شناسهٔ خبر: 49181483 - سرویس اجتماعی
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

شرکت بیش از ۲۸ هزار نوآموز کلاس اولی در طرح سنجش سلامت

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان کرمانشاه گفت:تاکنون بیش از ۲۸ هزار نفر از نوآموزان کلاس اولی استان در طرح سنجش سلامت شرکت کرده‌اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، علی محمدبیگی رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان کرمانشاه با بیان اینکه پیش بینی می‌شود امسال حدود ۳۲ هزار نوآموز کلاس اولی در سطح استان داشته باشیم، گفت : تاکنون ۳۱ هزار و ۴۰۰ نفر معادل ۹۸.۵ درصد دانش آموزان برای شرکت در طرح سنجش سلامت نوبت گرفته‌اند.

او گفت : تاکنون ۲۸ هزار و ۵۵ نفر از نوآموزان کلاس اولی استان، شامل حدود ۹۰ درصد افرادی که نوبت گرفته اند، در طرح سنجش سلامت شرکت کرده‌اند.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان کرمانشاه تعداد پایگاه‌های سنجش سلامت موجود در استان را ۲۳ پایگاه غربالگری ثابت و ۱۳ پایگاه سیار و یک پایگاه تخصصی تست هوش عنوان کرد و افزود: نوآموزانی که در غربالگری‌های اولیه مشکوک به مشکل تشخیص داده شوند، جهت غربالگری‌های تخصصی به درمانگاه‌های دولتی و خصوصی ارجاع می‌شوند.

محمدبیگی افزود: در پایگاه‌های سنجش سلامت دانش آموزان از نظر شاخص‌های آمادگی تحصیلی، بینایی، اختلال رفتاری، اختلال گفتاری، مشکلات دهان و دندان و... مورد ارزیابی قرار گرفته و در صورت نبود مشکل به مدارس معرفی می‌شوند.

محمدبیگی ادامه داد: از والدینی که تاکنون نسبت به ثبت نام فرزندان کلاس اولی خود در مدارس اقدام نکرده اند درخواست می‌شود تا برای ثبت نام اولیه و معرفی و ارجاع به پایگاه‌های سنجش سلامت به مدارس مراجعه کنند، زیرا تنها کلاس اولی‌هایی در مدارس ثبت نام نهایی خواهند شد که در طرح سنجش سلامت شرکت کرده باشند.

 محمدبیگی گفت: طرح سنجش سلامت نوآموزان کلاس اولی از اوایل تیر ماه آغاز شده و تا پایان شهریور ماه ادامه دارد .

انتهای پیام/د