازی باید از اداره‌ها حذف شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، محمدباقر قالیباف، رییس مجلس شورای اسلامی در یادواره سرداران، فرماندهان و ۵۵۰ شهید صومعه سرا و ۲۳ شهید مدافع حرم گیلان که زنده از شبکه استانی باران پخش می‌شود، گفت: مسئولان و ادارات ما باید در خدمت مردم باشند. 

او افزود: مشکلات گیلان پشت سرسبزی آن پنهان شده و بخشی از این مشکلات به دلیل باور کم و متزلزل مدیران است.

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: امکانات مادی و اقتصادی ما در کشور بسیار بالاست و می‌توان با استفاده از آن‌ها همه مشکلات کشور را بر طرف کرد.

محمدباقر قالیباف با بیان اینکه در زمینه نظامی جزو ۱۰ کشور برتر دنیا هستیم، افزود: در زمان جنگ کشور ما دست خالی بود، ولی با همراهی و حضور مردم و جوانان کشور و حرکت در مسیر الهی توانستیم بر دشمن پیروز شویم و امروز هم باید با همراهی مردم مشکلات کشور را حل کنیم.

او با بیان اینکه انسجام در کشور به برکت دوران دفاع مقدس است، گفت: کشور‌های محتلف فکرش را نمی‌کردند ما پیروز شویم در حالیکه جوانان ما اجازه ندادند یک وجب از خاک کشور به دشمن واگذار شود.

رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دفاع از کشور همچنان باقی است، افزود: باید با همراهی و همدلی این مجاهدت‌ها همچنان ادامه یابد و پیروی از سنت‌های الهی مسیر را ادامه دهیم تا مشکلات اقتصادی - اجتماعی و سیاسی جامعه رفع شود.

قالیباف با اشاره به اینکه برخی تصور می‌کنند مشکلات جامعه قابل حل نیست، گفت: در یک برنامه ۵ ساله باید با برنامه ریزی درست ثبات اقتصادی به کشور ما برگردد.

او با قدردانی از حضر مردم در شرایط سخت کرونایی افزود: این حضور نشانگر پایبندی مردم به نظام و انقلاب و دنبال روی از فرهنگ شهدا و امام شهدا ست.

رییس مجلس شورای اسلامی از بارگذاری لایحه رتبه بندی معلمان در سامانه مجلس خبر داد و گفت: این لایحه تا ۱۰ روز آینده به صحن علنی مجلس می‌آید.

قالیباف افزود: ما نمایندگان و منتخبان مردم هستیم باید کار ما و داد ما برای مردم باشد و به این امر متعهدیم و آن را با جدیت دنبال می‌کنیم.

او گفت: هر ۳ قوه برای حل مشکلات مردم در حال حرکت هستند.

رییس مجلس شورای اسلامی به طرح شفافیت مجلس هم اشاره کرد و افزود: تا ۲ یا ۳ هفته آینده طرح شفاف سازی در مجلس بررسی می‌شود.

قالیباف در پایان از مردم خواست در میدان باشند و با همراهی مسئولان  در عرصه‌های اقتصادی - کارآفرینی - تولید ثروت و اشتغال تلاش کنند.

او با اشاره به اینکه اولویت اول و آخر ما مردم و ایجاد رفاه برای مردم است، تصریح کرد: کشور باید بر اساس شایسته سالاری اداره شود نه تبعیض تا بتوانیم از همه ظرفیت‌ها به درستی استفاده کنیم.

 

انتهای پیام/م.‌ی