شناسهٔ خبر: 49512250 - سرویس سیاسی
منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

واکسن «فخرا» وارد فاز سوم کارآزمایی بالینی شد/ تحویل ۲۰ میلیون دوز تا پایان‌ سال

فاز سوم کارآزمایی بالینی واکسن ایرانی «فخرا» با تزریق به سردار دکتر اله ورن رییس اداره کل بهداشت، امداد و درمان وزارت دفاع آغاز شد.

صاحب‌خبر -

به اگزارش وزارت بهداشت، فاز سوم کارآزمایی بالینی واکسن ایرانی فخرا با حضور دکتر بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و امیر سرتیپ محمدرضا آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در سالن ولایت ورزشگاه ساصد(سازمان صنایع دفاع) شروع شد.

براساس این گزارش، در فاز سوم کارآزمایی بالینی، واکسن فخرا به ۴۰ هزار نفر از داوطلبان تزریق خمی شود. به گفته سردار اله ورن رییس اداره کل بهداشت، امداد و درمان وزارت دفاع، فاز سوم کارآزمایی بالینی واکسن فخرا پس از سه ماه به پایان می رسد و امیدواریم به زودی با انجام بخشی از کارآزمایی فاز سه مجوز اضطراری واکسن فخرا را از سازمان غذا و دارو دریافت و واکسن های تولیدی را تحویل وزارت بهداشت خواهیم داد که وارد سبد واکسیناسیون کشور شوند.

در فاز اول کارآزمایی بالینی این واکسن که در ۲۶ اسفند ۹۹  آغاز شد، ۱۳۵ نفر واکسینه شدند؛ در فاز دوم هم که در هشتم خرداد ۱۴۰۰ انجام شد، واکسن به ۵۰۰ نفر از هموطنان تزریق شد.

در این مراسم جمعی از مدیران ارشد وزارتخانه های بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح هم حضور دارند.

 

۲۰ میلیون دُز واکسن فخرا تا پایان‌ سال تحویل وزارت‌ بهداشت می‌شود

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان اینکه تا سه ماهه آینده تولید واکسن فخرا را به ۵ میلیون دُز در ماه خواهیم رساند، گفت: تا پایان سال ۲۰ میلیون دُز واکسن تحویل وزارت بهداشت خواهیم داد.

سرتیپ محمدرضا قرایی آشتیانی روز دوشنبه در مراسم آغاز مرحله سوم کارآزمایی بالینی واکسن فخرا که با حضور بهرام عین اللهی وزیر بهداشت برگزار شد، گفت: در زمینه مقابله با ویروس کرونا از سال ۹۸ با تلاش‌های شهید محسن فخری‌زاده و همکارانشان کار را آغاز کردیم  و این مجموعه موفق شد واکسن ایرانی فخرا را به تولید برساند.

وزیر دفاع اضافه کرد: ما در مرحله اول موفق شدیم حدود یک میلیون دُز در ماه را به تولید برسانیم که تحویل وزارت بهداشت خواهد شد.

سرتیپ قرایی آشتیانی خاطرنشان کرد: تا سه ماهه آینده با توسعه ای که داده شد و کارخانه‌ای که ایجاد شده تولید واکسن فخرا را به ۵ میلیون دُز در ماه می‌رسانیم و تا پایان سال ۲۰ میلیون دُز واکسن به وزارت بهداشت تحویل داده می‌شود./ ایرنا

تزریق واکسن فخرا به پسر شهید فخری‌زاده/ پایان موفق نخستین مرحله آزمایش انسانی واکسن

پایان فاز نخست تست انسانی واکسن فخرا/ اجرای فاز دوم کارآزمایی بالینی با ۵۰۰ داوطلب