شناسهٔ خبر: 49718225 - سرویس استانی
منبع: صدا و سیما | لینک خبر

با حضور سردار زهرایی

بهره برداری از ۱۳۰ کارگاه اشتغالزایی در خراسان جنوبی

خبرگزاری صداوسیما

همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس، کارگاه اقتصاد مقاومتی چیپس میوه و بسته‌بندی و فرآوری محصولات زرشک و عناب به نمایندگی از ۱۳۰ کارگاه اشتغال خرد خانگی صندوق‌های قرض الحسنه مردمی در قاین به بهره برداری رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز خراسان جنوبی، این طرح‌ها با اعتبار ۳۵ میلیارد ریال به بهره برداری رسید.بهره برداری از ۱۳۰ کارگاه اشتغالزایی در خراسان جنوبی

با افتتاح این طرح‌ها برای ۱۵۰ نفر به صورت مستقیم و ۲۵۰ نفر به صورت غیر مستقیم اشتغال پایدار ایجاد شد.

رئیس بسیج سازندگی کشور از کارگاه‌های فعال صندوق قرض‌الحسنه آرین‌شهر قاینات بازدید کرد و درباره اعطای دو میلیارد ریال تسهیلات بلاعوض برای شروع به کار مجتمع کارگاهی و ۵ میلیارد ریال تسهیلات چهار درصد برای بحث اشتغالزایی این صندوق قول مساعد داد.

سردار زهرایی همچنین برای تأمین یک میلیارد ریال هم برای صندوق قرض الحسنه شهدای کرغند قاینات هم قول مساعد داد.

رئیس بسیج سازندگی کشور در این مراسم با اشاره به آغاز هفته دفاع مقدس گفت: جایی پیروزی‌ها برای دفاع مقدس عارض و حادث شد که بسیجیان ، سپاه و رزمندگان به این نتیجه رسیدند که مسئولیت دفاع از سرزمین را خودشان به دست بگیرند و در آن روز بود که خرمشهر‌ها آزاد شد.

سردار محمد زهرایی با بیان اینکه ۸ سال دفاع مقدس مؤلفه‌های بسیار زیادی دارد و دفاع مقدس امتداد انقلاب اسلامی و انقلاب اسلامی امتداد خط عاشورا است، افزود: این مسیر مسیر مبارکی است و هر فردی در این مسیر قرار گرفت از همه وجودش مایه گذاشت.

وی گفت: دفاع مقدس به جهانیان ثابت کرد که ۶۰ کشور تا دندان مسلح در مقابل یک انقلاب نوپا ، اما مردمی انقلابی و ولایی نمی‌توانند کاری را از پیش ببرند.

سردار زهرایی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی همان نسخه عملیاتی و تئوری انقلاب در بخش اقتصادی است و اقتصاد مقاومتی منهای مردم برابر با صفر مطلق است ، بلکه مردم در اقتصاد تمام راه حل هستند ، افزود: در اقتصاد احتیاج به تحول نداریم احتیاج به انقلاب داریم و اقتصاد باید به نفع مردم تغییر کند و پس از آن شاهد نجات اقتصاد هستیم.

رئیس بسیج سازندگی کشور گفت: در حال حاضر جوانان دهه ۷۰ و ۸۰ داریم که در گروه‌های جهادی فعالیت داشته و این‌ها بیمه انقلاب هستند.

به گفته وی اگر مدیریت و مسئولیت را به نسل جدید انقلاب واگذار کنیم در گام دوم انقلاب که بار‌ها رهبر معظم انقلاب در آن از جوانان و نوجوانان نام بردند به تمدن نوین اسلامی خواهیم رسید.

رئیس بسیج سازندگی کشور  گفت: نهضت کمک مومنانه ثابت کرد در همین نداشته‌ها و فشار‌های اقتصادی مردم پیش قدم هستند و پارسال در یک مرحله بیش از ۱۴ میلیون بسته ۳۵۰ هزار تومانی توزیع و ۵ هزار و ۲۸۰ زندانی آزاد شدند و همیشه کمک مردم چند برابر کمک نهادها، ادارات و بسیج بود.