شناسهٔ خبر: 48747710 - سرویس استانی
منبع: صدا و سیما | لینک خبر

وجود داروهای ضروری و اساسی در انبارهای داروی لرستان

خبرگزاری صداوسیما

معاون غذا و داروی رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: هیچ گونه کمبود دارو‌ی ضروری و اساسی در لرستان نداریم فقط ممکن است در برخی برندها یا شرکت های خاصی کمبود وجود داشته باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز لرستان، معاون غذا و داروی رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با بیان این که محدودیت دارویی یا کمبود برندهای خاص به معنای کمبود آن دارو نیست، گفت: هیچ گونه کمبود دارو‌ی ضروری و اساسی در لرستان نداریم فقط ممکن است در برخی برندها یا شرکت های خاصی کمبود وجود داشته باشد.
محسن اسدبیگی به کمبود برخی دارو‌ها در کشور از جمله سِرم و آب مقطر اشاره کرد و افزود: این کمبود‌ها سراسری است اما خوشبختانه این داروها در انبارهای داروی لرستان موجود است و در این زمینه مشکلی وجود ندارد.
وی افزودد: بیشتر دارو‌های مبتلایان به کرونا با استفاده از  سِرم تزریق می شود و به خاطر بالا رفتن تعداد بستری‌ها در موج جدید، مصرف سِرم و آب مقطر نیز بالا رفته است.
معاون غذا و داروی رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با اشاره به اینکه سهمیه داروی لرستان به صورت هفتگی تامین می شود و در این زمینه جای نگرانی وجود ندارد، تصریح کرد: هم‌اکنون این اقلام را بیمارستان‌های استان موجود است.
اسدبیگی همچنین به وضعیت توزیع سهمیه شیرخشک اشاره کرد و گفت: برخی شیر خشک‌های رژیمی در سامانه مربوطه توزیع می‌شود که در این شیوه بعد از تشخیص پزشک معتمد، مشخصات هر نوزاد در سامانه ثبت و برای ایشان سهمیه ویژه ای درنظر گرفته می‌شود.
وی عنوان کرد: در این سامانه، اطلاعات فرد مصرف‌کننده شیر از جمله کد ملی نوزاد، نوع شیر مصرفی و دیگر اطلاعات لازم ثبت می‌شود تا شیرخشک به دست مصرف کننده واقعی برسد.
معاون غذا و داروی رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان از مردم خواست هر گونه کمبود دارو را به شماره تلفن ۱۹۰ اطلاع دهند یا به داروخانه بیمارستان‌های استان و اداره غذا و دارو مراجعه کنند تا راهنمایی‌های لازم را برای تهیه دارو‌های مورد نیاز دریافت کنند.