شناسهٔ خبر: 49141215 - سرویس اجتماعی
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

کمیاب شدن برخی داروها در داروخانه‌ها

برخی صاحبان داروخانه های البرز وضعیت تامین اقلام دارویی پرمصرف مانند سرم و داروهای درمان کووید۱۹ را در این استان نابسامان توصیف می کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، بنا به گفته برخی داروسازان و داروخانه داران، این روزها به واسطه ۲ موج دلتا و گرما تقاضا برای خرید اقلام دارویی کرونا و سرم بالا رفته و مردم برای تامین این اقلام به داروخانه ها و بیمارستان ها هجوم آورده اند.

تجمع بیماران و خانواده های آنان در برخی مراکز عرضه دارو سبب شده تا بنا به گفته برخی پزشکان انتشار دلتا در این مکان ها بیشتر و در واقع یکی از مکان های جولان کرونا، داروخانه ها باشد.

 مهرداد بابایی، سخنگوی قرارگاه مقابله با کرونا استان البرز گفت: داروهای مخصوص کرونا در کشور وجود دارد اما برخی داروها وارداتی است .

 سخنگوی قرارگاه مقابله با کرونا البرز افزود: به زودی  محموله های جدید سرم  به بازار می آید و  تلاش مسئولان غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی البرز بر مدیریت توزیع اصولی این اقلام است.

بابایی گفت: تلاش شده  تا در مراکز درمانی مشکلی به لحاظ تامین دارو نداشته باشیم و اگر کسی نیازمند دریافت دارویی در بیمارستان ها باشد در اختیارشان قرار خواهد گرفت.

او با تایید کمبود برخی اقلام دارویی در داروخانه های استان افزود: البته در داروخانه های سطح شهرهای استان  ممکن است در این بخش کمبود هایی وجود داشته باشد که هفته آینده با اطلاعات کسب شده کمبود ها برطرف می شود.

سخنگوی قرارگاه مقابله با کرونا البرز گفت : بخش عمده داروهای کرونا در البرز تولید می شود که البته توزیع آن ها به صورت کشوری است.

بابایی افزود: طبق  تصمیم قرارگاه مقابله با کرونا البرز قرار است با شرکت های تولیدی استان رایزنی شود تا البرز را در مورد تامین دارو ویژه تر ببینند.

او با بیان اینکه کووید۱۹ هیچ داروی اختصاصی ندارد،گفت : البته داروهایی برای کنترل بیماری کرونا اعم از تزریقی و خوراکی استفاده می شود که جواب داده است.

سخنگوی قرارگاه مقابله با کرونا البرز افزود: پزشکان باتوجه به تجاربی که دارند از داروهای ضد ویروسی و کنترل کننده التهاب بدن برای بیماران کرونایی استفاده می کنند که هیچ کدام از این داروها تا کنون به صورت قطعی و ثابت شده برای درمان کرونا نیست .

او گفت: در بیمارستان ها مشکل سرم نداریم ضمن آن که ۱۵ درصد سهمیه سرم البرز در اختیار داروخانه های شبانه روزی و یا داروخانه های همجوار بیمارستان ها قرار می گیرد.

بابایی افزود: شهرستان فردیس استان البرز نیز به خاطر نبود بیمارستان از این لحاظ ویژه دیده شده است.

 سخنگوی قرارگاه مقابله با کرونا  البرز گفت: اکنون میزان مراجعه روزانه بیماران کرونایی به مراکز درمانی استان از چهارهزار و ۸۰۰ نفر فراتر رفته است .

او افزود: در زمان حاضر  بیش از هزار و ۳۰۰ بیمار بدحال کرونایی در بیمارستان های البرز بستری هستند و میزان مرگ و میرهای روزانه استان به بالای ۲۰ نفر رسیده است. 

انتهای پیام/خ