شناسهٔ خبر: 49313769 - سرویس سیاسی
منبع: روزنامه ستاره‌صبح | لینک خبر

درگذشت سرلشکر سید حسن فیروزآبادی

اشاره: رئیس سابق ستاد کل نیروهای مسلح درگذشت. سرلشکر فیروزآبادی از سال ۱۳۶۸ تا ۱۳۹۵ به مدت ۲۷ سال با حکم رهبر معظم انقلاب، به عنوان رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح مشغول به خدمت بود و پس‌ازآن به عنوان مشاور عالی نظامی فرماندهی کل قوا منصوب شد. وی در دوره اخیر فعالیت مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز، با حکم مقام معظم رهبری، به عنوان عضو حقیقی مجمع منصوب‌شده بود. سردار سرلشکر سید حسن فیروزآبادی رئیس سابق ستاد کل نیروهای مسلح عصر روز گذشته به دلیل بیماری کرونا دعوت حق را لبیک گفت. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب در پیامی درگذشت سرلشکر سید حسن فیروزآبادی را تسلیت گفت. در ادامه متن تسلیت ایشان، سید محمد خاتمی، سید حسن خمینی و سرلشکر باقری را می‌خوانید.

صاحب‌خبر -

به گزارش جماران؛ متن پیام رهبر معظم انقلاب بدین شرح است:
«درگذشت همکار دیرین این‌جانب، سرلشکر جناب آقای دکتر سید حسن فیروزآبادی رحمةالله علیه را به همسر گرامی و فرزندان محترم و دیگر بازماندگان تسلیت عرض می‌کنم. عمری مجاهدت ارزشمند، از تلاش‌های مبارزاتی دوران دانشجویی در مشهد، تا فعّالیّت های متنوّع و گسترده در سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی، در عرصه‌های مهم مانند جهاد سازندگی و مجموعه‌های وابسته به شورای عالی دفاع، و به ویژه خدمات طولانی مدّت در رأس ستاد کل نیروهای مسلح و سرانجام عضویت در مجمع تشخیص مصلحت نظام، ذخیره‌ی معنوی و توشه‌ی اخروی این برادر پرتلاش و خیرخواه است. روح تعبد و تدین و صدق و ثبات در پایبندی به ایمان و عمل انقلابی، امتیاز بزرگ دیگری است که همواره با این برادر گرامی همراه بود. این خصوصیات برجسته مایه‌ی رحمت و رضوان الهی برای ایشان خواهد بود ان‌شاءالله. مغفرت الهی برای وی و آرامش و بردباری برای بازماندگان را از خداوند متعال مسألت می‌نمایم.»

تسلیت سید محمد خاتمی
سید محمد خاتمی نوشت: درگذشت انسان مخلص و خدمت‌گزار انقلاب و جمهوری اسلامی سردار سرلشکر سید حسن فیروزآبادی را به همه دوستان ویاران آن گرامی و بستگان عزادار به خصوص همسر گران‌قدر و بزرگوار و فرزندان ارجمند ایشان تسلیت می‌گویم.
سید محمد خاتمی در پیامی درگذشت سرلشکر حسن فیروزآبادی را تسلیت گفت.
به گزارش جماران؛ متن این پیام بدین شرح است: «درگذشت انسان مخلص و خدمت‌گزار انقلاب و جمهوری اسلامی سردار سرلشکر سید حسن فیروزآبادی را به همه دوستان ویاران آن گرامی و بستگان عزادار به خصوص همسر گران‌قدر و بزرگوار و فرزندان ارجمند ایشان تسلیت می‌گویم و از خداوند منان برای آن فقید سعید آمرزش و رحمت الهی و برای بازماندگان معزز صبر و اجر و سلامتی مسألت می‌کنم.»

تسلیت سید حسن خمینی
حجت‌الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی در پیامی درگذشت سرلشکر فیروزآبادی رئیس پیشین ستاد کل نیروهای مسلح را تسلیت گفت. به گزارش جماران؛ متن پیام حجت‌الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی بدین شرح است: «درگذشت برادر گرامی و عزیز سردار سرلشکر فیروزآبادی رحمت‌الله علیه را خدمت فرمانده معظم کل قوا و نیروهای مسلح و به خانواده محترمشان تسلیت عرض می‌نمایم. خدای متعال آن عزیز را با اولیاء خود محشور دارد و به بازماندگان ایشان صبر و اجر مرحمت فرماید.»

 تسلیت سرلشکر باقری
در پی درگذشت سرلشکر بسیجی دکتر سید حسن فیروزآبادی مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا، و رئیس سابق ستاد کل نیروهای مسلح، سردار سرلشکر پاسدار محمدباقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح پیام تسلیتی صادر کرد.
به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی حوزه ریاست ستاد کل نیروهای مسلح
متن پیام به این شرح است:
درگذشت سردار عالی‌قدر و مجاهد سرلشکر بسیجی دکتر سید حسن فیروزآبادی مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا و رئیس سابق ستاد کل نیروهای مسلح و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، موجب اندوه و تأثر فراوان گردید. بی‌تردید خدمات و نقش‌آفرینی‌های ارزنده و مخلصانه وی در سنگرها و مسئولیت‌های مهم طی چهار دهه اخیر ازجمله در دوران هشت سال دفاع مقدس و سپس ۲۷ سال ریاست ستاد کل نیروهای مسلح و ایجاد هماهنگی، هم‌افزایی و یکپارچگی بین نیروهای مسلح و دفاعی کشور برای پاسداری از امنیت ملی و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برای همیشه ماندگار و الهام‌بخش خواهد بود.
 این ضایعه بزرگ را به محضر مقام معظم رهبری و فرماندهی معظم کل قوا حضرت امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی)، خانواده مکرم و آحاد فرماندهان و کارکنان نیروهای مسلح مقتدر و افتخارآفرین ایران اسلامی تسلیت و تعزیت عرض نموده و برای آن فقید سعید، رضوان و رحمت واسعه الهی و هم‌نشینی با حضرت اباعبدالله الحسین (علیه السلام) و برای عموم مصیبت دیدگان و سوگواران گران‌قدر و هم‌رزمان و علاقه‌مندان وی؛ صبر، شکیبایی و سکینه قلبی طلب می‌کنم.
 سرلشکر پاسدار محمدباقری
 رئیس ستاد کل نیروهای مسلح