شناسهٔ خبر: 49275084 - سرویس اجتماعی
منبع: دانشجو | لینک خبر

به منظور ایجاد رویکرد علمی در نوسازی بافت‌های فرسوده؛

دانشگاه آزاد و سازمان نوسازی شهرداری تهران تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند

سازمان نوسازی شهر تهران و دبیرخانه برنامه علمی دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران با هدف ایجاد رویکرد علمی، آموزشی و پژوهشی تفاهم نامه همکاری امضا کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه داننشگاه خبرگزاری دانشجو، تفاهم نامه همکاری بین سازمان نوسازی شهر تهران و دبیرخانه برنامه علمی دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران با هدف ایجاد رویکرد علمی، آموزشی و پژوهشی در حوزه‌های مرتبط با نوسازی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهر تهران منعقد شد.

کاوه حاجی علی اکبری مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران در این مراسم با بیان این که تا پیش از حدود ۱۰سال قبل‌تر، موضوع نوسازی شهری و بافت‌های ناکارآمد، موضوع مورد توجهی در دانشگاه‌ها نبود؛ گفت: در گذر زمان و با افزایش اهمیت نوسازی، واحد‌های درسی و پژوهش‌هایی با موضوع نوسازی شهری در دانشگاه‌ها اضافه شد؛ ولی انفکاک بین دانشگاه و حرفه هنوز وجود دارد و مسئله‌ای جدی تلقی می‌شود.

علی اکبری ابراز امیدواری کرد که با انعقاد تفاهم نامه همکاری بین سازمان و دانشگاه، بتوان از ظرفیت‌های طرفین در عرصه‌های علمی، پژوهشی، آموزشی و اجرایی در حوزه‌های مرتبط با نوسازی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری بهره‌مند شد.

بر اساس گزارش سایت شهر، همکاری در طرح ریزی و انجام موضوعات مشترک پژوهشی در حوزه‌های بافت فرسوده، اسکان غیررسمی و حاشیه نشینی در قالب طرح‌های پژوهشی و پایان نامه‌های دانشجویی، انجام همکاری‌های لازم در تدوین، ترجمه کتب تخصصی و تهیه گزارش‌های فنی در حوزه‌های مرتبط، بهره گیری از ظرفیت‌های طرفین در برگزاری همایش ها، نشست‌ها وکارگاه‌های آموزشی و مهارتی و همکاری در برگزاری رویداد‌های استارتاپی و فن بازار‌ها و توسعه شرکت‌های دانش بنیان در چارچوب ضوابط و مقررات از جمله مهمترین زمینه‌های همکاری بین طرفین این تفاهم است.