شناسهٔ خبر: 49304621 - سرویس استانی
منبع: صدا و سیما | لینک خبر

شهادت پيام آور حماسه کربلا تسلیت

خبرگزاری صداوسیما

شهادت پيام آور حماسه کربلا ، سيد ساجديدن، زينت عابدان، امام سجاد (ع)، تسليت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز سیستان و بلوچستان، ۱۳۴۸ سال پیش در چنین روزی، بیست و پنجم محرم سال ۹۵ هجری قمری؛ بنا به روایتی، امام «علی بن حسین» ملقب به سجاد و زین العابدین، فرزند امام حسین (ع) و از نوادگان پاک رسول خدا (ص) به شهادت رسید.

<div id="video-display-embed-code_6932329"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3210108/6932329?width=400&height=300"></script></div>

امام زین العابدین (ع) در سال ۳۸ هجری قمری در شهر مدینه به دنیا آمد. آن حضرت پس از نهضت عظیم پدرش امام حسین (ع) در کربلا و شهادت پدر، مسئولیت سنگین پیام رسانی و تداوم راه پدر بزرگوارش را به عهده گرفت و رسالت خویش را در جهت روشن ساختن اهداف این قیام بزرگ انجام داد.

همچنین امام سجاد (ع) در بنای تمدن و فرهنگ اسلامی و گسترش تعالیم زیبای قرآنی تلاش فراوان کرد و با روشن بینی خاص خود، اقدام به تربیت دانشمندان اسلامی کرد تا از این طریق، قرآن و سنت پیامبر اسلام (ص) محفوظ بماند.

از دیگر خدمات ارزشمند امام سجاد (ع) بیان مطالبی جاویدان در قالب دعا است که درباره شناخت خالق هستی و رابطه با او و نیز موضوعات اخلاقی، معارف و تعالیم اسلامی است.

این گفتار‌های نفیس و ارزشمند در کتابی تحت عنوان «صحیفه سجادیه» گردآوری و به زبان‌های مختلف ترجمه شده است.

تقویم تاریخ؛